Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Enyaq Forum • Skoda Enyaq iV 80/80x/60/vRS
Enyaq iV 80, raporty zużycia
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Ikonoklasta, post: 25165, member: 717"] Czytając wasze posty o spalaniu można nabrać mylnych przekonań. Jak osiagnąć takie spalania jak w postach, prosto, naładowac do pełna rozgrzany samochód i wyjechać na prostą drogę, zresetować licznik, gdzie nie będziemy musieli za wiele chamować i przyspieszać i wtedy spalanie jest fajne i zależne tylko od średniej prędkości. Mam Enyaq od krótkiego czasu, ale obserwacje zimowe są inne: - w mieście i na krótkich odcinkach spalanie nie będzie niskie ze względu na grzanie samochodu. Zmierzyłem sobie ile średnio pobiera samochód jesli przygotowuje sie do jazdy na określoną godzinę (ustawiony timer) - przez domyślny czas działania tego ogrzewania to ok 3,85 kW ok 5% pewnie jednego dnai bedzie to trochę więcej innego trochę mniej. - jesli nawet nie używamy timera, to jak startujemy zimnym samochodem to nadal będzie on zuzywał energię na rozgrzanie baterii i wnętrza, w rezultacie na krótkim odcinku spalanie może wzrosnąć w zimie, a podejrzewam że w czasie upałów też nawet o 50% W ciagu tygodnia podejrzewam ze 20-30% baterii zużyje przygotowanie samochodu, więc nie jest tak, że Enyaq zrobi 450 km, zrobi w idelanych warunkach przy wolnej jeździe na raz, w cyklu przerywanym już nie. - rozwiązaniem jest oczywiscie podpinanie go cały czas do gniazdka po powrocie do domu, ale to nie zmienia spalania długoterminowo, a jedynie daje komfort cały czas naładowanego samochodu, jednak w zimie zwyczjanie mi sie nie chce, wolę raz - dwa razy w tygodniu. Realnie przejechanie zimą odcinka w okolicy miasta 20-30 km to zużycie na poziomie 22-25kW/100km. Im krótsze odcinki tym wiecej. Jednostajna jazda 150km/h przy zresetowaniu na tempomacie jednostajnie przez 20 km - zużycie zbliża się do 29kW i oczywiscie tez jest zależne od wiatru i ukształtowania drogi. Czy możliwe jest zuzycie 19kW/100km - jak najbardziej na drogach podmiejskich po wyjechaniu z ciepłego garażu jeśli odcinek ma min ok 50km. Pewnie w lecie jest dużo lepiej, pewnie jest lepiej jeśli jeździ się z klimą w trybie eco i trybie eco, jeśli nie uzywa się nagłośnienia intensywnie i pewnie jeszcze parę innych ustawień można zoptymalizować, tylko czy po to kupujemy te samochody, a w szczególności Enyaq, ktry czesto jest skonfigurowany w full wypasie? [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Enyaq Forum • Skoda Enyaq iV 80/80x/60/vRS
Enyaq iV 80, raporty zużycia
Top