GreenWay - nowe HUBy dużej mocy

marco_25

Pionier e-mobilności
Przecież oni nie żyją w oderwaniu od ekonomii - konkurencja zmusi ich do obniżek.
Poza tym wcale nie wykluczyłbym że klienci biznesowi mający z nimi indywidualne umowy ładują się w przyzwoitych cenach.
Dokładnie tak, to nie przypadek że dostawcy InPost często ładują się na GW. Skala czyni rabat 😉
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Ja troche nie rozumiem tego hejtu na GW. Przeciez przy tym abo za 30zl ceny spadaja do poziomu kazdej konkurencji (poza tesla), a siec jak na polskie warunki jest dosyc gesta i mozna latwo skorzystac w trasie.
Pisze to z perspektywy osoby, ktora laduje w domu a DC tylko na wyjazdy.
Też nie rozumiałem ale wiesz miałem ev klub premium i 15kW dodatkowo w abonamencie także wychodziło naprawdę dobrze. Jednak teraz gdy Ionity się rozbudował, ekoen i inni jest w zacnych cenach i następne SuC się oddają to GW ze swoimi starymi ładowarkami delta, problemami z kolejkami zaczyna być raczej wyborem ostaniej szansy a nie preferowanym. Już nawet Orlen zaczyna ogarniać to lepiej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ja troche nie rozumiem tego hejtu na GW. Przeciez przy tym abo za 30zl ceny spadaja do poziomu kazdej konkurencji
Ale najpierw trzeba te 30 zł wydać.

A jak jedziesz gdzieś dalej, to lepiej to wydać je na coś, co będzie działało też za granicą.
Wolę wydać 50 zł na Ionity i obskoczyć tak całą trasę (ostatnio do Włoch), w cenie czasem o połowę niższej niż GW w roamingu, niż kupować abo GW tylko na jedno ładowanie w Polsce.

Gdzie i tak okaże się, że tam gdzie jest szybciej i chciałbyś załadować, to stacja partnerska i abo nie zadziała!

Dla porównania - w Ionity płaciłem od 1,66 (Austria i Słowenia) do 2,06 (Polska, Czechy, Wlochy) za 1 kWh, podawaną z prędkością do 350 kW.....
 
Last edited:

churro

Fachowiec
Ja troche nie rozumiem tego hejtu na GW. Przeciez przy tym abo za 30zl ceny spadaja do poziomu kazdej konkurencji (poza tesla), a siec jak na polskie warunki jest dosyc gesta i mozna latwo skorzystac w trasie.
Pisze to z perspektywy osoby, ktora laduje w domu a DC tylko na wyjazdy.
no właśnie przez to, że potrzeba abonamentu za 30zł/msc żeby cena na ich stacjach była podobna do stacji bez abonamentów. Poza tym, często mają jakieś partnerskie stacje gdzie abonament nic nie daje i sam się tak wkopałem bo kupiłem abonament, nie zauważyłem że to sieć partnerska więc zapłaciłem 30zł + 3.15/kWh.
 
Last edited:

Nestor

Fachowiec
Jesli ladujesz 100 kWh miesiecznie to wychodzi 2.70 PLN/kWh. Wg mnie to dość dużo.
Jest dosc duzo, ale alternatywy to 3zl+ na ionity, ktorych jest jak na lekarstwo, bujanie sie po orlenach, ktore tez nie maja super ladowarek, albo polowanie i budowanie trasy pod lidla i ladowarki 60kw.

Wiele pewnie zalezy ktoredy sie jezdzi. Na moich trasach wzdluz A4 i S3/S6 GW wyszedl najlepiej. Zeby nie bylo - koncepcja abonamentu w ogole mi sie nie podoba :)
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Jest dosc duzo, ale alternatywy to 3zl+ na ionity, ktorych jest jak na lekarstwo, bujanie sie po orlenach, ktore tez nie maja super ladowarek, albo polowanie i budowanie trasy pod lidla i ladowarki 60kw.

Wiele pewnie zalezy ktoredy sie jezdzi. Na moich trasach wzdluz A4 i S3/S6 GW wyszedl najlepiej. Zeby nie bylo - koncepcja abonamentu w ogole mi sie nie podoba :)
mam tak samo, teraz troche powstaje łądowarek pod marketami gdzie można sie poratować bo sieć staje się bardziej gęsta.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Jest dosc duzo, ale alternatywy to 3zl+ na ionity, ktorych jest jak na lekarstwo, bujanie sie po orlenach, ktore tez nie maja super ladowarek, albo polowanie i budowanie trasy pod lidla i ladowarki 60kw.

Wiele pewnie zalezy ktoredy sie jezdzi. Na moich trasach wzdluz A4 i S3/S6 GW wyszedl najlepiej. Zeby nie bylo - koncepcja abonamentu w ogole mi sie nie podoba :)
Właśnie o to chodzi, każdy ma swoje potrzeby i powinien robić tak żeby jemu było dobrze. Może doczekamy się lepszego systemu albo jakichś agregatorów którzy będą najlepszą alternatywa na dłużej, oby. Jak patrzę na to co oferuje BMW w ich usłudze ładowania to jest to jeden z większych plusów dla EV od nich https://bmw-public-charging.com/web/pl/bmw-pl/tariffs
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Ja troche nie rozumiem tego hejtu na GW. Przeciez przy tym abo za 30zl ceny spadaja do poziomu kazdej konkurencji (poza tesla), a siec jak na polskie warunki jest dosyc gesta i mozna latwo skorzystac w trasie.
Pisze to z perspektywy osoby, ktora laduje w domu a DC tylko na wyjazdy.
Ale ten abonament trzeba rozłożyć na ilość pobranej energii i koszt do niej doliczyć a wówczas sie może okazać że realnie płacisz po 2,70PLN za kWh. Przy mnogości operatorów abonamenty są złem z punktu widzenia użytkownika.
 
Top