Nie wiem czy zauważyliście, ale nowy model 3 pipczy przy każdym przekroczeniu prędkości. Znalazłem to w instrukcji. Nazywa się to "funkcja asystenta prędkości" i w przeciwieństwie do innych tesli, nie da się tego permanentnie wyłączyć.
Przynajmniej według instrukcji. Można wyłączyć, ale przy następnej jeździe włączy się ponownie. Zacząłem o tym czytać i doczytałem się do wikipedii:
en.wikipedia.org
To mówi wikipedia:
A więc funkcja jest wymagana przez prawo. Wszystko wskazuje na to że jej permanentnie nie wyłączymy. Jestem lekko oburzony. Spory minus tego modelu w porównaniu do innych w których jeszcze można to wyłączyć.
Nawet myślę że rozwiązanie jest sensowne, ale gdyby wszyscy je mieli, a nie tak jak teraz, że tylko my mamy.
A więc piszczy już przy przekroczeniu o 1 km/h. Także jak nagle zmieni się z limitu do 50 na do 30. Także na autopilocie jeśli nie zmniejszy prędkości na czas.W chwili przekroczenia podanego ograniczenia prędkości słychać dźwięk i miga znak ograniczenia prędkości. UWAGA: Dźwięk ustaje po pięciu sekundach lub po wyhamowaniu pojazdu Model 3 poniżej obowiązującego ograniczenia.
Przynajmniej według instrukcji. Można wyłączyć, ale przy następnej jeździe włączy się ponownie. Zacząłem o tym czytać i doczytałem się do wikipedii:
Intelligent speed assistance - Wikipedia
To mówi wikipedia:
Definition under EU law[edit]
Under EU regulation, intelligent speed assistance (ISA) system shall comprise a speed limit information function (SLIF) and either a speed limit warning function (SLWF) or a speed control function (SCF):[21][22]
Intelligent speed assistance shall meet the following minimum requirements:
(a) it shall be possible for the driver to be made aware through the accelerator control, or through dedicated, appropriate and effective feedback, that the applicable speed limit is exceeded;
(b) it shall be possible to switch off the system; information about the speed limit may still be provided, and intelligent speed assistance shall be in normal operation mode upon each activation of the vehicle master control switch;
(c) the dedicated and appropriate feedback shall be based on speed limit information obtained through the observation of road signs and signals, based on infrastructure signals or electronic map data, or both, made available in-vehicle;
(d) it shall not affect the possibility, for the drivers, of exceeding the system’s prompted vehicle speed;
(e) its performance targets shall be set in order to avoid or minimise the error rate under real driving conditions.
— Regulation (EU) 2019/2144 of the European ParliamentISA mandatory in the EU for new vehicles from July 2022[edit]
In 2012, five out of the 35 governments associated with the ETSC agreed to introduce ISA in all commercial vehicles.[23]
By 2013, adoption of the technology was being considered by the European Commission but was being strongly opposed by the UK transport secretary, Patrick McLoughlin. A government spokesman described the proposal as "Big Brother nannying by EU bureaucrats."[24] In 2019, however, it was finally agreed to adopt the new technology in all new cars from July 2022[25] as per EU Directive 2019/2144.[26] The framework for testing ISA systems is currently being defined.[27]
A więc funkcja jest wymagana przez prawo. Wszystko wskazuje na to że jej permanentnie nie wyłączymy. Jestem lekko oburzony. Spory minus tego modelu w porównaniu do innych w których jeszcze można to wyłączyć.
Nawet myślę że rozwiązanie jest sensowne, ale gdyby wszyscy je mieli, a nie tak jak teraz, że tylko my mamy.