Pulled the trigger ;)

cooler

Pionier e-mobilności
Polemizowałbym. Pol życia zasuwam A2 z Poznania do zjazdu w Jordanowie i jadąc 140 głównie wyprzedzam inne auta. Moim zdaniem trochę koloryzujesz. Nawet jadąc 130 mam w cholerę wyprzedzań.
Ja zasuwam głównie od Warszawy do Strykowa A2 i może średnia wychodzi tam 100-110 km/h, ale to dlatego że jest potwornie zakorkowana. Mimo zakazu ciężarówki cały czas blokują.
Ale jak już się trafi kawałek wolnego to jadąc 140 jestem jednym z najwolniejszych, nie licząc TIR-ów.
 

Michal

Moderator
To nie ciężarówki blokują, tylko słabe silniki ICE wyjeżdżające z za ciężarówek do wyprzedzania.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Ja zasuwam głównie od Warszawy do Strykowa A2 i może średnia wychodzi tam 100-110 km/h, ale to dlatego że jest potwornie zakorkowana. Mimo zakazu ciężarówki cały czas blokują.
Ale jak już się trafi kawałek wolnego to jadąc 140 jestem jednym z najwolniejszych, nie licząc TIR-ów.
Trudno mi w to uwierzyć. Do Warszawy też jeżdżę z Poznania regularnie. Ale akurat A2 z Jordanowa do Poznania wieczorami to standardowo i 140 km/h na tempomacie to są ciągłe, niekończące się wyprzedzania i więcej na lewym pasie w efekcie niż na prawym. Oczywiście zdarzą się idioci w firmowych Skodach i BMW zapieprzający 170+, zdarzają się tacy, co jadą zwyczajnie równe 150-160 km/h, jednak to jest zdecydowana mniejszość. Z kolei jazda od Łodzi do Warszawy to w sumie głównie stanie w korku.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Przyszedł czas ubezpieczenie wznowić i zonk, bo jest spora podwyżka. OK, zwiększyłem roczny przebieg na polisie z 10k mil na 15k mil, ale niestety przeczuwałem co się kroi jak mi maila przysłali parę tygodni temu, że idą podwyżki.

1730118390422.png


Dzisiaj też listonosz przyniósł list z DVLA przypominający, że 1 kwietnia 2025, kończy się jedyne w UK 'eldorado' dla EV (bo innych 'przywilejów' nie ma) czyli 'zerowy' podatek drogowy.

Niestety w UK jest już zdrowo ponad 1,25 mln EV na drogach więc rząd szuka środków. Szacuje się, że w roku 2030 będzie 25% samochodów elektrycznych, a to spowoduje 'dziurę' na 9 mld funtów w budżecie z braku dochodów z podatku akcyzowego w paliwie.

Więc od kwietnia właściciele nowych EV będą musieli zapłacić 10 funtów podatku drogowego w pierwszym roku, a następnie 190 funtów w roku następnym. Dla używanych EV jest to od razu 190 funtów. Śmieszne jest to, że tyle samo zapłacą właściciele ICE:


To są dzisiejsze stawki i jest całkiem możliwe, że rząd podniesie stawki podatku drogowego VED w nowym październikowym budżecie.

Od kwietnia 2025 r. samochody elektryczne będą też podlegały podatkowi ‘Expensive Car Supplement’ dla pojazdów o wartości powyżej 40 000 funtów. Obecnie wynosi on 410 funtów rocznie i należy go płacić przez pięć lat.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Ale jak już się trafi kawałek wolnego to jadąc 140 jestem jednym z najwolniejszych, nie licząc TIR-ów.
Ale akurat A2 z Jordanowa do Poznania wieczorami to standardowo i 140 km/h na tempomacie to są ciągłe, niekończące się wyprzedzania i więcej na lewym pasie w efekcie niż na prawym.
Czyli wniosek jest taki, że jak się jedzie 140km/h to jest się jednym z najwolniejszych uczestników ruchu, który w trybie ciągłym wyprzedza inne pojazdy? 😀😉

A tak na poważnie. W ostatnich latach samochody na autostradach znacznie zwolniły. Jest bardzo dużo aut, które jadą z wyboru 110-120km/h i coraz mniej szaleńców gnających powyżej 150km/h. Co mnie cieszy ponieważ jestem zwolennikiem ograniczenia prędkości na autostradach do 120km/h i myślę, że szybciej to nastąpi niż wszystkim się wydaje.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak jest bardzo duży ruch to 120 bardzo trudno się jedzie. Sa 2 opcje albo jechać 90-100 za ciężarówkami bo rzadko mozna się wbić na lewy albo jechać 140-150 lewym trzymając sie takiej kolumny, bo trudno znaleść miejsce na prawym żeby zjechać a z tyłu ktoś zaczyna siedzień na zderzaku. Moja żona jeździ w takim ruchu znacznie szybciej niż ja bo wygodniej jest jechac szybko lewym niż zmieniać pasy przy dużym ruchu. No i widzę też że na obwodnicach dużych miast spotyka się wiecej takich super szybkich.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ja widzę jedno rozwiązanie na Wasze problemy: autostrady o minimum 3 pasach ruchu.
gowno pomoze bo wtedy dwa prawe pasy zajmuja ciezarowki permanentnie sie wyprzedzajace i dla innych znowu zostaje lewy (jeden) pas - przetrenowane praktycznie przez 9 miesiecy jazd raz, dwa razy w tygodniu na trasie hamburg - brema

czyli co? 4 pasy sa potrzebne :)
 
Top