EV6 vs. Ioniq 5 vs. TM3 SR+ - co wybrać w abonamencie?

6cesco

Nowy na Forum
Cześć!

przymierzam się do zakupu samochodu elektrycznego, a właściwie to do wzięcia go w najmie z dopłatą u jednego z leasingodawców. Oferta na 3 lata/45 tys. km jest następująca:
- Hyundai Ioniq 5 72 kWh rwd za 1549 pln/mc
- Kia EV6 77.4 kWh awd za 1919 pln/mc
- Tesla Model 3 SR+ za 1999 pln/mc
wszystkie oferty bez wpłaty własnej, z wliczonym pakietem ubezpieczeń, autem zastępczym itd. Przynajmniej na papierze mam za tę kwotę bezproblemowe i (prawie) bezkosztowe użytkowanie samochodu.

Samochód ma mi zastąpić ICE, czyli codzienne jeżdżenie po Warszawie, weekendowe wypady do Zakopanego, czy na Suwalszczyznę, wypady z rowerami w Góry Świętokrzyskie, no i kilka razy do roku dłuższa podróż (w zimę na narty Alpy, w lato zazwyczaj Chorwacja). Osiągi nie są dla mnie (już) priorytetem. Wyjeździłem się szybkimi samochodami i nie jest to coś co by mnie szczególnie jarało…

Na papierze najlepiej wypada Hyundai - jest zdecydowanie najtańszy, ma dużą baterię i szybkie ładowanie. Problem w tym, że ma też duże zapotrzebowanie na prąd, a w Polsce nie działa ich usługa do ładowarek - odpowiednik Kia Charge, więc pytanie czy jego użytkowanie rzeczywiście wyjdzie najtaniej przy okazyjnych wypadach w trasę.

Tesla to jedyny samochód, którym miałem okazje jeździć z tej trójki (w wersji Performance). Wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, trochę drażniło mnie sztywne zawieszenie (przypominające mi m-pakietowe zawieszenie z BMW 1 i 3) i kiepskie wykończenie, ale największym minusem modelu 3 jest to, że jest sedanem - nie wiem czy po złożeniu kanapy wszedłby mi rower, tak samo nie ma chyba rękawa na narty. Pytanie też jak wersja SR+ wypadłaby pod katem zasięgu w porównaniu do Hyundaia i Kii. Niestety, ale LR nie łapie się na dopłaty i rata jest niewspółmiernie droga do różnicy w cenie.

Kia EV6 podoba mi się najbardziej (na razie na zdjęciach). Na początku października lokalny dealer ma mieć egzemplarz do jazd testowych, to się przejadę.

Co byście wybrali biorąc pod uwagę cenę raty, realny zasięg, koszty prądu w trasie i praktyczność? A może lepiej wybrać coś innego - np ze stajni VW?
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Jedno ale, limit 15k km, to bardzo mało. Chyba że mieszkasz w mieście wielkości Mińska Mazowieckiego. W Warszawie robię jeżdżąc po samym mieście rocznie 30K km + wyjazdy to można dobić do 40K km. Bo się spodziewam że jak zwiększysz przebieg do 30K to się zrobi z tego słaba oferta. Jedno co zauważyłem elektrykiem się jeździ dużo bo to właściwie nic nie kosztuje.
 

Michal

Moderator
Jedno ale, limit 15k km, to bardzo mało. Chyba że mieszkasz w mieście wielkości Mińska Mazowieckiego. W Warszawie robię jeżdżąc po samym mieście rocznie 30K km + wyjazdy to można dobić do 40K km. Bo się spodziewam że jak zwiększysz przebieg do 30K to się zrobi z tego słaba oferta. Jedno co zauważyłem elektrykiem się jeździ dużo bo to właściwie nic nie kosztuje.
To prawda, ja spaliniakiem robiłem około 12 tyś km / rok, a teraz auto mam 9 m-cy i stuknęło 23 000 km - chce się jeździć :)
 

6cesco

Nowy na Forum
Hej @6cesco, patrząc na ceny ofert, to chyba rzeczywiście najlepiej wypada Hyundai.

Gdybyś miał do wyboru TM3LR albo TMY, to pewnie raczej polecał bym te dwa ale przy tych cenach, to chyba nawet TM3SRP nie wychodzi opłacalnie. To tak jakby Ioniq5 kosztował 154 900 u delera a TM3SRP 199 000.
Z tego co widzę, to Hyundai w najgorszej wersji (z opisu wynika, że nie ma nawet podgrzewania baterii, więc powodzenia życzę zimą - to jest dopiero w pakiecie comfort za 6000) powinien kosztować u delera około 190 000 (już po odjęciu powiedzmy 12 000 zł zniżki), co po dopłatach dałoby min 163 000 zł, więc porównując do TM3SRP, które po dopłatach będzie za min. 173 000, więc nie rozumiem trochę skąd tak duża różnica w ofercie w drugą stronę...

Z tego co widzę to rozpatrujesz Arval - ich znając, Ioniq5 jest tylko "wabikiem" i jak będziesz chciał się na niego zdecydować to sie okaże, że nie ma już takiego auta w ofercie, bo już się "wyprzedało"... No i jako, że jesteś już napalony, to i tak kupisz od nich droższe... Tak to już jest z arvalem - słyszałem już o dwóch takich próbach naciągania :p
Mam nadzieję, że ktoś się w końcu na nich uweźmie i zgłosi do UOKiK za takie praktyki.

Aha - jeśli chodzi o rower, to u mnie w TM3LR jeden spokojnie wchodzi po złożeniu tylnych siedzeń i zdjęciu przedniego koła ale bez potrzeby obkręcania kierownicy.
Tak, chodzi o Arval. Nie pisałem, bo nie chciałem być posadzony o kryptoreklamę ;). W tej cenie, którą podałem Hyundai jest w „środkowej” wersji wyposażenia. Ma podgrzewanie baterii i praktycznie całe wyposażenie, które jest mi potrzebne. Nie ma natomiast pompy ciepła. W cenniku jest jako opcja, nie wiem natomiast czy da się dokupić przez Arval. Pytanie, czy jej brak to duża uciążliwość?

Jeśli chodzi o dostępność, to wszystko wyjdzie w praniu. Postaram się dać znać jak to wygląda.
PS. Tesla jechales poliftem 2021 ze jakosc wykonania ci przeszkadzala?

Tu masz tabelke porownujaca m.in SR+ i Ioniq 5:


na dole wybierz Range itp


Ioniq 5 AWD przy 90km/h = 461 km
przy 120km/h = 289 km

Tesla SR+ MIC przy 90km/h = 443 km
przy 120km/h = 313 km


biorac pod uwage ze Ioniq ma baterie wieksza o prawie 20 to jego zuzycie jest slabe.
Teslą jechałem na początku tego roku, więc to chyba przedlift był. Wykończenie nie było tragiczne (jak np. w ID3), ale fantastyczne też nie było. Natomiast nie jest to coś, co będzie decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. Zasięg, praktyczność i koszty są dla mnie najważniejsze.
Co do Ioniqa, to martwi mnie to zużycie. W wersji RWD powinno być minimalnie lepiej, ale nadal szału nie ma…
Mozliwe, że będę miał możliwość pojeździć sobie Hyundaiem przez tydzień, to zobaczę jak to wygląda.
W dłuższe trasy jeździsz na tylnej kanapie na pusto (lub z dziećmi), czy z dorosłymi osobami? W EV6 posadzenie dorosłej osoby na tylnej kanapie to raczej tylko za karę i na pewno nie na długich dystansach. U mnie właśnie z tego powodu odpadła. Ma bardzo nisko tylną kanapę, przez co kolana są wysoko. Jeśli jeździsz z dziećmi na tylnej kanapie to żaden problem, jeśli z dorosłymi to nie polecam.
Bardzo sporadycznie wożę dorosłych z tyłu. Na okres wynajmu nie będzie to żadnym problemem.
Jedno ale, limit 15k km, to bardzo mało. Chyba że mieszkasz w mieście wielkości Mińska Mazowieckiego. W Warszawie robię jeżdżąc po samym mieście rocznie 30K km + wyjazdy to można dobić do 40K km. Bo się spodziewam że jak zwiększysz przebieg do 30K to się zrobi z tego słaba oferta. Jedno co zauważyłem elektrykiem się jeździ dużo bo to właściwie nic nie kosztuje.
Podałem ceny „referencyjne”. W tej ofercie dopłaty do kilometrów nie są duże i raczej będę się skłaniał do większego limitu.
 

Michal

Moderator
Da sie, w Tesli SR+ ktora maja w ofercie moge dobrac biale wnetrze, kazde 5000 brutto to okolo 100 netto w racie z tego co pamietam
No nie wiem - pewnie zależy od marki, bo brat jak brał od nich auto (spalinowe Citroen C4) dosłownie 2 miesiące temu, to dostał info, że nic nie może zmienić, bo oni już mają te auta zamówione i w produkcji.
 

solik

Pionier e-mobilności
Kazdy przypadek jest indywidualny, mysle ze inaczej podchodza do auta za 100k inaczej za 200k, w kazdym razie mam na mailu potwierdzenie - kazdy musi miec swoje :) ja bez white interior nie chce tego auta wiec beda mieli orzech do zgryzienia xD
 

turez

Zadomawiam się
Każde będzie odpowiednie dla Twojego sposobu użytkowania. Każdym z nich dojedziesz do Suwałk bez przerwy na lądowanie jeśli będzie taka konieczność. Jedynie Ev6 ma przelotkę na narty. Oferta z Arval jest ok, ale mają jeden absurdalny zapis, który powoduje że jestem na nie po przestudiowaniu oferty z tabelami opłat i prowizji. Jeśli zgłosisz szkodę z AC to mimo franszyzy dolicza Ci minimalnie jednorazowo jakiś tam procent zgodnie z tabela. Mi przy Szkodzie na ich Ionic 5 wychodzi prawie 8 tysi. Przy jakiejkolwiek zgłoszonej co znaczy że nawet jak wymienisz szybę bo pękła to dolicza. To absurd bo przecież place pełne ubezpieczenie, które to pokrywa. A te 8 tysi przy jednej szkodzie w ciągu roku z AC ma niby pokrywać zwiększona utratę wartości. Żeby było śmiesznej w mojej opinii nawet szkoda z OC będzie skutkowała tym samym.
Jedyny absurd, który mnie skłonił do odpuszczenia.
 

solik

Pionier e-mobilności
Jak to policzyles ze ci wyszlo 8 tys?



arval ma wlasna ubezpieczalnie greenval, na zadnym dokumencie z innego auta ICE nie ma wzmianki o stawkach ubezpieczenia, przy zwrocie pojazdu po 3 latach bylo pare uszkodzen (pozyczylem samochod komus) i zrobilem to z AC, rozeszlo sie
 
Last edited:

6cesco

Nowy na Forum
Jak to policzyles ze ci wyszlo 8 tys?



arval ma wlasna ubezpieczalnie greenval, na zadnym dokumencie z innego auta ICE nie ma wzmianki o stawkach ubezpieczenia, przy zwrocie pojazdu po 3 latach bylo pare uszkodzen (pozyczylem samochod komus) i zrobilem to z AC, rozeszlo sie
O ile dobrze rozumiem ten zapis, to w przypadku 1 szkody i wartości 225000 PLN rata wzrasta od kolejnego roku o 0.03%*225000, czyli o 67.50 miesięcznie. Przy 4 i więcej szkodach (miałem całe 2 szkody odkąd zrobiłem prawo jazdy, wiec scenariusz mało prawdopodobny), wychodzi 562 PLN miesięcznie. Przy czym o ile dobrze to rozumiem to wszystkie szkody musiałyby mieć miejsce podczas danego roku.
 

turez

Zadomawiam się
O ile dobrze rozumiem ten zapis, to w przypadku 1 szkody i wartości 225000 PLN rata wzrasta od kolejnego roku o 0.03%*225000, czyli o 67.50 miesięcznie. Przy 4 i więcej szkodach (miałem całe 2 szkody odkąd zrobiłem prawo jazdy, wiec scenariusz mało prawdopodobny), wychodzi 562 PLN miesięcznie. Przy czym o ile dobrze to rozumiem to wszystkie szkody musiałyby mieć miejsce podczas danego roku.
Pytałem o ten zapis w Arvalu. Info od nich jest takie, że naliczają kwotę jednorazowo. W moim przypadku przy AWD to wychodzi 7200 zł. Generalnie to co jest napisane w tabeli jest interpretowane prze konsultanta tak jak napisałem. I dotyczy każdej sKody, nawet pękniętej szyby czołowej jak kamyk przywali. Dwie takie szkody i prawie 15 tysi dopłaty:! I nikogo nie interesuje, że przez ostatnie 6 lat nie mam żadnych szkód. Przypadki chodzą po ludziach:)
 
Top