p0li
Pionier e-mobilności
pierwszy tydzień od odbioru minął, 980km na liczniku czas na pierwsze wrażenia, plusy dodatnie i plusy ujemne:
glowne i ciągłe wrażenie - to nie jeździ - to płynie
mimo trybu sportowego cały czas jeżdzę na normalnym - przyspieszenie jest płynne i wystarczające żeby zostawić większość benzyniaków z tyłu bez szarpania czy hałasów
komfort jazdy to nie tylko płynące zawieszenie ale także cisza, wygodne fotele z masażem i podparciem części lędźwiowej, nieprzebajerowana jednostka multimedialna, dobre nagośnienie, wielkie okno dachowe, wysokiej jakości materiały we wnetrzu
co do zużycia energii: głównie jeździ autostradami z prędkościa 110/120kmh na pilocie - i zużycie osiąga katalogowe 16,6kWh
z podliczaniem tego wszystkiego jest drobny problemik bo jest to auto dla zwykłego zjadacza chleba a nie technofreaka - więc stan baterii jest podany jako beleczka (bez jednostek), a moc ładowania w kmh do tego stan naładowania baterii na ekranie ładowania - w %. trocę ciężko to wszystko do kupy poskładać
poniżej wypunktowane zady i walety jakie mi przyszły do głowy:
zalety:
- komfort zawieszenia
- wyciszenie i wygłuszenie
- zabezpieczenie krytycznych krawędzi drzwi i progów
- mechaniczne przyciski i pokretła - na panelu i na kierownicy
- HUD
- autonomiczna jazda 2 poziomu z rozpoznawaniem znaków itp
- półautomatyczne parkowanie (kręci kółkiem ale gaz i hamulec obsługuje kierowca
- rok darmowego ładowania - sieć 200000 ładowarek w całej europie
- 3 lata aktualnych map z traffikiem
- android auto i to drugie dla ajfoniarzy
- możliwosc automatycznego otwarcia przy zbliżaniu sie kierowcy
- wbudowana dasch cam (w niektórych z wersji)
wady:
- brak 1 pedal driving - mimo że pilot zatrzymuje do zera i rusza samodzielnie
- brak bocznych kamer do widoku 360 - aczkolwiek i tak sobe dobrze radzi
- zuzycie tylko jako beleczka - zadnych kWh czy %
- ladowanie podawane jest w km/h a stan baterii w % - na trzeźwo nie da się tego ogarnąć
- dwa uchwyty na tylnej klapie - ciężko sie zamyka jedna reką
- dla niektórych - brak elektrycznego silownika tylnej klapy
- brak update OTV
- dołączone EVSE tylko 1,8kW - ładowanie 6kmh
w łikend zrobiłem pierwszą dłuższą wycieczkę (w sumie 300km) - w Lubece przetestowałem darmową ładowarkę na stacji star (niemiecka nazwa orlenu) - działa po zarejestrowaniu w aplikacji, z powrotem wracaiśmy 130kmh na tempomacie w 4 osoby w silnym deszczu i przy temp 12 stopni - nie wiem ile zużył ale dystans powrtny ok 200/220km km zasięgometer pokazał jako 250km zyżytych
w niedzielę z kolei przetestowałe 2 ładowarki w okolicy mojej wsi - jedna była darmowa, druga ze wzgledu na dziwną taryfę tej konkretnej sieci - nie była tak droga jak ionity - ale do super tanich też nie należała (w tej sieci płaci sie za proces ładowania - niecałe 5€ za AC (do 45kW) i 9€ za DC (do 350kW) obojetnie ile się naładuje kW
ze względu że kartę miałem u innego dostawcy płaciłem stawkami roamingowymi co na DC wyszło 52ct za kW
to tak na gorąco - jak cos mi sie przypomni to będę dopisywał
jakby ktoś miał jakies pytania to śmiało - może nie odpisze natychmiast, ale wcześniej czy później sie postaram
jako załacznik - kilka zdjęć na stacjach opisanych wyżej, kilka ekranów z zużyciem i ekran z danymi ładowania
glowne i ciągłe wrażenie - to nie jeździ - to płynie
mimo trybu sportowego cały czas jeżdzę na normalnym - przyspieszenie jest płynne i wystarczające żeby zostawić większość benzyniaków z tyłu bez szarpania czy hałasów
komfort jazdy to nie tylko płynące zawieszenie ale także cisza, wygodne fotele z masażem i podparciem części lędźwiowej, nieprzebajerowana jednostka multimedialna, dobre nagośnienie, wielkie okno dachowe, wysokiej jakości materiały we wnetrzu
co do zużycia energii: głównie jeździ autostradami z prędkościa 110/120kmh na pilocie - i zużycie osiąga katalogowe 16,6kWh
z podliczaniem tego wszystkiego jest drobny problemik bo jest to auto dla zwykłego zjadacza chleba a nie technofreaka - więc stan baterii jest podany jako beleczka (bez jednostek), a moc ładowania w kmh do tego stan naładowania baterii na ekranie ładowania - w %. trocę ciężko to wszystko do kupy poskładać
poniżej wypunktowane zady i walety jakie mi przyszły do głowy:
zalety:
- komfort zawieszenia
- wyciszenie i wygłuszenie
- zabezpieczenie krytycznych krawędzi drzwi i progów
- mechaniczne przyciski i pokretła - na panelu i na kierownicy
- HUD
- autonomiczna jazda 2 poziomu z rozpoznawaniem znaków itp
- półautomatyczne parkowanie (kręci kółkiem ale gaz i hamulec obsługuje kierowca
- rok darmowego ładowania - sieć 200000 ładowarek w całej europie
- 3 lata aktualnych map z traffikiem
- android auto i to drugie dla ajfoniarzy
- możliwosc automatycznego otwarcia przy zbliżaniu sie kierowcy
- wbudowana dasch cam (w niektórych z wersji)
wady:
- brak 1 pedal driving - mimo że pilot zatrzymuje do zera i rusza samodzielnie
- brak bocznych kamer do widoku 360 - aczkolwiek i tak sobe dobrze radzi
- zuzycie tylko jako beleczka - zadnych kWh czy %
- ladowanie podawane jest w km/h a stan baterii w % - na trzeźwo nie da się tego ogarnąć
- dwa uchwyty na tylnej klapie - ciężko sie zamyka jedna reką
- dla niektórych - brak elektrycznego silownika tylnej klapy
- brak update OTV
- dołączone EVSE tylko 1,8kW - ładowanie 6kmh
w łikend zrobiłem pierwszą dłuższą wycieczkę (w sumie 300km) - w Lubece przetestowałem darmową ładowarkę na stacji star (niemiecka nazwa orlenu) - działa po zarejestrowaniu w aplikacji, z powrotem wracaiśmy 130kmh na tempomacie w 4 osoby w silnym deszczu i przy temp 12 stopni - nie wiem ile zużył ale dystans powrtny ok 200/220km km zasięgometer pokazał jako 250km zyżytych
w niedzielę z kolei przetestowałe 2 ładowarki w okolicy mojej wsi - jedna była darmowa, druga ze wzgledu na dziwną taryfę tej konkretnej sieci - nie była tak droga jak ionity - ale do super tanich też nie należała (w tej sieci płaci sie za proces ładowania - niecałe 5€ za AC (do 45kW) i 9€ za DC (do 350kW) obojetnie ile się naładuje kW
ze względu że kartę miałem u innego dostawcy płaciłem stawkami roamingowymi co na DC wyszło 52ct za kW
to tak na gorąco - jak cos mi sie przypomni to będę dopisywał
jakby ktoś miał jakies pytania to śmiało - może nie odpisze natychmiast, ale wcześniej czy później sie postaram
jako załacznik - kilka zdjęć na stacjach opisanych wyżej, kilka ekranów z zużyciem i ekran z danymi ładowania
Attachments
-
photo5206548330933499128.jpg78 KB · Liczba wyświetleń: 19
-
photo5206548330933499127.jpg71,2 KB · Liczba wyświetleń: 18
-
photo5206548330933499126.jpg75,4 KB · Liczba wyświetleń: 24
-
photo5206548330933499124.jpg135,9 KB · Liczba wyświetleń: 23
-
photo5206548330933499123.jpg66,8 KB · Liczba wyświetleń: 26
-
photo5206548330933499122.jpg194,1 KB · Liczba wyświetleń: 22
-
photo5206548330933499121.jpg168,5 KB · Liczba wyświetleń: 19
-
photo5206548330933499120.jpg90,2 KB · Liczba wyświetleń: 17
-
photo5206548330933499119.jpg243,7 KB · Liczba wyświetleń: 17