Felgi i opony zimowe

Dyzio

Zadomawiam się
Za starych czasów Zimowa zawsze = Nokian ( wiedzą Skandynawowie co robią)
Co do Hankook to dopiero ION dają radę w kwestii głośności ( w teorii i na papierze )
Ostatnio widziałem jak ktoś na facebooku na grupie tesli chciał sprzedać felgi z nokianami R5 :D a to są nokiany na warunki skandynawskie czyli można w miarę szybko jechać po ubitym śniegu za to na asfalcie mokrym i suchym przegrywają ze wszystkim :D z zimówkami środkowo europejskimi, wielosezonami i letnimi. Chyba że ktoś mieszka w bieszczadach w jakimś siedlisku to może :D
 

Kamil.

Nowy na Forum
Szczerze, chciałbym kupić ciche opony z relatywnie niskim oporem toczenia. Porównując etykiety opony, Hankoki mają 71dB, tyle samo co Michelin Pilot Alpin 5.
Dyzio, czy mógłbyś mi podlinkowwać opis testu, do którego się odwołałeś?
W naszym rozmiarze, Hankooki EVO3 mają 73dB, natomiast EVO2 71dB. Zauważyłem, że rozmiar opony wpływa na jej parametry. Ten sam model w innym rozmiarze, może mieć inne parametry.
 

Raf24

Fachowiec
Zimowy ION ma 70 dB letni 68 dB !? . Ale jak zobaczyłem "Niezależny i obiektywny " test Daniela Grzyba na Youtube to mi się Hankooków odechciało ;)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Kamil. Musisz zawsze sprawdzać konkretny rozmiar. Często testy są na jednym a ten który Ty chcesz wziąć potrafi mieć 3dB więcej. Z zimowych polecam Continental 870, ciche i mięciutkie
 

Psujek

Zadomawiam się
Continentale 870P -> https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Tyre-Reviews-Winter-Tyre-Test.htm
Third place went to the Continental WinterContact TS870P which is the tyre to buy if you want to save fuel or drive an EV, as it had by FAR the lowest rolling resistance on test. It also somehow blended that with one of the best performances in the dry, and excellent grip in the wet. It was a little weaker in the snow than the best tyres on test, but it was less than 4% off the best in snow braking and handling, so not a huge gap. Impressive tyre, especially when you stop and think about its rolling resistance levels.

1705577592973.png
 

eimi

Pionier e-mobilności
Problem jest taki że te etykiety europejskie wcale nie mówią o hałasie opony wewnątrz tylko na zewnątrz i często to ma się nijak do tego jak jest hałas odczuwalny w samochodzie. Wielokrotnie jeździłem na teoretycznie głośniejszych oponach gdzie w środku było ciszej. A druga kwestia to bardziej uciążliwa jest częstotliwość tego hałasu i buczenie a nie sama głośność. Niestety trzeba polegac na testach innych osób w danym aucie przy danym rozmiarze a nie etykietach.
 

Dyzio

Zadomawiam się
Szczerze, chciałbym kupić ciche opony z relatywnie niskim oporem toczenia. Porównując etykiety opony, Hankoki mają 71dB, tyle samo co Michelin Pilot Alpin 5.
Dyzio, czy mógłbyś mi podlinkowwać opis testu, do którego się odwołałeś?
W naszym rozmiarze, Hankooki EVO3 mają 73dB, natomiast EVO2 71dB. Zauważyłem, że rozmiar opony wpływa na jej parametry. Ten sam model w innym rozmiarze, może mieć inne parametry.
tutaj wybierasz firmę i potem oponę która Cie interesuje i masz spis testów w formie tabelki , można sobie porównać jak wypada na tle innych opon.
 

Dyzio

Zadomawiam się
Continentale 870p miałem w Megane etech i je bardzo polecam, lepsze od Goodyear ultragrip performance 3 które użytkuje teraz.

Bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem i rzeczowe wypowiedzi! Ostatecznie zdecydowałem się Continental WinterContact TS 870P, mam nadzieje że długo posłużą.
Continentale wydają się najlepsze i tak w wersji zimowej jak i wielosezonowej ( te mam w spalinowym 4X2 i w tym sezonie a jest trudny nie było żadnego problemu nawet poza głównymi drogami. Są ciche i mają b dobrą przyczepność
 
Top