Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Enyaq Forum • Skoda Enyaq iV 80/80x/60/vRS
Enyaq iV, Wrażenia i opinie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Mindive, post: 10795, member: 97"] Wrzucam podsumowanie auta po pierwszych 5329 km. Zachęcam dla porządku do wrzucania w podobnym schemacie: 1. Autem jeżdżę od połowy maja, czyli powyższy dystans zrobiłem w 2 miesiące. Auto jeździ 50% autostradą 140 km/h, miasto 25% i drogi międzymiastowe 25% z prędkością 100 km/h. 2. Ładowane w domu przy pomocy oryginalnej cegły skody prądem trójfazowym 11 kW. Tronity pokazuje załadowanie od 03-06-2021 łącznie 617 kWh, z czego 85% z domowego gniazdka - nie używałem apki od samego początku. Auto w codziennym użyciu ładuję co 2-4 dni. 3. Auto podaje średnie zużycie prądu na 19,3 kWh/100 km przy średniej prędkości 54 km/h. 82 kWh, bez pompy ciepła, 19". 4. Problemy: [LIST] [*]przez kilka dni nie działała aplikacja Skody do sterowania autem - wina operatora sieci Vodafone Polska - awaria dotyczyła wielu aut z grupy VAG. [/LIST] 5. Wrażenia negatywne: [LIST] [*]auto jest zdecydowanie ciężkie. Czuć to podczas pokonywania zakrętów czy mocnych hamowań. Nie ma pochylania na boki, ale czuć jak cząstki opon zostają na asfalcie :D Podejrzewam, że częste zjeżdżanie z autostrady poza dozwolonym limitem może mocno zmasakrować opony, zwłaszcza z przodu. [*]czarne plastiki palcują się bardzo szybko. [*]ekran zawiesza się gdy robi się ciepło i słońce pada bezpośrednio na plecki ekranu - blokuje się warstwa dotykowa ekranu. System działa, ale wymaga resetu. Generalnie system raz w tygodniu się zatnie wymagając resetu. [*]użyteczność przycisków kierownicy jest zdecydowanie krokiem wstecz w porównaniu z Passatem B8. Pokrętła są miłe i dają fajny feedback, ale sterowanie tempomatem na dźwigni zamiast na przyciskach na kierownicy to duży krok do tyłu. [*]przydałaby się wentylacja foteli - na razie tego nie ma w ofercie, podobno ma się pojawić w 2022 roku. Czasem się przydaje, zwłaszcza jak słońce mocno wali we frontową szybę. [*]odblaski na przedniej szybie - nie miałem do tej porty auta, gdzie byłyby one tak widoczne [*]auto dość późno hamuje przy jeździe na ACC dojeżdżając do poprzedzającego auta. Działa to zdecydowanie inaczej niż w Passacie. Może to być niekomfortowe dla pasażerów. [/LIST] 6. Wrażenia pozytywne: [LIST] [*]auto jest najprzyjemniejszym środkiem transportu jakie miałem. Bardzo wiele z tych przyjemności płynie z faktu bycia elektrykiem. Platforma MEB jest bardzo przyjemna w jeżdżeniu. Zasięgi bardzo sympatyczne: trasę Wro-Wawa można zrobić bez ładowania przy prędkości 110 km/h spokojnie, przy 120 na styk z wiatrem. Wrocław Karpacz Wrocław bez problemu 90-15%. Auto jest szybsze niż 90% aut spalinowych, jakie spotykam. Witać, że mocy mogłoby być więcej przy wjazdach na autostradę. [*]Bagażnik jest bardzo ustawny, bo pudłowaty: klatka na psa wchodzi bez problemu. Siatki po bokach robią mega robotę - nie korzystałem z tego wcześniej, super sprawa. Wchodzi wózek, rower, siaty z zakupami. Bagażnik jest mniejszy od Passata kombi - jest krótszy o 10 cm i jest nieco wyżej. [*]Bardzo wygodne auto dla dzieci: siedzą wysoko, siatki w oknach, skóry łatwo się myją. Dzieciak w końcu nie dosięga stopami przedniego fotela :D [*]Auto jest bardzo ciche na autostradzie. Specjalnie nie słychać różnicy czy się jedzie 120 czy 160 km/h. [*]Światła nocą są jeszcze lepsze niż rozwiązania poprzedniej generacji AFS czy Top w VW [*]Ambient light wygląda obłędnie - niebieskie podświetlenie na koniakowej skórze wygląda bardzo fajnie. Aż żałuję, że tak mało jeżdżę nocą i czekam na sezon zimowy :) W Pasku ten efekt był zdecydowanie słabszy - miałem wersję bez kolorów z czarną tapicerką, słowem nuda. [*]promień skrętu - auto ma promień skrętu o 50 cm większy niż Renault Clio :D Bajeczka, po parkingu śmiga jak resorak praktycznie zawracając w miejscu. Nie spodziewałem się jak wygodnie się jeździ autem z takim małym promieniem. [*]Infortaiment - pomimo zawieszeń jest to najprzyjemniejszy system, jaki do tej pory używałem. Wsiadam, połączenia z Android Auto robią się automatycznie a Spotify lub Audible odpala ostatnią playlistę lub audiobooka. Jednym kliknięciem wybieram "prowadź do domu" trasą z uwzględnieniem korków z google maps. Bardzo duże możliwości dopasowania do swoich potrzeb. W ogóle AA działa fajnie, można mieć nawigację m.in. z ABRP, Google, Automapy (beta), Yanosik (beta), a niektórzy magicy potrafią odpalić nawet YT na starszych wersjach AA. Na razie w tych mapach brakuje mi funkcji uwzględniania buspasów w czasach przejazdów. [*]Wnętrze: generalnie komu bym nie pokazał wnętrza to wszyscy są pozytywnie zaskoczeni, że Skoda takie ładne auta zaczęła robić. Mojej małżonce również się podoba, a to najważniejsze :) [/LIST] Jakby ktoś miał jakieś bardziej precyzyjne pytania to piszcie śmiało. Dokupiłem tez kostki do portu OBD wiec mogę podać jakieś statystyki z EVnotify lub OBD11 gdyby kogoś to interesowało. [ATTACH]1482[/ATTACH] [ATTACH]1483[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Enyaq Forum • Skoda Enyaq iV 80/80x/60/vRS
Enyaq iV, Wrażenia i opinie
Top