Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Enyaq Forum • Skoda Enyaq iV 80/80x/60/vRS
Enyaq iV 80, raporty zużycia
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Ikonoklasta, post: 27546, member: 717"] ID3 lub Enyaq w garażu (mam oba) potrzebuje rano znacząco mniej prądu na przygotowanie auta - w zależności od temperatury w garażu, fakt, że masz podłączony do gniazdka samochód i nastawione przygotowanie też ci zwiększy zasięg, ale nie zużycie. Używanie codziennie tych samochodów na krótkie dojazdy do pracy w zimie nie jest super ekonomiczne, ale komfortowe jeśli masz go cały czas podłączonego do gniazdka. Chwilowe zużycie na samo grzanie baterii i wnętrza w zimie potrafi wynieść 6-9kW/h. Jak na zewnątrz jest kilka stopni nagle zużycie na drodze do pracy spada o 30%. Ta samą trasę przy -9C robiłem na 12% a teraz na 6-7 stopniach zrobiłem na 7% przy w miarę płynnej jeździe przez Warszawe. (trasa 24-25km). To co mnie zaskoczyło jako użytkownika to fakt, że poruszanie się na krótkich odcinkach sprowadza zasięg do wartości jak przy jeździe z prędkością 120-130/h. Oczywiście możliwość podłączenia w domu sprawia, że nie ma to znaczenia. Jeszcze jednym faktem zaobserwowanym przeze mnie jest, że poruszanie się po mieście z użyciem travel assist poza tym, że niekiedy powoduje niezapomniane wrażenia, to zwiększa zużycie energii w Enyaq. Spokojna jazda na D z autorekuperacją i zwalnianiem przed przeszkodami daje lepsze efekty niż pełny travel asisst z dostosowaniem prędkości do ograniczeń, co pewnie wiąże się z tym, ze dynamiczne przyspieszanie i zwlanianie w wielu wypadkach kosztuje niepotrzebnie dodatkową energię. ID3 ma możliwość ładowania z dedykowanej ładowarki 2,3 kw AC (uzywam zwykle), oraz z ładowarek szybszych do 11kw z możliwością ograniczenia prądu o połowę (zaznaczenie opcji ograniczenia prądu ładowania). Zalecane jest ładowanie do 80%, ale to twoje ustawienie na suwaku, możesz wybrać ile chcesz. Opcja ograniczenia przydaje się, jeśli masz zabepieczenia prądowe, które nie pozwalają na przekroczenie tych 11 kW bo wywala korki, albo gdy chcesz lepiej wykorzystać prąd z fotowoltaiki. Te same zasady ładowania oczywiscie są w Enyaq. Dodatkowo prąd jest ograniczany, jeśli ładowarkę podłączysz do gniazdka w którym nie ma, bądź "nie działa" uziemienie. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Enyaq Forum • Skoda Enyaq iV 80/80x/60/vRS
Enyaq iV 80, raporty zużycia
Top