Elektryk dla rodziny z dzieckiem do 70k Euro.

Tomasz M

Nowy na Forum
Cześć, potrzebuję pomocy dotyczącej wyboru auta elektrycznego. Zgodnie z polityką firmy w ktorej pracuje przechodzimy na auta elektryczne.

Do wyboru mam auto z poniższej listy z możliwością konfiguracji do maksymalnej ceny katalogowej 70 000 euro:

  • Audi Q4 e-tron
  • Skoda Enyaq
  • VW ID.4
  • VW ID.7
  • Mercedes EQA
  • BMW iX1
  • BMW i4
W mojej sytuacji życiowej mam żonę i małe dziecko oraz średnio raz lub dwa razy w miesiącu jeździmy na trasie Berlin - Warszawa, ewentualnie Berlin - Toruń.

Kluczowy dla mnie jest zasięg auta oraz wielkość bagażnika. Które auto byście polecili z powyższej listy i w jakiej konfiguracji?

Przy okazji: które funkcje w ramach konfiguracji auta wydłużają najbardziej czas produkcji i które Waszym zdaniem są kluczowe przy użytkowaniu auta elektrycznego?
 

Anderus

Zadomawiam się
Cześć, potrzebuję pomocy dotyczącej wyboru auta elektrycznego. Zgodnie z polityką firmy w ktorej pracuje przechodzimy na auta elektryczne.

Do wyboru mam auto z poniższej listy z możliwością konfiguracji do maksymalnej ceny katalogowej 70 000 euro:

  • Audi Q4 e-tron
  • Skoda Enyaq
  • VW ID.4
  • VW ID.7
  • Mercedes EQA
  • BMW iX1
  • BMW i4
W mojej sytuacji życiowej mam żonę i małe dziecko oraz średnio raz lub dwa razy w miesiącu jeździmy na trasie Berlin - Warszawa, ewentualnie Berlin - Toruń.

Kluczowy dla mnie jest zasięg auta oraz wielkość bagażnika. Które auto byście polecili z powyższej listy i w jakiej konfiguracji?

Przy okazji: które funkcje w ramach konfiguracji auta wydłużają najbardziej czas produkcji i które Waszym zdaniem są kluczowe przy użytkowaniu auta elektrycznego?
SUV/Crossover: Tesla Model Y LR, Skoda Enyaq
Nie-SUV: VW ID.7 Pro S, BMW i4 eDrive 40
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Stawiałbym na ID.7 Pro S (może nawet kombi czyli Tourer).
Mercedes EQA to jakaś pomyłka w zestawieniu z innymi (jako samochód rodzinny)

SUV/Crossover: Tesla Model Y LR, Skoda Enyaq

Tesli nie ma na liście Tomasza
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Kluczowy dla mnie jest zasięg auta oraz wielkość bagażnika. Które auto byście polecili z powyższej listy i w jakiej konfiguracji?
Jeśli zmieści się w limicie cenowym to tu chyba najlepszym wyborem będzie ID7 Pro S Tourer, duża bateria + kombi powinno być tym czego oczekujesz.

Przy okazji: które funkcje w ramach konfiguracji auta wydłużają najbardziej czas produkcji i które Waszym zdaniem są kluczowe przy użytkowaniu auta elektrycznego?
Co do produkcji to raczej na chwilę obecną nie ma z tym problemów. Co do użytkowania - jeśli jeździsz w dalsze trasy to pojemność baterii/czas ładowania, jeśli kręcisz się głównie wokół komina to tylko własne preferencje wobec wyglądu/wielkości/wyposażenia samochodu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Cześć, potrzebuję pomocy dotyczącej wyboru auta elektrycznego. Zgodnie z polityką firmy w ktorej pracuje przechodzimy na auta elektryczne.

Do wyboru mam auto z poniższej listy z możliwością konfiguracji do maksymalnej ceny katalogowej 70 000 euro:

  • Audi Q4 e-tron
  • Skoda Enyaq
  • VW ID.4
  • VW ID.7
  • Mercedes EQA
  • BMW iX1
  • BMW i4
W mojej sytuacji życiowej mam żonę i małe dziecko oraz średnio raz lub dwa razy w miesiącu jeździmy na trasie Berlin - Warszawa, ewentualnie Berlin - Toruń.

Kluczowy dla mnie jest zasięg auta oraz wielkość bagażnika. Które auto byście polecili z powyższej listy i w jakiej konfiguracji?

Przy okazji: które funkcje w ramach konfiguracji auta wydłużają najbardziej czas produkcji i które Waszym zdaniem są kluczowe przy użytkowaniu auta elektrycznego?
ID.7. Na trasy to lepszy wybór niż SUVy. Ewentualnie BMW i4.
Z kluczowych rzeczy na trasę to adaptacyjny tempomat, a z rzeczy ważnych w elektryku to grzanie kierownicy i foteli i mile widziana pompa ciepła.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Gdybym teraz miał brać, ev wziołbym id.7 kombi
Wielki bagażnik ( taki pastuch ev) pewnie w trasie zdecydowanie większy zasięg niż w suwach
Relingi dachowe na wyjazd na narty i inne wakacje, rowery na dach.
Chyba, że ktoś nie potrzebuje przestrzeni bagażowej, to id.7 sedan lub i.4, wtedy i4 chyba.

Sorki poprawiam się, nandrU naprostował mnie, id.7 liftback
Myślę, że sedan i4 będzie najoszczędniejszy ze wzgledu na aerodynamikę, a to ma znaczenie w elektryku jeżeli chodzi o zasięg.
standardową tm3 na autostradzie 135km/h robię jakieś 330km, pewnie to zasługa aerodynamiki tego auta, kosztem niepraktyczności.
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Chyba, że ktoś nie potrzebuje przestrzeni bagażowej, to id.7 sedan lub i.4, wtedy i4 chyba.

Standardowy ID.7 to liftback jak Skoda Octavia czy Superb

1730057893895.png
 
Top