homelink - co zamiast ?

slaveq

Pionier e-mobilności
no nie mam, api wystawione przez stałe ip na mojej infrastrukturze i porcie, bez pośredników. najprosicej by bylo jak by sie dalo przycisk w interfejsie tesli podpiac do akcji. ale to chyba nigdy. zostaje tylko własna strona.
I jak rozumiem rozwiązanie homemade wystawione w necie publicznie będzie bezpieczniejsze niż pilot czy to homelink czy jakiś inny?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
a to nie wiedziałem z tym homelinkiem że tak jest, dobrze wiedzieć.
Z podklejonym pilotem to hardcore :D
Ale co tu jest hardcorowego. W tesli nie ma gniazda zapalniczki na zewnątrz w Peugeocie mam pilota takiego wkładanego w gniazdo zapalniczki a w tesli przed homelinkiem kombinowałem jak to zrobić żeby mi się nie walał po aucie - ostatecznie zrezygnowałem.
 

sneer23

Nowy na Forum
I jak rozumiem rozwiązanie homemade wystawione w necie publicznie będzie bezpieczniejsze niż pilot czy to homelink czy jakiś inny?
jeśli tylko ja znam port i klucz to tak. i tak musze wystawić serwer www ,za ssl jest darmowy letsencrypt, za apache odpowiada synology wiec nie pogarszam. a kod strony jest prosty - trzeba znać niepubliczny adres no i nie używam prawie nic.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
jeśli tylko ja znam port i klucz to tak. i tak musze wystawić serwer www ,za ssl jest darmowy letsencrypt, za apache odpowiada synology wiec nie pogarszam. a kod strony jest prosty - trzeba znać niepubliczny adres no i nie używam prawie nic.
Nieznajomość portu i adresu jest jakimkolwiek problemem? Chcesz mi powiedzieć, że uważasz że wystawianie publicznie czegokolwiek w necie nawet wg ciebie zabezpieczonego jest bezpieczniejsze niż używanie fizycznego pilota o ograniczonym zasięgu z nawet podstawowym szyfrowaniem? Fizycznie to komuś by się musiało chcieć sygnał do tego pilota zeskanować, rozszyfrować i ma dostęp do bramy. Jeśli takie coś zrobi to nie ma bata żeby się do twojego domu/posesji nie dostał bo to znaczy że bardzo mu zależy.
 

sneer23

Nowy na Forum
widzisz. złodzieje to prosci ludzie. oni nie snifuja, oni nam szybe w aucie wybija - pilot ukradną i wejda. dodatkowo tak jak pisze po co mi kolejne urządzenie bateria i kolejne rf link. ja wiem ze producenci bram to dzbany a to co kupilem na bramę - Horman to mistrz ( promocja była moja wina) na 0.day to stać słuzby które i tak wejdą. I nic mnie tak nie denerwuje jak słabnaca bateria w pilocie ktora powoduje ze zamiast 100m od bramy kliknąć mogę dopiero 10m i stoję....

edyta:

po przemyśleniu - jak ktos jest zdeterminowany to i tak wejdzie szukam rozwiązania prostego z minimalna ilością elementów i niezależnych odemnie. i pilotów nie lubie wolałbym ich nie miec nie nosić. wiec moje zabezpieczenia nie gorsze nzi ten slabo szyfrowany pilot.
 
Last edited:

raph

Zadomawiam się
Z tą geolokalizacją to co jak wracacie z pracy, mijacie dom bo sklep jest kawałek dalej? brama się otwiera i za chwilę zamyka? ;) albo jak chcecie podjechać tylko na podjazd bez otwierania bramy garażowej? a nie daj Boże jeszcze są w domu 2 auta i korzystają z geo.
Ja się z takiego otwierania, zamykania wyleczyłem jak zobaczyłem jak żona zostawiła uchyloną bramę na posesję żeby kot miał jak wrócić, a młody wsadził głowę i go wypatrywał (a czujnik na dole).

Dla mnie idealnym rozwiązaniem byłoby gdyby na podstawie geolokalizacji otwierała się przeglądarka ze stroną gdzie miałbym wybór "czy otworzyć wjazdową / garażową", ale pewnie niedoczekanie moje any dało się taki trigger kiedykolwiek wywołąć.
Ja nie mam tego problemu, ale myślałem o tym.
po api tesli możasz np odczytać grzanie szyby lub inne parametry i włączenie ich wyłączało by otwieranie bramy na podstawie geolokalizacji.

U siebie mam coś takiego podpiętę pod stycznicznik w HA:

do każdej bramy można dokupić radiolinię elmeas + ten nadajnik radiowy

Ewentualnie można taki nadajnik zamontować w Tesli i podłączyć pod długie światła :)
 

pawelt

Zadomawiam się
Nieznajomość portu i adresu jest jakimkolwiek problemem? Chcesz mi powiedzieć, że uważasz że wystawianie publicznie czegokolwiek w necie nawet wg ciebie zabezpieczonego jest bezpieczniejsze niż używanie fizycznego pilota o ograniczonym zasięgu z nawet podstawowym szyfrowaniem? Fizycznie to komuś by się musiało chcieć sygnał do tego pilota zeskanować, rozszyfrować i ma dostęp do bramy. Jeśli takie coś zrobi to nie ma bata żeby się do twojego domu/posesji nie dostał bo to znaczy że bardzo mu zależy.
Jeśli mamy tradycyjny automat bramy + pilota w komunikacji ze zmiennym kodem to łamie się to inaczej. Zagłusza się odbiornik sygnału z pilota i zapisuje sygnał z kodem z pilota i złodziej go ponownie emituje. Brama się otwiera. Jeśli rozmawiamy o zabezpieczeniach naszych garaży czy bram wjazdowych to radzę iść w rozwiązania online które są dużo lepiej zabezpieczone niż jakiś pilot radiowy.
 
Last edited:

pawelt

Zadomawiam się
Jest taki projekt (chyba płatny), działa jako strona web. Zaraz poszukam i zedytuję.
Edyta: https://www.teslagarage.pl/application
Jak ktoś nie chce nabijać wejść, to jest cennik:
View attachment 16386
Odnosząc się do mojego projektu www.teslagarage.pl... założeniem było zastąpienie HomeLink, który jest dodatkowo płatny w teslach 3 i Y i to nie mało bo ok. 1700 zł. To alternatywa, która pozwala niskim kosztem (sterowniki Shelly) otwierać garaż, bramę wjazdową, zapalać światło w garażu, odczytywać pomiary z czujników i monitorować pomiar energii w garażu, np. przy ładowaniu auta. Wszystko w ładnej oprawie graficznej, dostępne w zwykłej przeglądarce www na ekranie Tesli czy w telefonie, z każdego miejsca na świecie, nie tylko z odległości kilkunastu metrów. Czyli dużo więcej niż HomeLink.
Jesli chodzi o zabezpieczenia, bo niektórzy podnoszą temat. www.teslagarage.pl jest bardzo dobrze zabezpieczona. SSL, szyfrowany dostęp do konta bcryptem, autoryzacja konta Shelly przez tokeny i oAuth. Żadnego zapisywania loginów i haseł do Shelly u nas nie ma. Tylko Ty masz dostęp do swojego konta. Bezpieczeństwo aż nad to.
Jest już bardzo dużo użytkowników aplikacji, a zgłaszanych problemów z działaniem praktycznie nie ma. Oczywiście pracujemy nad rozbudowaniem aplikacji i poprawieniem funkcjonowania na co potrzeba czasu, bo robimy to w wolnym czasie, po godzinach.
Podstawowa funkcjonalność będzie zawsze darmowa, a rozszerzona w przyszłości ze niewielką opłatą, która ma pokryć koszty hostingu. To nie jest dla nas priorytet. Naszym założeniem nie było tworzenie projektu komercyjnego z nastawieniem na profity. Ilość czasu, jaki spędziliśmy nad tym pewnie nigdy się nie zwroci, ale chciałbym powiedzieć, że nie wszystko co się opłaca, warto, a nie wszystko, co warto się opłaca. Tylko tyle. Mam nadzieję, że części z Was aplikacja będzie towarzyszyła każdego dnia i ułatwiała użytkowanie naszych Tesli.

zc2z52s9bkv6524x4ruv kopia.jpeg
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Odnosząc się do mojego projektu www.teslagarage.pl... założeniem było zastąpienie HomeLink, który jest dodatkowo płatny w teslach 3 i Y i to nie mało bo ok. 1700 zł. To alternatywa, która pozwala niskim kosztem (sterowniki Shelly) otwierać garaż, bramę wjazdową, zapalać światło w garażu, odczytywać pomiary z czujników i monitorować pomiar energii w garażu, np. przy ładowaniu auta. Wszystko w ładnej oprawie graficznej, dostępne w zwykłej przeglądarce www na ekranie Tesli czy w telefonie, z każdego miejsca na świecie, nie tylko z odległości kilkunastu metrów. Czyli dużo więcej niż HomeLink.
Jesli chodzi o zabezpieczenia, bo niektórzy podnoszą temat. www.teslagarage.pl jest bardzo dobrze zabezpieczona. SSL, szyfrowany dostęp do konta bcryptem, autoryzacja konta Shelly przez tokeny i oAuth. Żadnego zapisywania loginów i haseł do Shelly u nas nie ma. Tylko Ty masz dostęp do swojego konta. Bezpieczeństwo aż nad to.
Jest już bardzo dużo użytkowników aplikacji, a zgłaszanych problemów z działaniem praktycznie nie ma. Oczywiście pracujemy nad rozbudowaniem aplikacji i poprawieniem funkcjonowania na co potrzeba czasu, bo robimy to w wolnym czasie, po godzinach.
Podstawowa funkcjonalność będzie zawsze darmowa, a rozszerzona w przyszłości ze niewielką opłatą, która ma pokryć koszty hostingu. To nie jest dla nas priorytet. Naszym założeniem nie było tworzenie projektu komercyjnego z nastawieniem na profity. Ilość czasu, jaki spędziliśmy nad tym pewnie nigdy się nie zwroci, ale chciałbym powiedzieć, że nie wszystko co się opłaca, warto, a nie wszystko, co warto się opłaca. Tylko tyle. Mam nadzieję, że części z Was aplikacja będzie towarzyszyła każdego dnia i ułatwiała użytkowanie naszych Tesli.

View attachment 16546
Ładne UI bardzo teslowe. W czym piszecie jak można spytać? Bo chętnie bym wsparł taki projekt ;)
 

inter

Pionier e-mobilności
Top