Enyaq iV 80, raporty zużycia

Mindive

Posiadacz elektryka
Wątek do wrzucania swoich raportów zużycia energii z wycieczek lub okresowych.

Przejrzałem posty z grupy Skoda Enyaq i zrobiłem kolarz raportów (głównie niemieckich użytkowników) z podsumowaniem w xls.

Niestety dokładniejsze dane są w posiadaniu ABRP i są pewnie pilnie strzeżoną tajemnicą. Kto wie, może kiedyś zrobią jakiś ranking na podstawie swoich wewnętrznych danych z aplikacji.

srednie spalanie.png

kolage.jpg
 

Oxygen

Nowy na Forum
U mnie zużycie na trasie z południa polski na północ 609km. Prędkosc cały czas 150km/h z dwójką dzieci i pełnym bagażnikiem 21kwB5CCF2C6-31D4-426C-B190-1BB1F51B73C2.jpeg
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Miałem okazje przetestować przez weekend Enyaqa i poniżej wyniki po przejechaniu odcinka autostradowego Kraków - Wrocław z aktywnym tempomatem ustawionym na 120km/h. Po kolejkach na 4 bramkach, tirach wyprzedzających inne tiry i krótkich miejskich korkach średnia z całego odcinka spadła do 92 km/h :)
Bateria była naładowana do 100% i po przejechaniu 275km według komputera zostało 33% baterii oraz 158km zasięgu.
Enyaq.png
Enyaq1.png

Enyaq2.png
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Wyprawa na ślub brata: Wrocław - Dębowiec k. Cieszyna - Wrocław. 250km w jedną stronę. Głównie A4. Na tempomacie 150km/h non stop, ale niestety korki na bramkach zabijają średnią prędkość przejazdu. Temp 25st, A/C ustawione na 21 st.

20210729_134147.jpg

W drodze tam jedno ładowanie na Górze Świętej Anny Orlen 50 kW 20 minut 16,4 kWh 32,60 zł

W drodze powrotnej jedno ładowanie na BP Strzelce Opolskie ładowarka 350 kW (!!!) 28 min 44,32 kWh 106,75 zł
Czas ładowania w sumie idealny by zrobić siku i wypić kawę.

Untitled.jpg

Po ładowaniu był kawałek pustej autostrady i można było trzymać 150 km/h przez dłuższy kawałek czasu. Zużycie przy tej prędkości 25,8 kWh/100km. Prawdę powiedziawszy nie wiem jak to jest możliwe, że ten klocek tak mało pali. Wychodzi zasięg przy tej prędkości 100%->0% max 300 km, a 200km to z palcem w ... .

20210730_123448.jpg
 

Mindive

Posiadacz elektryka
W miniony weekend wybraliśmy się rodziną do Karpacza (znowu), tym razem na kilka dni. W bagażniku klatka z psem, 2 walizki, wózek dziecięcy (tzw spacerówka), nocnik, karma psa, jakieś szpeje.

Bez tytułu.png

Tym razem miałem okazję potestować tryb B w warunkach górskich: działa to bardzo fajnie. Moim zdaniem ten tryb chyba został do tego stworzony, a nie do miasta jako namiastka one-pedal driving. Wjazdy na stromy podjazd sumarycznie jest o wiele mniej energochłonny, gdyż ta energia pięknie przez autko jest odzyskiwana przy zjeździe.

Zużycie:
Wyjazd 93% - sumarycznie przejechane 318 km - powrót do domu z 14%. Średnie zużycie 16,7 kWh/100 km. Prędkości: limit +10%.

20210905_153422-2.jpg

PS. Dostałem burę od żony, że nie wziąłem przenośnej ładowarki do ładowania nocami autka, więc brak wiary w elektryki występuje nawet u osób, które takim elektrykiem jeżdżą 😅 Na szczęście autko dało radę bez problemu obejść się bez papu bez żadnych ograniczeń czy wyrzeczeń :)
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Enyaq 80 bez pompy ciepła, opony Continental całoroczne, 19". Temperatury w zakresie 2-8 st, jazda głównie autostradami z prędkością 140-150. Podgrzewanie foteli przez większość czasu włączone, temp kabiny 21. Włączone podgrzewanie auta z rana i przy powrocie z pracy wg harmonogramu. Styl jazdy: 20 km i postój, 20 km i postój. Zdjęcie pokazuje pokonany dystans od naładowania auta 80% i pojawieniu się pierwszego ostrzeżenia o zasięgu przy 20%.
Niestety, podgrzewanie baterii i kabiny zjada kilometry przy takim użytkowaniu auta. Zasięg byłby lepszy przy jednym rozgrzaniu i jeździe przez dłuższy czas.

20211115_113415.jpg
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Ostatnio miałem okazję zrobić trasę Wrocław -Poznań - Wrocław przy temperaturze 1,5-4C.
Ciśnienie w oponach 2,8 i 3,1bar, opony Continental allseazon. Tryb klimatyzacji EKO. Egzemplarz bez pompy ciepła.

Trasa tam przy tempomacie ustawionym na 120km/h i aucie garażowanym w ciepłym garażu (18 at)
20211126_082458.jpg
Zużycie 22,7 kWh/100 km

Powrót przy tempomacie 140 km/h i aucie z zimą baterią (13 st C)
20211127_133733.jpg

Zużycie 31,1kWh/100km

Dla porównania latem auto przy dokładnie tej samej średniej prędkości przejazdu uzyskało zużycie 25,8kWh/100km. Wychodzi zatem, że zużycie zimą jest o 5,3 kWh niż latem (czyli 20 % większe). I teraz tak: rozpoczynając podróż powrotną auto miało temp baterii 13 st i po godzinie temperatura ta ustabilizowała się na poziomie 21 st. To znaczy, że auto najprawdopodobniej cześć energii elektrycznej przeznaczano na dogrzanie baterii albo jest to energia termiczna akumulująca się w baterii podczas poboru prądu. Przyjmując opcję pierwszą za prawdziwą możemy wyciągnąć kilka wniosków:
  1. pompa ciepła ma wpływ jedynie na poprawę tych 5kW, zmniejszając zużycie do powiedzmy 2kW na ogrzanie baterii. Mogło by to zredukować zużycie całkowite z 31 do powiedzmy 29kWh/100 km.
  2. Poprawy wydajności dzięki pompie możemy się spodziewać jedynie gdy mamy zimną baterię, czuli auto garażowane w ciepłym pomieszczeniu nie wypracuje oszczędności
  3. Proces ogrzania baterii trwa około godziny w trybie eko, dlatego jazda powyżej tego czasu może już nie dawać takich oszczędności.
Kiedy zatem pompa ciepła ma największą użyteczność wg przyjętych wyżej (być może błędnych) założeń:
  1. Kiedy auto garażujemy pod chmurką
  2. Kiedy jeździmy częściej krócej niż jedną godzinę
Dokonane obserwacje potwierdzałyby dlaczego trudno jest VW udowodnić oszczędności rzędu reklamowanych 30% z pompy ciepła i dlaczego zwracał klientom z ID3 pieniądze.
 
Top