giancardi

Zadomawiam się
Jak dla mnie też się jeździ bardzo przyjemnie, kontakt auta z kierowcą wydaje mi się bardzo przyzwoity, skręcanie, manewry idą gładko. Ponadto mam lepsze wrażenie niż w Elroqu, tam jakoś gorzej czułem ten przód, tutaj mimo, że kokpit jest bardziej zabudowany, to jednak lepiej wyczuwam ten przód. Parkowanie bajka wiadomo, ale przy Elroqu też było dobrze. Też nie lubię nadwozia SUV, no ale nie będę brał jednak Astry czy 308 z tymi silnikami i całą resztą.

Fotele faktycznie lepsze AGR i to dużo, dla mnie to była główna zaleta. Wykonanie może nie jest jakieś super, ekran gorszy niż w Skodzie, ale ogólnie to wnętrze Loft Elroqa to też nic nie urywa. A uchwyt do zamykania drzwi w Elroqu wskazuje na ogólną jakość.

Uważam, że oba auta są dość drogie, ale jednak Ford, nie licząc już nawet programu Arvala, jest tańszy przy lepszym wyposażeniu. I dla mnie wizualnie jednak ciekawszy, takie auto jak zabawka. ;)
Natomiast najtańszy Elroq 85 z kolorem to jakieś minimum 180.000.

Chyba jednak nasze 3 posty powinny być w temacie wrażenia.
 

prosemi

Nowy na Forum
Poważnie rozważam Explorera. Gdzieś ostatnio przeczytałem, że nie ma możliwości ustawienia temperatury w aplikacji FordPass. Możecie napisać jak to jest faktycznie. Wszystkie BEV i PHEV mają możliwość schłodzenia lub nagrzania auta wcześniej. Dla mnie to jest must have opcja.
 

Esiak

Posiadacz elektryka
Poważnie rozważam Explorera. Gdzieś ostatnio przeczytałem, że nie ma możliwości ustawienia temperatury w aplikacji FordPass. Możecie napisać jak to jest faktycznie. Wszystkie BEV i PHEV mają możliwość schłodzenia lub nagrzania auta wcześniej. Dla mnie to jest must have opcja.
w apce tylko włączasz zdalnie klimatyzację, a temp. ustawiasz wcześniej w aucie...
miejmy nadzieję, że udostępnią też zdalną możliwość regulacji zadanej temp. ponieważ inne marki na platformie MEB posiadają taką funkcjonalność... wygląda to na ułomność apki FordPass, lub teżnie wdrożenia wszystkich funkcjonalności dostępnych dla api MEB...
też myślałem, że to będzie kiepsko działało, ale mam ustawione na 20 stopni i nie ma znaczenia teraz latem, czy na zewnątrz jest 28 czy 34, wnętrze jest odpowiednio schłodzone... zimą będzie zapewne podobne odczucie, że jest po prostu w środku ciepło...
a jak już się wsiądzie do samochodu, to można sobie wyregulować na 19,5 czy też 24,5 stopni... ;)
 

Twenty

Zadomawiam się
Dzięki za odpowiedź. Ogólnie z Explorera i tak się wyleczyłem po wczorajszej jeździe. Miałem na parę godzin i nie przypadł mi do gustu. Dobrze się złożyło, że mogłem pojeździć w deszczu. Miałem RWD na parę godzin i frajda była z zamiatania tyłem ale do codziennego użytku przecież nie o to chodzi - musiałby być AWD ale wtedy rata już nie taka atrakcyjna. Zrobiłem 170 km, średnia 57 km/h, zużycie 21,5kWh/100km.

Wrażenia z prowadzenia mam kiepskie ale pewnie dlatego, że chyba jednak nie lubię SUVów. Środek generalnie wydawał mi się uboższy niż w Elroqu (plastiki), a najbardziej mi nie odpowiadał fotel. Zdecydowanie za krótki i nie regulowane zagłówki (miałem wersję podstawową nie AGR).
moze nie umiesz po prostu jezdzic? wiadomo ze jak jest deszcz to nie scigamy sie zwlaszcza jak jedziemy czolgiem o macie 2 ton
 

iccu

Nowy na Forum
moze nie umiesz po prostu jezdzic? wiadomo ze jak jest deszcz to nie scigamy sie zwlaszcza jak jedziemy czolgiem o macie 2 ton
To po co ci auto o mocy której i tak nie wykorzystasz, a jak się zapomnisz na mokrym to lepiej żebyś miał w garażu jakiegoś dużego diesla do wyciągania z rowu :D Oczywiście można jeździć po mokrym ledwo dotykając gazu ale nie po to wziąłem auto na test żeby nie sprawdzić jak się zachowa w jakiejś bardziej awaryjnej sytuacji. Po moim teście stwierdzam więc że kontrola trakcji nie działa najszybciej i z łatwością można na zakręcie tył mocno wypuścić. Ale przepraszam, że to sprawdziłem i ośmieliłem się wytknąć jakąś wadę. Nie umiem jeździć, oddaje prawko ;)
 

Twenty

Zadomawiam się
To po co ci auto o mocy której i tak nie wykorzystasz, a jak się zapomnisz na mokrym to lepiej żebyś miał w garażu jakiegoś dużego diesla do wyciągania z rowu :D Oczywiście można jeździć po mokrym ledwo dotykając gazu ale nie po to wziąłem auto na test żeby nie sprawdzić jak się zachowa w jakiejś bardziej awaryjnej sytuacji. Po moim teście stwierdzam więc że kontrola trakcji nie działa najszybciej i z łatwością można na zakręcie tył mocno wypuścić. Ale przepraszam, że to sprawdziłem i ośmieliłem się wytknąć jakąś wadę. Nie umiem jeździć, oddaje prawko ;)
ale ta moc w elektryku nie jest do wykorzystywania a bardziej sluzy dla wiekszej bateria. Od lat jedzilem BMW z tylnym napedem i nie bylo problemu.

Po prostu smieszne jest to ze ktos bierze auto na testy z tylnym napedem i narzeka ze tyl mu ucieka na mokrej nawierzchni. wez auto na testy jak bedzie sucho :p
 

Twenty

Zadomawiam się
Jak dla mnie też się jeździ bardzo przyjemnie, kontakt auta z kierowcą wydaje mi się bardzo przyzwoity, skręcanie, manewry idą gładko. Ponadto mam lepsze wrażenie niż w Elroqu, tam jakoś gorzej czułem ten przód, tutaj mimo, że kokpit jest bardziej zabudowany, to jednak lepiej wyczuwam ten przód. Parkowanie bajka wiadomo, ale przy Elroqu też było dobrze. Też nie lubię nadwozia SUV, no ale nie będę brał jednak Astry czy 308 z tymi silnikami i całą resztą.

Fotele faktycznie lepsze AGR i to dużo, dla mnie to była główna zaleta. Wykonanie może nie jest jakieś super, ekran gorszy niż w Skodzie, ale ogólnie to wnętrze Loft Elroqa to też nic nie urywa. A uchwyt do zamykania drzwi w Elroqu wskazuje na ogólną jakość.

Uważam, że oba auta są dość drogie, ale jednak Ford, nie licząc już nawet programu Arvala, jest tańszy przy lepszym wyposażeniu. I dla mnie wizualnie jednak ciekawszy, takie auto jak zabawka. ;)
Natomiast najtańszy Elroq 85 z kolorem to jakieś minimum 180.000.

Chyba jednak nasze 3 posty powinny być w temacie wrażenia.
parkowanie bajka? tez tak uwazam ale jest troche opini ze ciezko sie parkuje explorerem.

jezdziem elroq i mysle ze ma lepsze materialy ale w wersji 85kW czyli to co Ford wychodzi 100% drozej
 

Zwyczajny nick

Zadomawiam się
Ja mam awd long range i trakcja jest najwyzej srednia, wiec rwd to jest calkowity dramat, na luznej nawierzchni przy mikro dotknieciu gazu jest poslizg, powodzenia w zimie........
Ale w jakich warunkach masz na myśli? Testowałem dzisiaj na mokrym asfalcie, nie ma się do czego przyczepić, a na przykład jak robiłem ten sam test na Lexusie NX450 to był dramat pod kątem czasu reakcji i losowości rozdziału napędu. Pamiętajmy że to auto jest na Eko oponkach a nie Pilot Sportach, to opona upośledza najmocniej charakterystykę.
 
Top