FSD wyszedł z wersji beta

Maruda

Zadomawiam się
Dzisiaj znalazłem na X wyjaśnienie człowieka z Tesli dlaczego FSD w Unii będzie wprowadzane częściowo... lub z opóźnieniem:

"Moglibyśmy wprowadzić pewne drobne ulepszenia do starszych wersji FSD w oparciu o zaktualizowane przepisy DCAS pod koniec roku. Jeżeli jednak nie zostanie zaktualizowany dodatek dotyczący manewrów „inicjowanych przez system”, pełne korzyści z systemów takich jak Nadzorowany FSD nie podlegają homologacji typu. Zaktualizowane przepisy działają w taki sposób, że kierowca musiałby zatwierdzać niemal każdy znaczący manewr lub zestaw manewrów. Praktycznie nie jestem nawet pewien, jak to mogłoby działać lub jak to zostało zaprojektowane, ale brzmi to jak ogromny ból/rozproszenie uwagi dla kierowcy – co jest przeciwieństwem korzyści, jakie zapewnia zarówno wspomaganie kierowcy, jak i monitorowanie kierowcy w ramach Nadzorowanego FSD."

https://x.com/rohanspatel/status/1775862237850128654
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Dzisiaj znalazłem na X wyjaśnienie człowieka z Tesli dlaczego FSD w Unii będzie wprowadzane częściowo... lub z opóźnieniem:

"Moglibyśmy wprowadzić pewne drobne ulepszenia do starszych wersji FSD w oparciu o zaktualizowane przepisy DCAS pod koniec roku. Jeżeli jednak nie zostanie zaktualizowany dodatek dotyczący manewrów „inicjowanych przez system”, pełne korzyści z systemów takich jak Nadzorowany FSD nie podlegają homologacji typu. Zaktualizowane przepisy działają w taki sposób, że kierowca musiałby zatwierdzać niemal każdy znaczący manewr lub zestaw manewrów. Praktycznie nie jestem nawet pewien, jak to mogłoby działać lub jak to zostało zaprojektowane, ale brzmi to jak ogromny ból/rozproszenie uwagi dla kierowcy – co jest przeciwieństwem korzyści, jakie zapewnia zarówno wspomaganie kierowcy, jak i monitorowanie kierowcy w ramach Nadzorowanego FSD."

https://x.com/rohanspatel/status/1775862237850128654
Czytałem cały wątek i nadal wpadam w konsternację bo rozumiem że nowe przepisy wchodzą tej jesienni ale połowa amerykańskiego Twittera traktuje te wypowiedzi jakby to blokowało FSD na lata. Także nie wiem czy ja czegoś nie zrozumiałem czy jednak my może blednie podniecamy się zmianą przepisów
 

Michal

Moderator
Tutaj niezłe podsumowanie tematu:

  • Podobno jest szansa na jakąś poprawę FSD w EU pod koniec roku w związku z tymi nowymi regulacjami - info od tego gościa z Tesli.
  • Podobno trwają jakieś prace nad dołączeniem do naszych regulacji możliwości wykonywania niepotwierdzonych manewrów, ale to potrwa pewnie kolejny rok, więc może do końca 2025 dostaniemy coś porządnego :p
 

nabrU

Moderator

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Celem projektu jest dostosowanie przepisów prawa do postępującej w sektorze transportowym rewolucji technologicznej związanej z automatyzacją funkcji kierowania i kontroli nad pojazdami w Polsce.
 

Michal

Moderator
Tutaj niezłe podsumowanie tematu:

  • Podobno jest szansa na jakąś poprawę FSD w EU pod koniec roku w związku z tymi nowymi regulacjami - info od tego gościa z Tesli.
  • Podobno trwają jakieś prace nad dołączeniem do naszych regulacji możliwości wykonywania niepotwierdzonych manewrów, ale to potrwa pewnie kolejny rok, więc może do końca 2025 dostaniemy coś porządnego :p
Kolejne informacje od Stevena Peetersa:
Update on the DCAS and ADS regulations: The next GRVA meeting will take place at the SAE Headquarters in Troy, Michigan on May 20-24. Part of the meeting is a technology demonstration, so assume that they are going to the US to witness the Tesla FSD in action. This is great news and hopefully the regulators will see the benefits of this system (and other like it) and will see the light. Optimal result is that the system-initiated manoeuvres are then going to be worked out asap, so that Tesla FSD could actually come to the UNECE Countries. Naturally, will follow up on this once the results of the meeting are known.

W załączniku screen pdfa z planem "wycieczki" delegacji UNECE.
 

Attachments

  • Screenshot_20240502-113539.png
    Screenshot_20240502-113539.png
    344 KB · Liczba wyświetleń: 17

zibizz1

Pionier e-mobilności
Co do skupieniu się na okolicy Elona to wątpię żeby to była jego decyzja, chyba ze chce wiedzieć na jakim poziomie może byc FSD.
Skupienie sie na użytkownikach VIP ktorzy zachowują sie jak darmowi testerzy akurat spoko posunięcie.
Co do HW4 to wcale nie jest duzo lepsze od HW3. Jesli zadziała na HW4 to bedzie także działać na HW3. Korzystają z tego samego rdzenia NPU, HW4 ma podkrecone o 10% i jeden dodatkowy. Spodziewam się jednak nowego rdzenia NPU w robotaxi( HW5)
 
Top