Elektryk który dobrze skręca

A110

Nowy na Forum
Jestem na etapie poszukiwania czegoś co mi da więcej przyjemności z jazdy niż aktualnie posiadane samochody i zastanawiam się czy to już moment na elektryka czy jeszcze za wcześnie. Pomijam całkowicie problemy z ładowaniem, itd., nie o to tu chodzi.

Szukam czegoś co daje przyjemność z jazdy i jeździ dobrze (to nie oznacza że ma po prostu szybko przyśpieszać na prostej, to nie jest jeżdżenie dobrze!) i jako że nie mam doświadczenia z elektrykami zastanawiam się czy technologia już pozwala dogonić ICE. Chodzi mi o odpowiedniki samochodów typu Alpine A110, Alfa Romeo Giulia QV albo chociaż hothatchy pokroju Megane RS czy funcarów jak MX5 (świadomie podaję cztery różne segmenty) lub podobnych.

Obawiam się masy (sam niski środek ciężkości nie wystarczy) bo to najbardziej zabija przyjemność z jazdy, nie potrzebuję autostradowego ociężałego kolosa pokroju Audi A8 który na pewno jest bardzo wygodny, ale w pierwszym ostrzejszym zakręcie będzie mieć problemy ze skrętem.

Budżet to jakieś 350k pln, nie potrzebuję na już więc może np. coś ciekawego wychodzi w przyszłym roku. Cokolwiek?
 

solik

Pionier e-mobilności
czy funcarów jak MX5

Mini SE

opinia jednego z posiadaczy na swiezo:


Odkąd jest miniak, to Tesla stała się drugim autem. Obydwa są super, choć całkiem różne.

sa jeszcze Porsche Taycan, Audi eTron GT aczkolwiek ten pierwszy sie nie zalapie a drugi w jakiejs sredniej wersji.
 

krzyss

Pionier e-mobilności

A110

Nowy na Forum
Jeździłeś jakimś elektrykiem? Na przykład Teslą Model 3 Performance?
Jedynie w mieście i to kilka lat temu więc żadne doświadczenie. W żadnej Tesli jeszcze nawet nie siedziałem. W ogóle mam wrażenie że niektóre salony nie chcą sprzedawać elektryków, np. łatwiej mi było jakiś czas temu umówić się na wypożyczenie Porsche 718 niż Hyundaia Ioniq. Może teraz jest lepiej, jeszcze nie wiem.

Mini SE

opinia jednego z posiadaczy na swiezo:




sa jeszcze Porsche Taycan, Audi eTron GT aczkolwiek ten pierwszy sie nie zalapie a drugi w jakiejs sredniej wersji.
O, dzięki, nie wiedziałem że istnieje. Zwykłe Mini (no nie takie zwykłe) nawet kiedyś miałem kupić ale wtedy wziąłem hothatcha.


Taycan pewnie by spełniał te wymagania ale to nie ten budżet, aktualnie jestem w stanie kupić tylko podstawowe 718 a Taycan jest sporo droższy.

Zarcik troche, ale ten smart skreca super, zawraca na mniej niz 7m… i miesci sie w cenie !!!

A to nie taki zły żart, lubię taki wynalazki tylko nie za taką cenę :D
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jedynie w mieście i to kilka lat temu więc żadne doświadczenie. W żadnej Tesli jeszcze nawet nie siedziałem. W ogóle mam wrażenie że niektóre salony nie chcą sprzedawać elektryków, np. łatwiej mi było jakiś czas temu umówić się na wypożyczenie Porsche 718 niż Hyundaia Ioniq. Może teraz jest lepiej, jeszcze nie wiem.
No to spróbuj się umówić na jazdę. Albo jeśli mieszkasz daleko od Warszawy to poszukaj w lokalnych wypożyczalniach.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Kiedyś miałem jazdę próbną i3 i jeździł jak BMW, teraz mam ID.3 i jeździ prawie jak motocykl, bo jak zrozumiałem ważniejsza technika pokonywania zakrętów niż jazda na wprost . No ale jak widzę kolega ma większy budżet , to sporo może w kieszeni zostać
 

Cav

Pionier e-mobilności
to nie wrazenie, to realia :) ze znanych marek ktore wypozyczaja elektryki na weekend za darmo to np KIA lub wlasnie wspomniane Mini.
Miałem mieć na ten weekend Citroena eC4 (od soboty do poniedziałku).
Trochę długo musiałem czekać, więc już nie będę miał, a na wycieczkę pojadę czymś innym, co w międzyczasie zdążyłem zanabyć.
 
Top