Fabryczny hak holowniczy a zakupiony później Tesla Y Juniper

SpaJder

Zadomawiam się
Czy jest jakakolwiek różnica między hakiem zamontowanym fabrycznie a zamówionym do samochodu nie posiadającego fabrycznie haka (montaż w serwisie Tesli) - poza niewielką różnicą w cenie?

(Jeśli dobrze patrzę to hak fabrycznie zamontowany kosztuje 6500, a hak zamówiony później, wraz z montażem kosztuje 6035.)
 

Arturo

Zadomawiam się
Czy jest jakakolwiek różnica między hakiem zamontowanym fabrycznie a zamówionym do samochodu nie posiadającego fabrycznie haka (montaż w serwisie Tesli) - poza niewielką różnicą w cenie?

(Jeśli dobrze patrzę to hak fabrycznie zamontowany kosztuje 6500, a hak zamówiony później, wraz z montażem kosztuje 6035.)
W samym haku nie ma żadnej różnicy.
 
Last edited:

macieeq

Fachowiec
Różnica taka, poza ceną, że przy montażu dodatkowym musisz w teorii uzyskać zgodę leasingu w przypadku takiej metody finansowania + dodatkowo:
- wykonać badanie techniczne na stacji OSKP - 35zł,
- udać się do wydziału komunikacji o wpis do dowodu odnośnie haka,
- poprosić o wyrobienie trzeciej tablicy na bagażnik / przyczepkę.

W przypadku leasingu SCM jest to pozycja za 240zł + opłaty - załatwienie czegoś w wydziale komunikacji.
 

SpaJder

Zadomawiam się
Różnica taka, poza ceną, że przy montażu dodatkowym musisz w teorii uzyskać zgodę leasingu w przypadku takiej metody finansowania + dodatkowo:
- wykonać badanie techniczne na stacji OSKP - 35zł,
- udać się do wydziału komunikacji o wpis do dowodu odnośnie haka,
- poprosić o wyrobienie trzeciej tablicy na bagażnik / przyczepkę.

W przypadku leasingu SCM jest to pozycja za 240zł + opłaty - załatwienie czegoś w wydziale komunikacji.
Bardzo dziękuję za cenną odpowiedź. Zupełnie o tym nie pomyślałem.

Zakup za gotówkę więc formalności związane z leasingiem odpadają. Pozostałe trzeba by wykonać.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Różnica taka, poza ceną, że przy montażu dodatkowym musisz w teorii uzyskać zgodę leasingu w przypadku takiej metody finansowania + dodatkowo:
- wykonać badanie techniczne na stacji OSKP - 35zł,
- udać się do wydziału komunikacji o wpis do dowodu odnośnie haka,
- poprosić o wyrobienie trzeciej tablicy na bagażnik / przyczepkę.

W przypadku leasingu SCM jest to pozycja za 240zł + opłaty - załatwienie czegoś w wydziale komunikacji.
Moim zdaniem w przypadku leasingu nie ma żadnej różnicy. W przypadku, gdy samochód od razu jest z hakiem i tak trzeba złożyć wniosek do leasingu (w przypadku Santander Leasing do wyklikania w portalu bez problemu). Badanie techniczne i tak trzeba zrobić, tak samo jak wpis do dowodu, jak i wyrobić trzecią tablicę.

Jak komuś nie zależy na czasie, to warto zaoszczędzić te parę stówek, bo jeśli tylko się jest w zasięgu technika mobilnego, to sam przyjedzie i zamontuje.
 

macieeq

Fachowiec
Moim zdaniem w przypadku leasingu nie ma żadnej różnicy. W przypadku, gdy samochód od razu jest z hakiem i tak trzeba złożyć wniosek do leasingu (w przypadku Santander Leasing do wyklikania w portalu bez problemu). Badanie techniczne i tak trzeba zrobić, tak samo jak wpis do dowodu, jak i wyrobić trzecią tablicę.

Jak komuś nie zależy na czasie, to warto zaoszczędzić te parę stówek, bo jeśli tylko się jest w zasięgu technika mobilnego, to sam przyjedzie i zamontuje.
Taka różnica, że sam za bardzo nic nie załatwisz w wydziale komunikacji, trzeba przez "Rejestratora" z SCM - co kosztuje 240 zł netto + opłaty.

Jak samochód jest już z hakiem, nie musisz robić wpisów do dowodu rejestracyjnego - jest już od razu, zostaje kwestia faktycznie wyrobienia dodatkowej tablicy 😉
 

umcus

Pionier e-mobilności
Taka różnica, że sam za bardzo nic nie załatwisz w wydziale komunikacji, trzeba przez "Rejestratora" z SCM - co kosztuje 240 zł netto + opłaty.
To prawda.
Jak samochód jest już z hakiem, nie musisz robić wpisów do dowodu rejestracyjnego - jest już od razu, zostaje kwestia faktycznie wyrobienia dodatkowej tablicy 😉
To nieprawda.
 

CODI

Fachowiec
Cena sie wyrownala. W sklepie cena 6035 ale jak dodacie do koszyka i finalizujecie to kosztuje 6500.
Co wiecej dodac musicie dodatkowy przeglad (min 100 pln) i dopisanie tego do dowodu. W przypadku auta leasingowanego taka wizyta w urzedzie to od 159 pln (Drivalia) w gore. Wiec ... jak planujecie hak zamawiajcie auto z zamontowanym hakiem.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Naprawdę mieliście od razu wbity hak w dowód? Jak? Kto pojechał tym samochodem na SKP i jakim prawem?! ;)

Aaaaa, już widzę. W teorii się da. W praktyce leasing zrobi co chce ;)
 

macieeq

Fachowiec
  1. Jeśli hak jest zamontowany fabrycznie (przez producenta) i uwzględniony w homologacji pojazdu, informacja o haku powinna być wpisana do dowodu rejestracyjnego już przy pierwszej rejestracji auta. W takim przypadku właściciel nie musi podejmować dodatkowych działań.
  2. Jeśli hak został zamontowany przez dealera lub w serwisie po zakupie, ale przed rejestracją auta, dealer powinien zadbać o odpowiednie badanie techniczne i przekazać stosowne zaświadczenie do wydziału komunikacji. Wtedy również wpis pojawi się w dowodzie przy pierwszej rejestracji.
  3. Jeśli hak został zamontowany po rejestracji auta, właściciel musi:
    • wykonać dodatkowe badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów,
    • uzyskać zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania,
    • udać się do wydziału komunikacji w celu wpisania haka do dowodu rejestracyjnego.
 
Top