HONDA HR-V III e:HEV – hybryda szeregowa czyli elektryk zasilany silnikiem spalinowym

pluto

Pionier e-mobilności
Z uwagi iż nie ma działu HONDA przedstawię tutaj swój nowy nabytek – nową HONDĘ HR-V III e:HEV w środkowej wersji wyposażenia Advance + lakier metalik Premium Crystal Red Metallic.

a.jpg

Jest to hybryda szeregowa gdzie silnik benzynowy zasila generator, który wytwarza energię elektryczną i przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego, który z kolei napędza koła.
Działa to znakomicie (lepiej niż w Toyocie nawet w V generacji jaka jest w Corolli Cross) - technologią ponoć zaczerpnięta z Formuły 1® 😊

Pod maską mamy silnik spalinowy 1,5 czterocylindrowy wolnossący i silnik elektryczny 131 KM (253 Nm) co pozwala na realne przyśpieszenie od 0 do 100 km w 9,5 s.

IMG_20221122_150403a.jpg

Jak na małego crossovera B/B+ w kabinie jest zaskakująco dużo miejsca tak jak w Tesli 3 (a to auto klasy D) oczywiście nie mówię o bagażniku, ale za to system składania tylnych siedzeń jest genialny i można przewozić przedmioty o sporych gabarytów gdzie w TM3 w życiu by nie weszły.

IMG_20221122_150058a.jpg

Co mnie zaskoczyło w tym autku:
- jest cichutkie w środku (MY2023 jest dodatkowo wyciszony) silnik pracuje na wolnych obrotach i stosunkowo często podejmuje pracę ale jest zupełnie niewyczuwalny tak do ok. 90 km/h potem go już słychać ale fajnie są wirtualne biegi co powoduje że dźwięk jest zdecydowanie przyjemniejszy niż w hybrydach Toyoty. Silnik spalinowy przez większość czasu pracuje jako generator prądu, a dopiero przy wyższych, jednostajnych prędkościach przekazuje napęd bezpośrednio na przednie koła.
- akumulator ma ok. 0,9 kWh jest mały ale szybko się ładuje szczególnie w czasie jazdy po mieście;

IMG_20221122_092356a.jpg

- zawieszenie jest sztywne, sprężyste i cicho wybiera nierówności (lepiej niż w TM3 przez co autem dobrze jeździ się po krętych drogach – szkoda że nie ma parę kucyków więcej (ale do spokojnej jazdy tak do 120-130 km/h wystarczy);
- bardzo dobra jakość użytych materiałów (nawet wizualnie wyglądają lepsze niż są w rzeczywistości);

IMG_20221122_145656a.jpg

- miękkie obicie deski rozdzielczej czy boczków drzwi oraz miłe w dotyku inne elementy są rzadko spotykane w tym segmencie (kokpit trochę przypomina ten w Mazdzie);

IMG_20221122_150219a.jpg

- bardzo cichutko i lekko zamykają się wszystkie drzwi (nawet elektryczna klapa bagażnika delikatnie się domyka) Tesla tu znacznie gorzej wypada;
- bardzo dobre fotele ale to kwestia indywidualna;

IMG_20221122_145721a.jpg

- w miarę duży prześwit 18,5 cm;

IMG_20221122_143855a.jpg

- dobra jakość kamery cofania, ale niestety nie ma porównania z tą w Teslach;
- brakuje mi wyświetlania kamer martwego punktu, ale jest informacja świetlna i dźwiękowa więc jest spoko;
- system utrzymania pasa ruchu jest bardzo agresywny (w Toyocie czy Tesli jest to lepiej dopracowane) dla mnie za bardzo ingeruje w samą jazdę więc je wyłączam szczególnie podczas jeździe po wąskich drogach ( na drogach ekspresowych i autostradach jest ok);
- AUTO HOLD nie wyłącza się po zgaszeniu auta – duży plus;
- nie da się przełączyć napędu ręcznie na EV – decyduje to tylko komputer w trybie automatycznym;
- czterostopniowa rekuperacja sterowana łopatkami przy kierownicy;
- bardzo niskie spalanie paliwa (z trasy Poznań – Zielona Góra drogami A2 i S2 z prędkościami 120-130 km/h wyszło 4,4 l/100 km), w mieście często jest widoczna 3 z przodu 😊 super (po pierwszym tankowaniu zużycie wyszło 4,42 l/100 km z przebiegu 725 km a jeszcze rezerwa mi się nie zapaliła (bak mały tylko 40 l) – jazda w trasie tańsza niż elektrykiem.

IMG_20221122_191104a.jpg
IMG_20221123_185849a.jpg

Tyle uwag które sukcesywnie będę uaktualniał.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
W naszym kraju takich jak ja jest więcej, niż takich jak Ty.
Przeceniasz ludność Polski B.
A zwłaszcza ilość chętnych i posiadających zasoby na zakup nowego elektryka.
Teraz przeczysz sam sobie. Pragniesz ekologii i nie smrodzących samochodów.
Ktoś kto nie ma warunków na elektryka ma warunki na elektryka z rex
Nie ma, bo go na niego nie stać z reguły.

A produkcja musi się opłacać producentowi, czyli musi być masowa.
Kilku marzycieli z Polski B, to nie jest ich grupa docelowa.
, a to młyn na Twoją wodę.

Nie wiem. Wiem, że podobną typem samochodu jest Opel Ampera
Nie "jest" tylko "była".
Właśnie z takich powodów, jakie opisałem powyżej.
 
Last edited:

boa

Posiadacz elektryka
Pozwolę wtrącić swoje 3 grosze - analizowałem temat i perspektywy, powiem krótko: dla mnie i moich potrzeb tylko dobry BEV, z kolei dla innych będzie super diesel/benzyna, ale na serio to rex i phev nie mają sensu, tym bardziej że to nie broni się długoterminowo kosztowo i użytkowo
 

zdzisiek

Nowy na Forum
Transakcja sfinalizowana (Honda trafiła do nowego właściciela) - szerokości i dalszej taniej i bezawaryjnej jazdy

View attachment 26235
THE END.

P.S.
Następne auto będzie jednak BYD - wiadomość z salony, jedzie duża dostawa w tym tygodniu mają dostać moją wersję wyposażenia - ale zacznie sie krytyka bo elektrowóz nie bardzo lubi chińczyków, a szczególną alergię na na BYD nie mówiąc że to tylko zwykły PHEV :)
Mam pytanie odnośnie akumulatora rozruchowego czy się nie rozładuje i nie ma problemu z uruchomieniem auta jak postoi kilka dni bo gdzieś widziałem wpisy że użytkownicy nie mogą odpalić auta. Proszę o odpowiedź
 

zdzisiek

Nowy na Forum
Transakcja sfinalizowana (Honda trafiła do nowego właściciela) - szerokości i dalszej taniej i bezawaryjnej jazdy

View attachment 26235
THE END.

P.S.
Następne auto będzie jednak BYD - wiadomość z salony, jedzie duża dostawa w tym tygodniu mają dostać moją wersję wyposażenia - ale zacznie sie krytyka bo elektrowóz nie bardzo lubi chińczyków, a szczególną alergię na na BYD nie mówiąc że to tylko zwykły PHEV :)
Mam pytanie odnośnie akumulatora rozruchowego czy się nie rozładuje i nie ma problemu z uruchomieniem auta jak postoi kilka dni bo gdzieś widziałem wpisy że użytkownicy nie mogą odpalić auta. Proszę o odpowiedź
Transakcja sfinalizowana (Honda trafiła do nowego właściciela) - szerokości i dalszej taniej i bezawaryjnej jazdy

View attachment 26235
THE END.

P.S.
Następne auto będzie jednak BYD - wiadomość z salony, jedzie duża dostawa w tym tygodniu mają dostać moją wersję wyposażenia - ale zacznie sie krytyka bo elektrowóz nie bardzo lubi chińczyków, a szczególną alergię na na BYD nie mówiąc że to tylko zwykły PHEV :
 

pluto

Pionier e-mobilności
Mam pytanie odnośnie akumulatora rozruchowego czy się nie rozładuje i nie ma problemu z uruchomieniem auta jak postoi kilka dni bo gdzieś widziałem wpisy że użytkownicy nie mogą odpalić auta. Proszę o odpowiedź
Pierwsze słyszę żeby Honda miała problemy z uruchomieniem (nowe Toyoty owszem ale nie Honda).
Ja nigdy nie miałem problemów z odpalaniem do dłuższym postoju - a że bardzo często wyjeżdżam zwiedzając różne kraje to auta ( w tym Honda także dłużej stała - od 11 do 17 dni bez uruchamiania) i nic sie nie działo.

P.S.
Teraz także byłem na wypadzie majowym we Francji (Paryż) po raz drugi więc nie odpisywałem od razu ;)

20250427_161920.jpg

20250429_140204.jpg
 

zdzisiek

Nowy na Forum
Mam pytanie odnośnie akumulatora rozruchowego czy się nie rozładuje i nie ma problemu z uruchomieniem auta jak postoi kilka dni bo gdzieś widziałem wpisy że użytkownicy nie mogą odpalić auta. Proszę o odpowiedź

Mam pytanie odnośnie akumulatora rozruchowego czy się nie rozładuje i nie ma problemu z uruchomieniem auta jak postoi kilka dni bo gdzieś widziałem wpisy że użytkownicy nie mogą odpalić auta. Proszę o odpowiedź

Pierwsze słyszę żeby Honda miała problemy z uruchomieniem (nowe Toyoty owszem ale nie Honda).
Ja nigdy nie miałem problemów z odpalaniem do dłuższym postoju - a że bardzo często wyjeżdżam zwiedzając różne kraje to auta ( w tym Honda także dłużej stała - od 11 do 17 dni bez uruchamiania) i nic sie nie działo.

P.S.
Teraz także byłem na wypadzie majowym we Francji (Paryż) po raz drugi więc nie odpisywałem od razu ;)

View attachment 27624

View attachment 27625
Dzięki za odpowiedź. Myślę o zakupie Hondy hrv hybrydy i dlatego pytałem o ten akumulator rozruchowy ponieważ nie mam garażu i obawiałem się czy może się coś wydarzyć zimą(codziennie krótki dojazd do pracy i z powrotem do domu 4 km w jedną stronę) no i od czasu do czasu jakieś zakupy. Jeśli miałbyś jakieś uwagi to proszę o podzielenie się wiedzą. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
 

pluto

Pionier e-mobilności
Po dwóch miesiącach po sprzedaży spotkanie mojej byłej Hondy już w rękach nowego właściciela :)


20250605_112604.jpg

Auto zostało wzbogacone o bagażnik dachowy a nowy właściciel zaskoczony niskim jej zużyciem paliwa (szczególnie po mieście).
Pooglądał także nowego BYD i był zaskoczony jak chińskie auto może być wykończone i jak cicho może być w czasie jazdy w trybie hybrydowym, a był posiadaczem hybrydowych modeli KIA i Peugeot.

Oby Honda służyła dalej bezawaryjnie (y)
 
Top