Hak pod bagażnik rowerowy - Tesla Y Juniper

Nikodem

Zadomawiam się
Trochę zgłupiałem przeglądając forum więc jakby ktoś mógł mnie oświecić...

Dostałem już stały dowód rejestracyjny i sądziłem że teraz będę umawiał się na montaż haka w serwisie Tesli.
Ale gdzieś znalazłem informację, że jeśli hak jest tylko pod bagażnik rowerowy, a nie do holowania to nie trzeba robić wpisów w dowód i temat jest ponoć prostszy.
Czy to faktycznie tak wygląda? Czy firmowo Tesle są przygotowane pod hak?

Jeśli nie planuję nigdy ciągnięcia przyczepy to jest jakieś rozwiązanie prostsze niż jazda do Tesli na montaż?

Potrzebuję zakupić solidny bagażnik rowerowy montowany na hak, najlepiej odchylany, na 2 lub 4 rowery (jeśli takie modele są dostępne). Będę wdzięczny za rekomendacje od osób, które już korzystały z takich bagażników i mogą coś polecić. Są w ogóle jakieś bagażniki które pomieszczą 4 pełne rowery gravel?
Pewnie i tak skończymy z zakupem na dwa ale jak mam kupować raz a porządnie to wolałbym potem nie żałować źle wydanej kasy.
Zależy mi na wygodzie użytkowania (łatwość montażu rowerów, odchylanie), budżet ma mniejsze znaczenie.
 

nabrU

Moderator
Dowiedz się ile jest dozwolony nacisk na kulę w Juniperze i sprawdź wagę samego bagażnika i tych 4 rowerów, czy nie przekracza tego maksimum.

Co do montażu nie pomogę, bo w UK z tym jest bardzo prosto: hak montujesz i tyle (nie ma żadnych wpisów do DR itp.). No chyba, że samochód nie ma homologacji na hak (jak mój) i wtedy jest problem natury legalnej (Tesla mówi, że jak założę to stracę gwarancję).
 
Top