boo

Nowy na Forum
Wracając do tematu krzywej ładowania.
Czy moc ładowania u was też jest różna przy danym SoC, w zależności od tego z jakiego poziomu rozpoczęliście ładowanie?
Przykłady:
1. Podpinam się mając 13%. Rozpędza się do 135 i przy 50% utrzymuje prędkość ok 123 kW
2. Innym razem podpinam się mając 47%. Rozpędzi się do 70kW i przy 50% i ładowanie utrzymuje prędkość max do 70 kW. Już więcej nie osiągnie, będzie tylko wolniej.
 
Last edited:

kaydan

Nowy na Forum
Czy można jakoś przypisać użytkownika do konkretnego telefonu albo kluczyka? Wyobrażam to sobie tak, że wsiadając za kierownicę wybieram użytkownika na ekranie, który prowadzi - wtedy system łączy się z odpowiednim telefonem.
Nie potrafię odkryć tej magicznej funkcji, która choćby w kilkuletnim VW działa bez zarzutu. Problem jest kiedy oboje z małżonką wsiadamy do samochodu, ja prowadzę i chciałbym żeby mój android auto został podłączony. Tymczasem jej telefon łączy się pierwszy i trzeba sporo się naklikać żeby zmienić połączenie. Oboje mamy fordPass skonfigurowanego.
 

Zwyczajny nick

Zadomawiam się
Wracając do tematu krzywej ładowania.
Czy moc ładowania u was też jest różna przy danym SoC, w zależności od tego z jakiego poziomu rozpoczęliście ładowanie?
Przykłady:
1. Podpinam się mając 13%. Rozpędza się do 135 i przy 50% utrzymuje prędkość ok 123 kW
2. Innym razem podpinam się mając 47%. Rozpędzi się do 70kW i przy 50% i ładowanie utrzymuje prędkość max do 70 kW. Już więcej nie osiągnie, będzie tylko wolniej.
Tak to wygląda w samochodach elektrycznych, dlatego nazywamy to krzywą, a nie prostą ładowania 😅
Żeby to zobrazować... wyobraź sobie ze bateria to wielki parking, a energia którą dostarczamy to samochody. Wraz ze wzrostem wypełnienia parkingu co raz trudniej nowym pojazdom znaleźć wolne miejsce do zaparkowania i tak sobie jeżdżą i szukają aż do 100 %. A jak masz stan parkingu 10% to stajesz w 5 sekund na miejscu dla niepełnosprawnych i lecisz na zakupy.
 

boo

Nowy na Forum
Tak to wygląda w samochodach elektrycznych, dlatego nazywamy to krzywą, a nie prostą ładowania 😅
Żeby to zobrazować... wyobraź sobie ze bateria to wielki parking, a energia którą dostarczamy to samochody. Wraz ze wzrostem wypełnienia parkingu co raz trudniej nowym pojazdom znaleźć wolne miejsce do zaparkowania i tak sobie jeżdżą i szukają aż do 100 %. A jak masz stan parkingu 10% to stajesz w 5 sekund na miejscu dla niepełnosprawnych i lecisz na zakupy.
Ja rozumiem, że im więcej prądu w baterii, tym wolniej się ładuje. Ale dlaczego przy tym samym stanie baterii (i innych czynnikach zewnętrznych jak np. temperatura), raz ładuje się szybko, a raz wolno?

Biorąc Twój przykład z parkingiem :)
1. Kierowca wjeżdża na parking w połowie pełny i znalezienie miejsca zajmuje mu 3 minuty
1. Kierowca wjeżdża na parking prawie pusty, jeździ po nim przez jakiś czas, aż zapełni się do połowy, po czym nadal parkuje w 10 sekund? Nabrał wprawy w parkowaniu przez ostatnią godzinę? :)
 

Zwyczajny nick

Zadomawiam się
Czy można jakoś przypisać użytkownika do konkretnego telefonu albo kluczyka? Wyobrażam to sobie tak, że wsiadając za kierownicę wybieram użytkownika na ekranie, który prowadzi - wtedy system łączy się z odpowiednim telefonem.
Nie potrafię odkryć tej magicznej funkcji, która choćby w kilkuletnim VW działa bez zarzutu. Problem jest kiedy oboje z małżonką wsiadamy do samochodu, ja prowadzę i chciałbym żeby mój android auto został podłączony. Tymczasem jej telefon łączy się pierwszy i trzeba sporo się naklikać żeby zmienić połączenie. Oboje mamy fordPass skonfigurowanego.
Również jeżdżę na przemian z żoną, i rozwiązuje ten problem wybierając źródło danych za pomocą przycisku wskazanego na obrazku. 20250729_165818.jpg
 

Attachments

  • 20250729_165818.jpg
    20250729_165818.jpg
    3 MB · Liczba wyświetleń: 2

kaydan

Nowy na Forum
Również jeżdżę na przemian z żoną, i rozwiązuje ten problem wybierając źródło danych za pomocą przycisku wskazanego na obrazku. View attachment 30712
Dzieki za podpowiedź, nie zwróciłem uwagi na ten przycisk. Wypróbuję. Choc wybranie użytkownika byloby najlepsze przed jazda. Ktoś rozkminił o co chodzi w tym zarządzaniu użytkownikiem ktory jest do wyboru przy starcie?
Po co to jest, co to daje? Jak dla mnie to nie ma tam żadnej zamierzonej funkcjonalności
 

Najnowsze dyskusje

Top