Emisje bez spalin - Elektryki gorsze z uwagi na zużycie opon [Auto-Świat]

Pawel

Zadomawiam się
I znów auto świat :)


Z uwagi, że elektryki mają lepszy moment obrotowy, to zużywają bardziej opony. Kolejny kamyczek wrzucony przeciw zachodzącym zmianom w motoryzacji.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Pier..nie. Najgorzej trują te z popielniczkami, bo prowokują do palenia tytoniu . Cup holder do dużej Pepsi może powodować otyłość i zawaly serca.
Naprawdę na takie argumenty powinniśmy reagować tylko uśmiechem i dowcipem . Lawina ruszyła i parę starych młodych silnych drzew przetrwa. Reszta jak Maluchy i Trabanty zniknie z czasem .
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
No i pięknie, trzeba zacząć od największych trucicieli F1, sporty motorowe, ile tam kompletów opon się zużywa, wszyscy powinni tam pracowac w maskach przeciwpyłowych.
Tak samo 20 letnie BMW kręcące bączki i zrywające asfalt.
Zanim się postawi tezę ze EV zużywają bardziej opony można by wpierw zrobic jakieś badania a nie pisać na pałę. Może się okazać ze będzie jak z hamulcami, gdzie w dieslu co 2 lata wymieniałem klocki a ZOE po tym samym czasie a nawet większym przebiegu ma 20% zużycia. Daje do myslenia.
 

Pawel

Zadomawiam się
Bardzo polecam materiał Łukasza Lamży, który wyjaśnia tejemnicze nadmiarowe zgody pewnego gatunku - kiżucza:

 

Michal

Moderator
No głupoty jakieś jak zwykle...
Cząsteczki z hamulców i opon są w znaczącej większości na tyle duże, że:
  • Większość z nich dość szybko opada i nie unoszą się w powietrzu
  • Te, które dostaną się do płuc nie trafiają do krwiobiegu i nie zaśmiecają organizmu, tylko są wydalane
Polecam wątek:
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Zanim się postawi tezę ze EV zużywają bardziej opony można by wpierw zrobic jakieś badania
Poważnie?
Jeździsz elektrykiem i masz co do tego wątpliwości?
Bo ja nie mam - a cięższą pracę opon słyszę przy każdym hamowaniu rekuperacyjnym i dużej części przyspieszeń.
Żadnych badań do stwierdzenia prawdziwości tej teorii nie potrzebuję.

Pytanie czy lepiej zużywać opony i odzyskiwać energię czy zużywać klocki i energię zmieniać w ciepło, jest tak retoryczne, że stawianie tego jako zarzut jest po prostu żałosne.
I na tym można zakończyć te rozkminki.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ojciec w butach miał na obcasach blaszki. Może by tym tropem.... Każdy szewc jak konia podkówał facetów i szpilki kobiet. Bo o buty się dbało. Do dziś mam prawidła na pamiątkę
A w takiej Norwegii, to asfalt jak papier ścierny.
U nas dziury , to ile opon w dobrym stanie bieznika w lesie z rozwalonym kordem leży?
Itp itd.
Trzeba olać te komentarze z szukaniem wad tam gdzie ich nie ma . Bo wadę poważną widzę tylko jedną - elektryki są drogie i przez to frustrują tych co im to przeszkadza. Na "szczęście" nowe ICE I hybrydy też tanie nie są, więc pozostalo porównywanie do starych aut na chodzie w skórze i z masażem.
Każdy ma swoje uwagi, jedni cena, drudzy zasięg, infrastruktura itd... A inni braki na rynku.
Nie dogodzisz...
Jak z Androidem, Windowsem czy IO Sem... Ci od Linuksa się z nich śmieją itd...
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Poważnie?
Jeździsz elektrykiem i masz co do tego wątpliwości?
Bo ja nie mam - a cięższą pracę opon słyszę przy każdym hamowaniu rekuperacyjnym i dużej części przyspieszeń.
Żadnych badań do stwierdzenia prawdziwości tej teorii nie potrzebuję.

Pytanie czy lepiej zużywać opony i odzyskiwać energię czy zużywać klocki i energię zmieniać w ciepło, jest tak retoryczne, że stawianie tego jako zarzut jest po prostu żałosne.
I na tym można zakończyć te rozkminki.
Cięższa prace? Co masz na myśli? Dla mnie proaktywnie hamowanie nie jest równe ze zużyciem opon, bo jak na moje ścieranie opon jest zjawiskiem na granicy przyczepności a hamowanie rekuperacyjne jest daleko od tego. Paradoksalnie rekuperacja może prowadzić do mniejszego zużycia opon niż tradycyjne hamowanie.
Oczywiście możesz być fizykiem ze specjalizacja układy guma - nawierzchnie bitumiczne, wtedy chylę czoła
 

Cav

Pionier e-mobilności
Cięższa prace? Co masz na myśli? Dla mnie proaktywnie hamowanie nie jest równe ze zużyciem opon, bo jak na moje ścieranie opon jest zjawiskiem na granicy przyczepności
A jak jest nieco słabiej, to się nie zużywają Twoim zdaniem?

a hamowanie rekuperacyjne jest daleko od tego.
To zależy od włączonego poziomu rekuperacji.
W niektórych autach można go dozować.
 
Top