Postanowiłem tworzyć dementi do internetowych artykułów, które dystrybuują oczywistą nieprawdę. Uzasadnienia albo rozwijam, albo linkuję do źródeł, albo jedno i drugie.
Tutaj na warsztat bierzemy artykuł:
Link: TUTAJ
Podsumowanie: Artykuł to zawiera liczne błędy i niesprawdzone informacje. Z kontekstu wynika, że mógł powstać kilka miesięcy temu. Jako sensacje przedstawiane są dane dotyczące rozwoju, które Tesla sama zaplanowała. Nie ma sensu czytać i wierzyć.
Poniżej komentarz do poszczególnych fragmentów:
Zwolnienia chorobowe dla "Wired" mogą być niebywałe (w Stanach się ich nie praktykuje), ale w Europie to norma. No i zaczął się sezon przeziębieniowy.
Ostatni akapit artykułu jest tylko "podobno", czyli sam autor przyznaje, że nie wie, czy jest prawdziwy.
Aktualizacja 2022/12/09, godz. 13.33: lekko rozbudowałem i skorygowałem "dobę" -> "tydzień"
Tutaj na warsztat bierzemy artykuł:
"Totalny chaos" w Gigafactory Berlin. Tesla walczy o utrzymanie personelu
Autor: Aleksander RucińskiLink: TUTAJ
Podsumowanie: Artykuł to zawiera liczne błędy i niesprawdzone informacje. Z kontekstu wynika, że mógł powstać kilka miesięcy temu. Jako sensacje przedstawiane są dane dotyczące rozwoju, które Tesla sama zaplanowała. Nie ma sensu czytać i wierzyć.
Poniżej komentarz do poszczególnych fragmentów:
...co jest zgodne z samymi deklaracjami producenta, że rozruch fabryki będzie trwał, poza tym zakłady są ciągle rozbudowywane.Jak donosi magazyn "Wired", Tesla nie jest w stanie osiągnąć pełnej zdolności produkcyjnej.
Nie, żeby szczególnie bronić Muska, ale stosowane przez Teslę zwinne metodyki faktycznie nie są łatwe w odbiorze. Sprawiają wrażenie chaosu, tj. braku stabilności, niepewności miejsca pracy, niepewności przynależności do grupy.opisali sytuację w Gigafactory jako "totalny chaos".
Właściwie każda duża firma prowadzi ciągłą rekrutację, bo przy dużej liczbie pracowników zwykła statystyka mówi o tym, że ciągle będzie się coś działo.Mowa głównie o niewystarczającej liczbie pracowników spowodowanej problemami z rekrutacją i masowymi zwolnieniami chorobowymi.
Zwolnienia chorobowe dla "Wired" mogą być niebywałe (w Stanach się ich nie praktykuje), ale w Europie to norma. No i zaczął się sezon przeziębieniowy.
Pod koniec 2020 roku Elektrowóz pisał, że potrzebna liczba pracowników Giga Berlin to właśnie 7 tysięcy osób. Później wartość ta urosła, zdaje się, do 8 tysięcy, ale wspomniane 12 tysięcy miało dotyczyć całego zakładu wraz z tym, który będzie wytwarzał ogniwa (i dopiero jest budowany).Jak dotąd firma zdołała zatrudnić zaledwie 7 tys. spośród planowanych 12 tys. osób, co nie pozostaje bez wpływu na realizację celów produkcyjnych
To już w ogóle jakieś pomieszanie z poplątaniem. Na początku października Tesla chwaliła się, że osiągnęła w Giga Berlin wydajność 2 000 samochodów na tydzień.Planowo do końca 2022 roku fabrykę miało opuścić 5 tys. aut, lecz stan na koniec października wynosił tylko 2 tys
Uwaga jak wyżej. W listopadzie 2022 Giga Shanghai wyprodukowała ponad 100 000 samochodów, a nie 20 tysięcy sztuk w 100 dni.Giga Shanghai produkuje 20 tys. sztuk w 100 dni.
Informacji na temat płac nie jesteśmy w stanie zweryfikować, natomiast IG Metall ma z Teslą na pieńku. Związki chciały wejść do Tesli i im się nie udało.Jak informuje Niemiecki Związek Zawodowy Metalowców IG Metall, Gigafactory płaci średnio o 20 proc. mniej niż podobne firmy w okolicy.
To zagadnienie skomentował nasz Czytelnik, Pan Korrnik. W skrócie: całe Niemcy mają problem z brakiem wykwalifikowanej siły roboczej. W Polsce też on zresztą jest.Dodatkowym problemem jest brak chętnych
Ostatni akapit artykułu jest tylko "podobno", czyli sam autor przyznaje, że nie wie, czy jest prawdziwy.
Aktualizacja 2022/12/09, godz. 13.33: lekko rozbudowałem i skorygowałem "dobę" -> "tydzień"
Last edited: