Elektryk za 350pln miesięcznie na 2 lata z limitem 20k km

cooler

Pionier e-mobilności
Bierzemy? Jak ktoś znajdzie taką ofertę to ja biorę. Jestem bardzo zainteresowany mieszczuchem BEV.

 

vwir

Pionier e-mobilności
Dlatego na samym początku napisałem, że te 35 kpln to kiepsko wygląda. Powtórzę się: moim zdaniem, to jest oferta skrojona dla JDG, nie dla osoby fizycznej.
I tak, spytaj przeciętnego Kowalskiego, czy jest skłonny zapłacić ot tak 30 kpln i na samym końcu zostać z niczym. Gwarantuję Ci, że 9/10 osób postuka się w głowę. Kult posiadania mamy mocno zakorzeniony, niewiele osób potrafi spojrzeć na to z boku i beznamiętnie przeliczyć. A to jeszcze elektryk, a kto normalny wynajmuje elektryka? ;) No dobra, pożartowaliśmy, a tu roczek minął i mój używany samochód znowu na wartości stracił :) Szczęśliwego! :)
To dolicz sobie do kosztów 11tys (bo o tyle dostaniesz niższą dotację jako osoba fizyczna). Razy dwa (bo dwa wynajmy) i wychodzi 50tys a nie 28tys. Powtórzę pytanie: jak myślisz, czy auto za 140tys straci na wartości po 4 latach mniej niż 50tys? Po 6 latach (albo trzy wynajmy) nadal lepiej wygląda wynajem niż kupno. A jeździsz nowym autem a nie sześcioletnim. No i nie użerasz się ze sprzedażą.
Żeby nie było: ja też kupuję auta a nie wynajmuję, z różnych powodów. Ale pisanie że ta oferta jest kiepska jest niepoważne. Nawet dla osoby fizycznej.
Też życzę wszystkiego najlepszego i niskiej utraty wartości ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
poprawcie mnie jeśli czegoś nie rozumiem albo źle liczę:

czyli wychodzi za 2 lata używania takiego E 208 razem 44137 zł, czyli 1839 zł miesięcznie

i potem autko oddajesz
Tak, to nie to czego szukam
 

Ev3

Pionier e-mobilności
I tak, spytaj przeciętnego Kowalskiego, czy jest skłonny zapłacić ot tak 30 kpln
Zapłaci dużo więcej, jak kupi teraz nowego bev, w postaci utraty wartości.
i na samym końcu zostać z niczym.
Lepiej zostać z niczym, niż ze starym samochodem, na którym trzeba będzie kolejny raz stracić, jak będziesz chciał go sprzedać, bo nie będzie chętnych na zakup.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ale pisanie że ta oferta jest kiepska jest niepoważne. Nawet dla osoby fizycznej.

Ale ona jest kiepska. Bo niedopasowana do naszego podejścia do własności rzeczy. Przynajmniej dla ludzi 30+. Młodsze roczniki są na tyle przyzwyczajone do życia "na abonament", że ta oferta może do nich trafiać, inna sprawa że akurat oni mogą nie spełniać kryteriów samego najmu (próg dochodów). Dlatego twierdzę, że jest kiepska, bo nie trafia do szerokiego grona, tylko albo do tych, którzy nie mogą z niej skorzystać (dochody, scoring) albo do tych, co wolą samochód na własność, nawet większym kosztem, bo wtedy jest ich i mogą nim dowolnie dysponować. Jak to realnie wygląda? Znam trochę osób, które kupiło samochód za gotówkę (głównie prywatnie), sporo więcej na leasing (chyba wszyscy to JDG) i nikogo "na abonament" czyli najem długoterminowy. Wiem, to może też być kwestia mojej banieczki, w której się obracam.
A podsumowując: we can agree to disagree :)

Też życzę wszystkiego najlepszego i niskiej utraty wartości ;)
Główka pracuje, mam stary samochód, to i mało traci na wartości ;)
Zapłaci dużo więcej, jak kupi teraz nowego bev, w postaci utraty wartości.

Lepiej zostać z niczym, niż ze starym samochodem, na którym trzeba będzie kolejny raz stracić, jak będziesz chciał go sprzedać, bo nie będzie chętnych na zakup.
Co kto lubi. Ja tam nie zamierzam ludzi uczyć, jak zarządzać pieniędzmi, majątkiem ruchomym i nieruchomościami - każdy ma swój sposób na życie. Ja komentuję tę ofertę poprzez pryzmat swój i ludzi, z którymi mam kontakt i wnioski mam jak wyżej w moim komentarzu. Każdy ma swój rozum i powinien korzystać z takich ofert, z którymi się komfortowo czuje. Przy czym przypominam, że ta oferta jest fajna dla wpłaty ~35 kpln, przy czym właśnie te 5 kpln robi sporą różnicę. Zarówno jeśli chodzi o dofinansowanie jak i wysokość samych rat, ograniczając zarówno grono osób uprawnionych do skorzystania, osób chętnych do skorzystania i atrakcyjność samej oferty. Tak niewiele pieniędzy, a tak wiele zmienia :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale ona jest kiepska. Bo niedopasowana do naszego podejścia do własności rzeczy. Przynajmniej dla ludzi 30+.
Chyba głąbów.
Ja mam na karku prawie dwa razy tyle co ta liczba i jakoś nie mam problemów z ogarnięciem zalet tej oferty.

Ja komentuję tę ofertę poprzez pryzmat swój i ludzi, z którymi mam kontakt i wnioski mam jak wyżej w moim komentarzu.
Wnioski są błędne.
Jeśli ktoś nie umie liczyć, to on jest kiepski, a nie oferta.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Chyba głąbów.
Ja mam na karku prawie dwa razy tyle co ta liczba i jakoś nie mam problemów z ogarnięciem zalet tej oferty.
Jezu, ile razy mam powtórzyć, że ta oferta to nie jest oferta kierowana do szerokiego grona ludzi. Ja w życiu nie dostanę 35 kpln dotacji, tak jak większość moich znajomych. No nie i już. No i co mi zrobisz? Patrzyłeś, jaka jest oferta dla 30 kpln? Nadal taka fajna?
Wnioski są błędne.
Jeśli ktoś nie umie liczyć, to on jest kiepski, a nie oferta.
W punkt. Ale co zrobisz, jak masa ludzi do tej pory uważa, że PPK to jest scam. Ja już przestałem z tym dyskutować, moja najczęstsza reakcja na ten temat, to "acha.. a słyszałeś co dziś "x" powiedział?". Z koniem kopać się już nie zamierzam.
Żeby była jasność: ja wiem, ze oferta obiektywnie patrząc jest niezła, tyle że niedostosowana do naszego społeczeństwa.
A jazdy z np. takim Arvalem wcale nie pomagają w pozytywnym nastawieniu do takiej oferty. Pojedź na parking hipermarketu na zakupy i przy zdawaniu samochodu za te wszystkie wgniotki tyle doliczą, że głowa mała (na szczęście znalazłem sposób - parkowanie na 2 miejscach, od tego czasu nie pojawiła się żadna nowa ryska czy wgniotka na drzwiach) ;)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jezu, ile razy mam powtórzyć, że ta oferta to nie jest oferta kierowana do szerokiego grona ludzi. Ja w życiu nie dostanę 35 kpln dotacji, tak jak większość moich znajomych. No nie i już.
Będziesz miał 5 tys drożej i pokryjesz to z własnej kiesy.
W czym problem?
Nadal to mega tanio.
No i co mi zrobisz? Patrzyłeś, jaka jest oferta dla 30 kpln? Nadal taka fajna?
Tak.
Nadal koszt będzie o połowę mniejszy niż przy zakupie w normalnym trybie i wzięciu na klatę utraty wartości.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ale ona jest kiepska. Bo niedopasowana do naszego podejścia do własności rzeczy

zapominasz ze mowa o samochodach elektrycznych ktore w Polsce maja ciezko a uzywane inne niz najpopularniejsze modele ciezko jest sprzedac za satysfakcjonujace pieniadze

ja wzialem TM3 na wynajem 3 letni i co, nowsza 3 jest tansza niz starsza a 3 letnia tak stracila na wartosci ze wiele osob mimo ze by chcialo ja wymienic to im szkoda (ci co brali za gotowke lub wykupili z leasingu)

ja tego problemu nie mam i nadal nie czuje sie z tym zle ze mnie nie ma w papierach, na codzien zupelnie tego nie odczuwam a kolejna zamierzam rowniez wziac w tym finansowaniu bo rynek EV jest dynamiczny i ciagle sa mikro zmiany
 

solik

Pionier e-mobilności
A jazdy z np. takim Arvalem wcale nie pomagają w pozytywnym nastawieniu do takiej oferty. Pojedź na parking hipermarketu na zakupy i przy zdawaniu samochodu za te wszystkie wgniotki tyle doliczą, że głowa mała (na szczęście znalazłem sposób - parkowanie na 2 miejscach, od tego czasu nie pojawiła się żadna nowa ryska czy wgniotka na drzwiach) ;)

ile ci policzyli? ja mam Tesle z Arvala, mialem tez KIA (oddalem - nic nie doplacilem) i oprocz burdelu w BOK nie narzekam, jest katalog tego co dopuszczalne a co nie a wieksze rzeczy mozesz naprawic z polisy AC gdzie masz udzial do 1000 zl - czytales warunki?

na forum juz byly pierwsze zwroty z Arvalowego Mojego Elektryka i nie ma jakis skandali z doliczaniem za wszystko
 
Top