Maruda
Zadomawiam się
Dzisiaj znalazłem na X wyjaśnienie człowieka z Tesli dlaczego FSD w Unii będzie wprowadzane częściowo... lub z opóźnieniem:
"Moglibyśmy wprowadzić pewne drobne ulepszenia do starszych wersji FSD w oparciu o zaktualizowane przepisy DCAS pod koniec roku. Jeżeli jednak nie zostanie zaktualizowany dodatek dotyczący manewrów „inicjowanych przez system”, pełne korzyści z systemów takich jak Nadzorowany FSD nie podlegają homologacji typu. Zaktualizowane przepisy działają w taki sposób, że kierowca musiałby zatwierdzać niemal każdy znaczący manewr lub zestaw manewrów. Praktycznie nie jestem nawet pewien, jak to mogłoby działać lub jak to zostało zaprojektowane, ale brzmi to jak ogromny ból/rozproszenie uwagi dla kierowcy – co jest przeciwieństwem korzyści, jakie zapewnia zarówno wspomaganie kierowcy, jak i monitorowanie kierowcy w ramach Nadzorowanego FSD."
https://x.com/rohanspatel/status/1775862237850128654
"Moglibyśmy wprowadzić pewne drobne ulepszenia do starszych wersji FSD w oparciu o zaktualizowane przepisy DCAS pod koniec roku. Jeżeli jednak nie zostanie zaktualizowany dodatek dotyczący manewrów „inicjowanych przez system”, pełne korzyści z systemów takich jak Nadzorowany FSD nie podlegają homologacji typu. Zaktualizowane przepisy działają w taki sposób, że kierowca musiałby zatwierdzać niemal każdy znaczący manewr lub zestaw manewrów. Praktycznie nie jestem nawet pewien, jak to mogłoby działać lub jak to zostało zaprojektowane, ale brzmi to jak ogromny ból/rozproszenie uwagi dla kierowcy – co jest przeciwieństwem korzyści, jakie zapewnia zarówno wspomaganie kierowcy, jak i monitorowanie kierowcy w ramach Nadzorowanego FSD."
https://x.com/rohanspatel/status/1775862237850128654