Pulled the trigger ;)

Mallalieu

Nowy na Forum
Ja w zeszłym roku przegapiłem zjazd w Karlovacu (Chorwacja) z gadającą nawigacją. Nawrotka na autostradzie i jazda za tirem 😂 na SuC dojechałem na 2% więc jeszcze nie było tak źle, ale trochę nieswojo się czułem...
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Równiutko rok temu odebrałem moją Teslę Model 3 Long Range RWD. Pora jak sądzę na roczne podsumowanie.

Obecnie samochód ma przebieg 17 818 mil (czyli jakieś 28 700km). W ciągu tego roku / przebiegu nie popsuło się dosłownie nic (i mam nadzieję, że tak zostanie (y)). Jedynym mankamentem był problem z tzw. Premium Connectivity przez parę tygodni pod koniec 2023, więc przerywało Spotify czy znikała chwilowo mapa satelitarna w nawigacji (zwykła graficzna mapa wciąż była dostępna). No ale to usterka typu 'problem pierwszego świata' ;) Zgłoszona z poziomu apki, okazała się problemami zewnętrznego dostawcy mobilnego / operatora komórkowego w moim rejonie UK.

Poniżej trochę statystyki. Oszczędności w cenie paliwa zostały odniesione do ICE palącego średnio ok. 7L/100km paliwa w cenie 1,5 GBP

Screenshot 2024-08-18 112832.jpg


Ok. 1500zł wydane na przejechanie prawie 30k km uważam za świetny wynik. Owszem spowodowane jest to tanim ładowaniem w domu (choć nie ładuję zasadniczo z FV) oraz bezpłatnymi (dla mnie) SuC. Same ładowania przedstawiają się tak:

Screenshot 2024-08-18 113530.png


Koszt ładowań w domu to 222 funty, reszta to ładowania na innych (nie Teslowych) ładowarkach.

Tesla wydaje się jednym z najbardziej wydajnych / oszczędnych EV. Poniżej wykres jak to wygląda w odniesieniu do prędkości w moim wypadku:

Screenshot 2024-08-18 114146.png


Jak widać powyżej, najwięcej kilometrów (czy w moim wypadku mil) pokonałem w zakresie 95-100km/h co dało zużycie energii na poziomie 88% wskazań WLTP. Wychodzi mi też, że jazda 55-60km/h daje najlepszy wynik jeśli chodzi o zużycie energii.

Znamy wszyscy historie z prasy jak to EV źle znoszą zimę. U mnie te zimy są mniej srogie niż w PL, więc i moje wyniki temperaturowe są lepsze

Screenshot 2024-08-18 114555.png


Degradacja baterii w EV to następny ulubiony temat tabloidów. U mnie po roku jazdy i ładowaniu baterii w 30% na szybkich czy bardzo szybkich ładowarkach oraz 8-miu ładowaniach do 100% degradacja wynosi prawie 2% (utrata 11km zasięgu):

Screenshot 2024-08-18 114945.png


Jak wiadomo Tesla nie ma przeglądów w ogóle. Ja jednak zamówiłem niezależny serwis mobilny na jutro rano. Zobaczymy więc jak tam podstawowe elementy samochodu mają się po roku. Choć mam przeczucie, że wszystko będzie OK i tylko wywalam kasę niepotrzebnie ;) Najwyżej zrotują mi tylko koła, które Tesla zaleca zrobić co 6k mil.

Czy jestem zadowolony z samochodu? Bezapelacyjnie tak! Nie jest to ideał i ma swoje małe bolączki, ale generalnie ma tyle plusów, że minusiki są pomijalne. Mam też dość unikalną wersję 'jednorożca' ;) czyli 'sweet spot' (jak dla mnie) między zasięgiem, ceną i parametrami.

Żeby nie było tak słodko, to jest jedna rzecz która mi się nie podoba. Skórzana (eko) tapicerka. Mimo że można zdalnie schłodzić wnętrze z apki do zadanej temperatury, więc w samochodzie nie jest gorąco, ale wsiadając potencjalnie spocony (bo po jakimś zwiedzaniu przy temp. 35*C nie może być inaczej) nie jest przyjemnym siedzieć na czymś jak cerata. Jakieś pół-skóry były by dla mnie najlepszym rozwiązaniem, bo zamiana na HL tylko po to raczej nie chodzi w rachubę.

Ot i tyle tego przydługiego (sorki) wpisu.
 

radioaktywny

Posiadacz elektryka
Równiutko rok temu odebrałem moją Teslę Model 3 Long Range RWD. Pora jak sądzę na roczne podsumowanie.

Obecnie samochód ma przebieg 17 818 mil (czyli jakieś 28 700km). W ciągu tego roku / przebiegu nie popsuło się dosłownie nic (i mam nadzieję, że tak zostanie (y)). Jedynym mankamentem był problem z tzw. Premium Connectivity przez parę tygodni pod koniec 2023, więc przerywało Spotify czy znikała chwilowo mapa satelitarna w nawigacji (zwykła graficzna mapa wciąż była dostępna). No ale to usterka typu 'problem pierwszego świata' ;) Zgłoszona z poziomu apki, okazała się problemami zewnętrznego dostawcy mobilnego / operatora komórkowego w moim rejonie UK.

Poniżej trochę statystyki. Oszczędności w cenie paliwa zostały odniesione do ICE palącego średnio ok. 7L/100km paliwa w cenie 1,5 GBP

View attachment 19972

Ok. 1500zł wydane na przejechanie prawie 30k km uważam za świetny wynik. Owszem spowodowane jest to tanim ładowaniem w domu (choć nie ładuję zasadniczo z FV) oraz bezpłatnymi (dla mnie) SuC. Same ładowania przedstawiają się tak:

View attachment 19968

Koszt ładowań w domu to 222 funty, reszta to ładowania na innych (nie Teslowych) ładowarkach.

Tesla wydaje się jednym z najbardziej wydajnych / oszczędnych EV. Poniżej wykres jak to wygląda w odniesieniu do prędkości w moim wypadku:

View attachment 19969

Jak widać powyżej, najwięcej kilometrów (czy w moim wypadku mil) pokonałem w zakresie 95-100km/h co dało zużycie energii na poziomie 88% wskazań WLTP. Wychodzi mi też, że jazda 55-60km/h daje najlepszy wynik jeśli chodzi o zużycie energii.

Znamy wszyscy historie z prasy jak to EV źle znoszą zimę. U mnie te zimy są mniej srogie niż w PL, więc i moje wyniki temperaturowe są lepsze

View attachment 19970

Degradacja baterii w EV to następny ulubiony temat tabloidów. U mnie po roku jazdy i ładowaniu baterii w 30% na szybkich czy bardzo szybkich ładowarkach oraz 8-miu ładowaniach do 100% degradacja wynosi prawie 2% (utrata 11km zasięgu):

View attachment 19971

Jak wiadomo Tesla nie ma przeglądów w ogóle. Ja jednak zamówiłem niezależny serwis mobilny na jutro rano. Zobaczymy więc jak tam podstawowe elementy samochodu mają się po roku. Choć mam przeczucie, że wszystko będzie OK i tylko wywalam kasę niepotrzebnie ;) Najwyżej zrotują mi tylko koła, które Tesla zaleca zrobić co 6k mil.

Czy jestem zadowolony z samochodu? Bezapelacyjnie tak! Nie jest to ideał i ma swoje małe bolączki, ale generalnie ma tyle plusów, że minusiki są pomijalne. Mam też dość unikalną wersję 'jednorożca' ;) czyli 'sweet spot' (jak dla mnie) między zasięgiem, ceną i parametrami.

Żeby nie było tak słodko, to jest jedna rzecz która mi się nie podoba. Skórzana (eko) tapicerka. Mimo że można zdalnie schłodzić wnętrze z apki do zadanej temperatury, więc w samochodzie nie jest gorąco, ale wsiadając potencjalnie spocony (bo po jakimś zwiedzaniu przy temp. 35*C nie może być inaczej) nie jest przyjemnym siedzieć na czymś jak cerata. Jakieś pół-skóry były by dla mnie najlepszym rozwiązaniem, bo zamiana na HL tylko po to raczej nie chodzi w rachubę.

Ot i tyle tego przydługiego (sorki) wpisu.
Na bolączkę z tapicerką polecam mój pierwszy zakup po odebraniu samochodu. Sprawdza się świetnie, nawet na południu Włoch https://pl.aliexpress.com/item/1005...O46PIWrt&utparam-url=scene:search|query_from:
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dzięki za cynk, jesteś z okolic Wawy żeby to obaczyć własnoręcznie? Wygląda na filmie na dopracowany produkt, myślę że na czarną tapicerkę nawet fajnie by wyglądały te białe pokrowce i siedzenia by się już tak od słońca nie grzały, dodatkowo - czy da się włączyć te wentylatorki zdalnie?
Gniazdo zapalniczki ma zasilanie gdy jest Sentry, pytanie czy da się tym jakoś inaczej sterować?
W czasie jazdy się nie pocę, ale wchodząc do piekarnika po paru h stania na słońcu nieraz myślałem co by z tym można było zrobić, bo można się poparzyć...
 
Last edited:

radioaktywny

Posiadacz elektryka
Dzięki za cynk, jesteś z okolic Wawy żeby to obaczyć własnoręcznie? Wygląda na filmie na dopracowany produkt, myślę że na czarną tapicerkę nawet fajnie by wyglądały te białe pokrowce i siedzenia by się już tak od słońca nie grzały, dodatkowo - czy da się włączyć te wentylatorki zdalnie?
Gniazdo zapalniczki ma zasilanie gdy jest Sentry, pytanie czy da się tym jakoś inaczej sterować?
W czasie jazdy się nie pocę, ale wchodząc do piekarnika po paru h stania na słońcu nieraz myślałem co by z tym można było zrobić, bo można się poparzyć...
Ja mam matę tylko na siedzenie i te 5 wentylatorków dobrze dmuchają. Nawiew jest trzystopniowy. Nie próbowałem zdalnie. Jestem z Łodzi.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Wczoraj miałem przeglądzik Tesli przez niezależny serwis mobilny Cleevely EV (przyjechali zresztą elektrycznym MG5) W sumie po roku (i 18k mil) kompletnie nic się nie działo, więc to trochę taki mój wybryk niż realna potrzeba, ale w sumie nic nie wiadomo.

Samochód przeszedł przegląd celująco (wszystkie sprawdzenia na zielono), tarcze niezardzewiałe, zawiecha z przodu i tyłu OK i przesmarowana, wszystkie 4 opony - bieżnik 5mm (koła przy okazji zrotowane), chłodnica pompy ciepła relatywnie czysta, punkty uziemiające zabezpieczone, fitry przeciwpyłkowe zmienione, płyn hamulcowy sprawdzony itp itd. Czyli jeździć dalej (y)

Jak się tak Tesla będzie sprawować to się z Cleevely spotkamy za jakieś 2 lata (a może krócej, patrząc na dotychczasowy przebieg) aby zrobić '50k end of warranty inspection'.

PXL_20240819_081421286.MP.jpg
 
Top