giancardi

Zadomawiam się
Ostatnio na trasie 1200 km, widziałem kilka Fordów Explorer. Ale czemu one wszystkie tak wolno jechały, max 110 na autostradzie?
Właśnie, bo jeszcze nie wyruszyliśmy na drogi. ;)
A tak poważnie, wydaje mi się, że kilka sztuk to mogły być nowe nabytki albo jazdy próbne. Bez przesady, to auto jest relatywnie szybkie.

Co do oznaczenia roku modelowego to ja bym się skupiał tylko pod względem wyposażenia, bo to się tylko liczy.
 

LukGD

Nowy na Forum
Nie koniecznie bo rok modelowy podobno zaczyna się od sierpnia/września więc musiała by to być produkcja przed tymi miesiącami czyli co, 2/3 kwartał? Ja mam na specyfikacji do zamówienia wskazany rok produkcji 2025 a nie modelowy. A z tego by wynikało że auto powinno być z 2024 skoro rok modelowy 2025.00 miał by być z początku produkcji tego rocznika modelowego. Ale ja się nie znam tylko czytam i może źle interpretuje 🤯
może być jak mówisz, dedukowałem że 00 to pierwszy kwartał danego roku kalendarzowego lub modelowego, .25 drugi, itd. Niekoniecznie musiał to być rok kalendarzowy, mógł być modelowy ;)
 

Twenty

Zadomawiam się
wlasnie podpisalem umowe na explorera w programie ambassador (okazalo sie ze miei sztuke gdzies na stanie)

W wersji Premium - naglosnienie B&O i masaz w standardzie no ale kola 20'

Zamierzacie kupowac zimowe opony czy wielosezonowe? Chyba wielosezonowe z taka masa i napedem na tyl moze nie byc dobrym rozwiazaniem?
1752153711742.png
 

giancardi

Zadomawiam się
Dobrym nie dobrym, to się okaże. Moc ok, ale czemu napęd na tył ma znaczenie?
Ja celuję w wielosezonowe, bo to dużo kapusty oszczędzone, no ale mieszkam na obszarze Polski o łagodnych zimach. Bardziej się martwię o zużycie. Najwyżej po jakimś czasie kupię drugi komplet.
Poza tym jest dość duża różnica w cenie i wyborze 19/20 cali.
Jak już masz 20 to bym nie kupował wielosezonowych tylko zimowe, będą tańsze, a koszt wymiany mniej więcej pokryje pewnie różnicę.
 

inter

Pionier e-mobilności
wlasnie podpisalem umowe na explorera w programie ambassador (okazalo sie ze miei sztuke gdzies na stanie)

W wersji Premium - naglosnienie B&O i masaz w standardzie no ale kola 20'

Zamierzacie kupowac zimowe opony czy wielosezonowe? Chyba wielosezonowe z taka masa i napedem na tyl moze nie byc dobrym rozwiazaniem?
View attachment 29978
Przecież opony pod EV są wzmacniane, sam mam Hankooki w Tesli.
 

iccu

Nowy na Forum
Dzięki za odpowiedź. Ogólnie z Explorera i tak się wyleczyłem po wczorajszej jeździe. Miałem na parę godzin i nie przypadł mi do gustu. Dobrze się złożyło, że mogłem pojeździć w deszczu. Miałem RWD na parę godzin i frajda była z zamiatania tyłem ale do codziennego użytku przecież nie o to chodzi - musiałby być AWD ale wtedy rata już nie taka atrakcyjna. Zrobiłem 170 km, średnia 57 km/h, zużycie 21,5kWh/100km.

Wrażenia z prowadzenia mam kiepskie ale pewnie dlatego, że chyba jednak nie lubię SUVów. Środek generalnie wydawał mi się uboższy niż w Elroqu (plastiki), a najbardziej mi nie odpowiadał fotel. Zdecydowanie za krótki i nie regulowane zagłówki (miałem wersję podstawową nie AGR).
 

Lelon

Nowy na Forum
Dzięki za odpowiedź. Ogólnie z Explorera i tak się wyleczyłem po wczorajszej jeździe. Miałem na parę godzin i nie przypadł mi do gustu. Dobrze się złożyło, że mogłem pojeździć w deszczu. Miałem RWD na parę godzin i frajda była z zamiatania tyłem ale do codziennego użytku przecież nie o to chodzi - musiałby być AWD ale wtedy rata już nie taka atrakcyjna. Zrobiłem 170 km, średnia 57 km/h, zużycie 21,5kWh/100km.

Wrażenia z prowadzenia mam kiepskie ale pewnie dlatego, że chyba jednak nie lubię SUVów. Środek generalnie wydawał mi się uboższy niż w Elroqu (plastiki), a najbardziej mi nie odpowiadał fotel. Zdecydowanie za krótki i nie regulowane zagłówki (miałem wersję podstawową nie AGR).
Prowadzenie akurat jest fajne moim zdaniem (a też nie przepadam za SUVami ogólnie). Może nie wyłączyłeś asystentów? Z asystentami dziwnie się jeździ jak dla mnie, od razu wyłączam kontrolę pasa ruchu i czytanie znaków bo i tak się często myli niestety
 

mattmd

Zadomawiam się
Podpowiem tylko że przy tej mocy i momencie obrotowym to nadsterownosc nie będzie mniejszą w innych samochodach a w niektórych jak kia/hyundai wg mnie kontrola trakcji pozwala na jeszcze więcej.
Wiec albo szukać czegoś że znacznie mniejszą mocą/ momentem
Albo poproatu awd - wtedy nie ma problemy z trakcja ale trzeba mocno uważać bo samochod się naprawdę ochoczo rozpędza również na mokrym, a zchamowanie ponad 2 ton już nie jest tak łatwe
 
Top