Fully Charged Live 2022

nabrU

Moderator
Ja się zastanawiałem czy nie jechać ponownie bo dostałem ofertę darmowych biletów i może nawet darmowego ładowania, ale chyba sobie odpuszczę bo raczej nic nowego po Farnborough nie zobaczę a na Eurotunnel i tak ponad 200 funtów trzeba wydać.

1652714485121.png
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Sprawdź tego dwumiejscowego malucha SQUAD - brzmi jak ciekawa opcja na krążenie wokół komina.
Mi zawsze się podobał format smarta4two tylko te ich ceny...

Ale smarta 453 idzie kupic za 50-60kzl i jednak jest o niebo lepszym pojazdem ktory na obwodnicy moze jechac te 110-130km/h... ma klimatyzację i normalne zawieszenie a takie malenstwo to nie wiem...
 

Michal

Moderator
Chodzi mi raczej o drugie auto, żeby podjechać do Lidla we wiosce ;)
Na razie odpuściłem, bo dajemy sobie radę ale może się okazać, że przyda się jakiś maluch i wtedy będę rozważał oczywiście właśnie smarta ale to też wygląda na ciekawą opcję.
 

nlmluk

Zadomawiam się
Ale smarta 453 idzie kupic za 50-60kzl i jednak jest o niebo lepszym pojazdem ktory na obwodnicy moze jechac te 110-130km/h... ma klimatyzację i normalne zawieszenie a takie malenstwo to nie wiem...
W tym wypadku Citroen Ami też wydaje się być dobra opcją. Mam nadzieję że uda mi się go zobaczyć na FC w Amsterdamie
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ale smarta 453 idzie kupic za 50-60kzl i jednak jest o niebo lepszym pojazdem ktory na obwodnicy moze jechac te 110-130km/h... ma klimatyzację i normalne zawieszenie a takie malenstwo to nie wiem...
uważasz że taki smart to dobra opcja do jeżdżenia po mieście i takie dojazdy w promieniu 50 km od domu?
 

Michal

Moderator
Promień 50 km to już chyba trochę dużo (100 km w sumie), bo zimą pewnie na styk ale ja całkiem serio rozważałem zakup takiego malucha jako drugiego auta, żeby zostawić sobie jeszcze trochę miejsca w garażu przed nim ;)

Myślę, że tak do 80 km dziennie można tym spokojnie robić bez strachu i zajeżdżania baterii codziennie 0-100% ;)

Przy czym, znajomy na wersję ICE, przymierzałem się i to jednak nie dla mnie - mam 2m wzrostu i totalnie się w nim nie mieszczę.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Do smarta glownie pisze o modelu 453, miesci sie kazdy, nawet 2,1m, ale trzeba brac takiego z wyzszej wersji wyposazenia zeby fotele dalo sie opuscic.
Naszym smartem smiga moja kobitka, 8km do pracy i 8 spowrotem. Po okolicy juz tylko nim jezdzimy bo wygodniej, wszedzie zaparkujesz, bagaznik jest wiekszy niz sie moze wydawac, my co prawda mamy wersje cabrio i ona troche w modelu 453 ma zle zaprojektowaną klapę, ale coś za coś.
Smarty 453 glowna elektronike mają z ZOE. W zimie jak mialem gdzies dalej jechac (okolo 100km) to włączałem przygotowanie pojazdu do wyjazdu, wtedy grzeje kabine i baterie, wtedy 90-100km sie zrobi.
Auto jest bezpieczne, bo smart wie jak robic maluszki aby przy wypadku nie poskładał się jak pudełko zapałek. Bateria jest 17,7kWh uzytkowe 16,7kWh. prawde mowiąc nie wiem kto dostarcza ogniwa do wersji 453... ale nie słychać aby coś się działo (znalazłem i baterię pochodzą od German Accumotive GmbH & Co. KG ale nie mam pojęcia co to za firma.). W poprzednich wersjach 451 w modelach z ladowarkami 22kW baterie sie przegrzewały zwłaszcza któraś cela była na to narażona. W modelu 453 jest chłodzenie płynem, może grzać i chłodzić baterię. Gwarancja na baterię i silnik tradycyjnie 8 lat, tylko nie wiem jaki limit km...

Wady:
- zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja naprawde lubią prąd :) jest tam grzałka 4kW
- posiadam wersję z ładowarką 1f 4,3kW (mozliwe odblokowanie 7kW) - przy ładowarce 3f 22kW ze słupka w 45minut masz 90% baterii, ładowarki nie da się zmienić za dużo jest różnych elementów potrzebnych i to się nie opłaca
- wersja EQ posiada twardsze zawieszenie niż zwykła spalinowa, i to czuć (mam koła 16" z profilem 45tył55przód)
- to nie jest bardzo ciche auto, powyzej 110km/h jest głośno w środku
- fabryczne skurzane siedzenia są bardzo twarde, ta skóra jest bardzo gruba

Zalety:
- bardzo przestronny, i właśnie osoby wysokie nie mają problemów. Wysoko sie siedzi jak w suv więc wygodniej się wysiada
- jest tak zwrotny że czasem rozum tego nie obejmuje że można na tak wąskiej ulicy zawrócić
- wszystko chodzi bardzo lekko, układ kierowniczy na postoju krecisz małym paluszkiem
- wszedzie zaparkuje :D
- mało zajmuje miejsca w garażu :) akturat dla mnie to duża zaleta bo mam taki garaż że ułatwia to chodzenie.

To tak na szybko... Jak jestescie z Warszawy to zapraszam na kawe, pogaduchy, i przejażdżkę... co prawda macie smarty EQ w PANKU, ale tam jest najnizsza wersja wyposażenia i jednak jest różnica.
 

Attachments

  • 7AD60C3E-61BD-4FE4-865C-8BC36332017A.png
    7AD60C3E-61BD-4FE4-865C-8BC36332017A.png
    1,9 MB · Liczba wyświetleń: 58
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Zrobiłeś mi apetyt 🤤.
Moja żona jako oficjalny właściciel Tesli w rodzinie nie chce jeździć innym autem 👍😉😄 i muszę się prosić.
Jeżdżę, więc suvem MB i się męczę coraz bardziej, tak to jest jak posmarujesz jazdy BEV a Teslą zwłaszcza.
E-pedal i auto hold jest?
Jaki jest prześwit? Mam jeden spory krawężnik do pokonania w jednej miejscówce.
Jakiś dostęp z aplikacji, programowanie wyjazdu z podgrzaniem itp?
Może się wybiorę do syna w odwiedziny to na kawę wjadę, hmmm.
👍
 

Michal

Moderator
Przepraszam - ja siedziałem w poprzedniej wersji stylistycznej (chyba 451) i nie pamiętam czy miała regulację foteli w pionie ale fotel i tak był na ziemi - bardzo nisko - a miejsca miałem bardzo mało.
Z zaproszenia mogę skorzystać chyba tylko dla samego spotkania i z ciekawości, bo obecnie nie potrzebujemy drugiego auta (żona siedzi w domu z dzieckiem, a ja już kompletnie nie bywam w biurze). Gdybyście się umawiali, to może się dołączę ;)
 
Top