ëC4 - pierwsze zimowe jazdy i zasięgi

p0li

Pionier e-mobilności
Czyli 41 km zjadło 30% baterii ? Pytam retorycznie ;)
z tego winika
z tym ze ostatnie 25km lece autostrada bez ograniczen - czyli tak w okolicach 120-130 kmh i to troche wciaga

dzis robilem screenschoty zeby nie grzebac w pamieci i tak:
- temperatura -13°C
- temp baterii -1°C
- auto rozgrzane przed jazda
- start z SOC 67,4%
- po pierwszych 6 km (predkosc 90-100, grzanie szyb, foteli i nadmuch) - SOC spadlo do 63,3%
- jazda obwodnica miasta - jakies 7km - 100kmh SOC spadlo do 53,6%
- jazda autostrada 25km z predkoscia 120-130 - temp baterii na koncu 5°C, SOC - 43,8%

czyli dzis mimo nizszej temperatury auto zjadlo 23,6% SOC
 

KrzysztofFly

Moderator
Tak więc dzisiaj wróciłem do domu z takimi parametrami, ostatnie 2 kilometry jechałem na poziomach w/g Carscanner 0% i 0kWh, żółwik włączył się przy poziomie baterii 2%. W sumie ciekawe ile by się dało na takim zerowym poziomie jeszcze przejechać. Start z poziomu naładowania 100%/41,23kWh, przejechane 252 kilometry.

IMG_20221223_173736.jpgScreenshot_2022-12-23-17-37-29-231_com.ovz.carscanner.jpg

Co do zużycia w warunkach zimowych, to od zmiany opon na zimowe przejechałem 3000km, średnia z tego dystansu 19,2kWh, średnia z dzisiaj w/g komputera 17kWh
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Tak więc dzisiaj wróciłem do domu z takimi parametrami, ostatnie 2 kilometry jechałem na poziomach w/g Carscanner 0% i 0kWh, żółwik włączył się przy poziomie baterii 2%.
odwanie - ja juz przy 5% troche sie stresowalem :)
 

KrzysztofFly

Moderator
odwanie - ja juz przy 5% troche sie stresowalem :)
Też już widziałem swój samochód podłączony do agregatu prądotwórczego, jako bohatera memów. Na szczęście w domu mam agregat ;)
Później nawet sprawdziłem, niestety nie ma e-C4 ani żadnego z bliźniaków w teście "Zero miles test" na kanale Bjørn Nyland na YouTube
Zero miles test
 

KrzysztofFly

Moderator
Jako aktualny posiadacz Citroena e-C4 oraz od niedawna Tesli Model Y LR, miałem dzisiaj okazję/konieczność (w 6 osób) wybrać się w tą samą trasę (33km w jedną stronę) jednoczasowo oboma autami (no oczywiście nie jako kierowca obu w tym samym czasie, e-C4 kierował syn). W jedną stronę pierwsza jechała Tesla w drugą e-C4. Cała trasa jeden za drugim, z tą samą prędkością. Citroen na zimowych oponach, Tesla na letnich. Tesla - 4 osoby, Citroen - 2 osoby
Zużycie energii w obu samochodach wyszło praktycznie identyczne,
do Tesla 15,6 - Citroen - 16,0,
powrót Tesla 21,0 - Citroen 21,3
Oczywiście statystyki podane przez komputery pokładowe.
 

solik

Pionier e-mobilności
I to tylko pokazuje ile niektore marki maja do nadrobienia - Y to segment D, Citroen C, Tesla wieksza waga z pasazerami a mimo to zuzywa nawet mniej. Nie mowiac o dynamice.
 

danders

Zadomawiam się
Jako aktualny posiadacz Citroena e-C4 oraz od niedawna Tesli Model Y LR, miałem dzisiaj okazję/konieczność (w 6 osób) wybrać się w tą samą trasę (33km w jedną stronę) jednoczasowo oboma autami (no oczywiście nie jako kierowca obu w tym samym czasie, e-C4 kierował syn). W jedną stronę pierwsza jechała Tesla w drugą e-C4. Cała trasa jeden za drugim, z tą samą prędkością. Citroen na zimowych oponach, Tesla na letnich. Tesla - 4 osoby, Citroen - 2 osoby
Zużycie energii w obu samochodach wyszło praktycznie identyczne,
do Tesla 15,6 - Citroen - 16,0,
powrót Tesla 21,0 - Citroen 21,3
Oczywiście statystyki podane przez komputery pokładowe.
Jak oceniasz Teslę w porównaniu do C4 , zastanawiam się nad Teslą dokładnie nad takim samym modelem, ( większy zasięg na trasie i bagażnik dużo większy ) ? Czekam aż będzie salon na Śląsku :)
 
Top