Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Enyaq Forum • Skoda Enyaq iV 80/80x/60/vRS
Enyaq iV 80, raporty zużycia
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Mindive, post: 22743, member: 97"] Ostatnio miałem okazję zrobić trasę Wrocław -Poznań - Wrocław przy temperaturze 1,5-4C. Ciśnienie w oponach 2,8 i 3,1bar, opony Continental allseazon. Tryb klimatyzacji EKO. Egzemplarz bez pompy ciepła. Trasa tam przy tempomacie ustawionym na 120km/h i aucie garażowanym w ciepłym garażu (18 at) [ATTACH type="full" alt="20211126_082458.jpg"]2978[/ATTACH] Zużycie 22,7 kWh/100 km Powrót przy tempomacie 140 km/h i aucie z zimą baterią (13 st C) [ATTACH type="full" alt="20211127_133733.jpg"]2979[/ATTACH] Zużycie 31,1kWh/100km Dla porównania latem auto przy dokładnie tej samej średniej prędkości przejazdu uzyskało zużycie 25,8kWh/100km. Wychodzi zatem, że zużycie zimą jest o 5,3 kWh niż latem (czyli 20 % większe). I teraz tak: rozpoczynając podróż powrotną auto miało temp baterii 13 st i po godzinie temperatura ta ustabilizowała się na poziomie 21 st. To znaczy, że auto najprawdopodobniej cześć energii elektrycznej przeznaczano na dogrzanie baterii albo jest to energia termiczna akumulująca się w baterii podczas poboru prądu. Przyjmując opcję pierwszą za prawdziwą możemy wyciągnąć kilka wniosków: [LIST=1] [*] pompa ciepła ma wpływ jedynie na poprawę tych 5kW, zmniejszając zużycie do powiedzmy 2kW na ogrzanie baterii. Mogło by to zredukować zużycie całkowite z 31 do powiedzmy 29kWh/100 km. [*]Poprawy wydajności dzięki pompie możemy się spodziewać jedynie gdy mamy zimną baterię, czuli auto garażowane w ciepłym pomieszczeniu nie wypracuje oszczędności [*]Proces ogrzania baterii trwa około godziny w trybie eko, dlatego jazda powyżej tego czasu może już nie dawać takich oszczędności. [/LIST] Kiedy zatem pompa ciepła ma największą użyteczność wg przyjętych wyżej (być może błędnych) założeń: [LIST=1] [*]Kiedy auto garażujemy pod chmurką [*]Kiedy jeździmy częściej krócej niż jedną godzinę [/LIST] Dokonane obserwacje potwierdzałyby dlaczego trudno jest VW udowodnić oszczędności rzędu reklamowanych 30% z pompy ciepła i dlaczego zwracał klientom z ID3 pieniądze. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Enyaq Forum • Skoda Enyaq iV 80/80x/60/vRS
Enyaq iV 80, raporty zużycia
Top