Pulled the trigger ;)

cooler

Pionier e-mobilności
Polemizowałbym. Pol życia zasuwam A2 z Poznania do zjazdu w Jordanowie i jadąc 140 głównie wyprzedzam inne auta. Moim zdaniem trochę koloryzujesz. Nawet jadąc 130 mam w cholerę wyprzedzań.
Ja zasuwam głównie od Warszawy do Strykowa A2 i może średnia wychodzi tam 100-110 km/h, ale to dlatego że jest potwornie zakorkowana. Mimo zakazu ciężarówki cały czas blokują.
Ale jak już się trafi kawałek wolnego to jadąc 140 jestem jednym z najwolniejszych, nie licząc TIR-ów.
 

Michal

Moderator
To nie ciężarówki blokują, tylko słabe silniki ICE wyjeżdżające z za ciężarówek do wyprzedzania.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Ja zasuwam głównie od Warszawy do Strykowa A2 i może średnia wychodzi tam 100-110 km/h, ale to dlatego że jest potwornie zakorkowana. Mimo zakazu ciężarówki cały czas blokują.
Ale jak już się trafi kawałek wolnego to jadąc 140 jestem jednym z najwolniejszych, nie licząc TIR-ów.
Trudno mi w to uwierzyć. Do Warszawy też jeżdżę z Poznania regularnie. Ale akurat A2 z Jordanowa do Poznania wieczorami to standardowo i 140 km/h na tempomacie to są ciągłe, niekończące się wyprzedzania i więcej na lewym pasie w efekcie niż na prawym. Oczywiście zdarzą się idioci w firmowych Skodach i BMW zapieprzający 170+, zdarzają się tacy, co jadą zwyczajnie równe 150-160 km/h, jednak to jest zdecydowana mniejszość. Z kolei jazda od Łodzi do Warszawy to w sumie głównie stanie w korku.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Przyszedł czas ubezpieczenie wznowić i zonk, bo jest spora podwyżka. OK, zwiększyłem roczny przebieg na polisie z 10k mil na 15k mil, ale niestety przeczuwałem co się kroi jak mi maila przysłali parę tygodni temu, że idą podwyżki.

1730118390422.png


Dzisiaj też listonosz przyniósł list z DVLA przypominający, że 1 kwietnia 2025, kończy się jedyne w UK 'eldorado' dla EV (bo innych 'przywilejów' nie ma) czyli 'zerowy' podatek drogowy.

Niestety w UK jest już zdrowo ponad 1,25 mln EV na drogach więc rząd szuka środków. Szacuje się, że w roku 2030 będzie 25% samochodów elektrycznych, a to spowoduje 'dziurę' na 9 mld funtów w budżecie z braku dochodów z podatku akcyzowego w paliwie.

Więc od kwietnia właściciele nowych EV będą musieli zapłacić 10 funtów podatku drogowego w pierwszym roku, a następnie 190 funtów w roku następnym. Dla używanych EV jest to od razu 190 funtów. Śmieszne jest to, że tyle samo zapłacą właściciele ICE:


To są dzisiejsze stawki i jest całkiem możliwe, że rząd podniesie stawki podatku drogowego VED w nowym październikowym budżecie.

Od kwietnia 2025 r. samochody elektryczne będą też podlegały podatkowi ‘Expensive Car Supplement’ dla pojazdów o wartości powyżej 40 000 funtów. Obecnie wynosi on 410 funtów rocznie i należy go płacić przez pięć lat.
 
Top