Elektryki oczami polaków (badanie mindshare)

mALEK

Pionier e-mobilności
Ogolnie to chyba za nami nie przepadaja ;)



Elektryki-scaled.jpg
 

ELuk

Pionier e-mobilności
No ale Niemcy już zaczęli akcje blokowania wejścia w życie tego zakazu.
Biorąc pod uwagę ich siłę sprawczą w EU, można założyć, że jest szansa dla wyznawców spalin, na dalsze zakupy.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Tak dla kontekstu:
  • 2035 będzie za 12 lat
  • 12 lat temu prawie nie było rynku EV. Leaf miał rok, Tesla zaczęła sprzedaż Roadstera dopiero w kolejnym roku
  • trendy sugerują, że około 2025/26 w Europie będzie się sprzedawać więcej EV niż spalin (9-10 lat przed zakazem)
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Nikt nie wspomniał, też o innym aspekcie 'wspomagającym' wprowadzenie EV. A mianowicie jak grzyby po deszczu powstają strefy niskiej emisji w wielu miastach (przynajmniej na Zachodzie). Potem się okaże, że te strefy obejmą całe miasta, potem autostrady. Więc taki właściciel ICE albo będzie bulił za wjazd do takiej strefy albo pozostanie mu jazda bezpłatnymi drogami gorszej kategorii (gorzej jak ma pracę w centrum miasta).

Np. Londyn planuje wprowadzić od sierpnia 2023 znaczne powiększenie swojej strefy ULEZ (Ultra-Low Emission Zone). Pojazd niespełniający normy płaci dzisiaj za wjazd £12,50/dziennie i jak można niżej poczytać, nie wszystkim się to podoba mimo, że czystość powietrza poprawiła się o prawie 40% od 2017 roku kiedy wprowadzono tam ULEZ:


Poniżej z kolei stronka z wykazem stref LEZ/ZFE/ZBE. Kliknijcie na Niemcy, Francję, Holandię czy UK i zobaczycie jak to wygląda...

 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja niedawno byłem w Zermatt, gdzie nie ma ruchu ICE i mogę potwierdzić, że miasto bez ICE to radykalnie czyste powietrze. Nawet w wysokich górach czuć tą różnicę, a w wielu miejscach byłem. Co dopiero wielomilionowe metropolie. 👍✌️
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
  • 12 lat temu nie było na rynku żadnych EV. Tesla zaczęła sprzedaż Roadstera dopiero w kolejnym roku
Na mniejszą skalę, ale były - PSA już 30 lat temu miało produkowało AX, potem Saxo, był 106, Berlingo. Owszem, wolumen nie był wielki, ale był.
A 15 lat temu Mitsubishi sprzedawało i-mieva, który nawet dziś daje radę jako miejskie jeździdełko. Leaf OIDP to rok 2010.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Na mniejszą skalę, ale były - PSA już 30 lat temu miało produkowało AX, potem Saxo, był 106, Berlingo. Owszem, wolumen nie był wielki, ale był.
A 15 lat temu Mitsubishi sprzedawało i-mieva, który nawet dziś daje radę jako miejskie jeździdełko. Leaf OIDP to rok 2010.
Dzięki. Skorygowałem wpis
 
Top