Ev3

Pionier e-mobilności
Ciekaw jestem tego zużycia, wszędzie się rozpisują, że bardzo niskie. Fajny niski elektryk, z niskim cx zalewie suvów elektrycznych.
Żeby tam było jeszcze LFP to bym szarpał jak Reksio szynkę :) , jeszcze jakby promocyjne finansowanie dorzucili, jakiś leasing 100-105% :)
I dopłaciłbyś 30-50% do cen konkurencji za podobnie małe auta?
Oni chcą za to niewiele mniej niż za Explorera...
 

Vicek

Fachowiec
Według EV database to tam jest bateria 53kWh z dużym buforem. Zużycie energii większe niż C4. Takie trochę dziwne auto, za drogie na konkurencję dla małych Stellantisów, za mała bateria na powalczenie coś wyżej.
 

Vicek

Fachowiec
Trzeb
jak bateria 53kw to super, znaczy, duży bufor też, to nie jest wcale taka mała bateria jak na takie auto.
Zużycia Citroen C4 na bank nie ma niższego niż Puma.
Trzeba poczekać na jakieś konktetne testy, bo na razie dużo makretingu. Przymierzyłbym się do tego auta - na papierze bagażnik 2x jak Corsa. Sam Ford coś pisał jak go pozycjonuje? Jako segment B (Fiesta)?
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Panie Redaktorze. Proszę nie trzymać nas w niepewności tyle czasu.
To jak się jeździ tą Pumą ?
Jakie wrażenia z jazdy w porównaniu do konkurencyjnych modeli, marek ???

Wkleję Państwu wrażenia na gorąco, które spisałem na prośbę Forda:

Jedna z najciekawszych premier 2025 roku [mówię to na filmie, ale proszę o czas na edycję :)]. Bardzo niskie zużycie energii i fenomenalny bagażnik z tyłu, do dachu większy niż w Capri [chociaż tam zgodnie z VDA ;)]. Dynamiczne auto o klasycznym wyglądzie, chociaż z tyłu widać, że to konwersja modelu spalinowego.

Bateria w podłodze podnosi nogi pasażerów i trochę sypie się wygoda takich dryblasów, jak ja (1,9 m, sam za sobą), bo siedzisko jest bardzo nisko (28 cm!), kolana szurają o oparcie, no i jeszcze ten tunel środkowy, który mocno utrudnia zajęcie miejsca na środku.

Super auto dla rodzin 2+2, ładnie poprowadzona linia okien, dzieci z tyłu będą coś widzieć. Mnóstwo przestrzeni na bagaże, rewelacyjne szybkie ładowanie [nie sprawdziłem], naprawdę zaskakująco niskie zużycie energii [sprawdziłem], przyjemna dla oka klasyczna linia.

Bardzo pożądany model, tylko trzeba powalczyć z magią liczb, bo ludzi może zniechęcać pojemność baterii. Nawet jeśli jest "bardziej niż wystarczająca" [potwierdzam: jest], to mogą woleć wybrać "50 kWh".

Tego Fordowi nie napisałem, chyba im dodam:

Na papierze stosunek możliwości do ceny odstrasza. Jest drogo.
 
Last edited:

Vicek

Fachowiec
Jako ludź szukający obecnie auta "do wszystkiego" postawiłem sobie wymaganie minimum 200 km autostradą zimą w budżecie jak najbliżej 100kpln po dotacji. Nie wiem na ile jest to egzotyczny pomysł a na ile realne kryterium większej liczby użytkowników, ale w takim zestawieniu Puma ma wielu konkurentów.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
na Otomoto są po 130tyś, jakby jakieś fajne finansowanie zrobili to cena do przyjęcia.
Naprawdę takie niskie zużycie, sprawdzaliście przy 120km/h?

Sprawdzaliśmy. Co prawda na dystansie mniejszym niż 100 km i tylko w jedną stronę, w idealnych warunkach pogodowych (21-23 stopnie) i z lekkim wiatrem od tyłu. Samochód raportował 19 kWh/100 km, z "18" zmieniło się na "19" tuż przed końcem pomiaru. Niestety auto, jak Mustang, nie podaje wartości po przecinku.

To daje 226 kilometrów przy rozładowaniu baterii prawie do końca (zakładam, że ostatnie 0,6 to bufor). Z wyliczeń na podstawie WLTP wychodzi 218 kilometrów, pasowałoby.

Zima: to bardzo dobre pytanie. I Mustang Mach-E, i auta na MEB (Ford Explorer, Capri) dość mocno zużywają energię, gdy trzeba rozgrzać baterię. Puma Gen-E jest tutaj niewiadomą, to inna architektura. Jeśli przyjmiemy, że mamy mróz i nadal chcemy jechać 120 km/h, a auto stoi pod blokiem, wychodzi około 175 kilometrów.
 
Top