HW3 nie obsłuży FSD?

poochaty

Posiadacz elektryka

Dla
Ciekawy artykuł / spekulacja. Dla leniuchów: Czy Tesla jest już świadoma, że nie da się ogarnąć FSD na HW3 i czy w związku z tym możliwe są pozwy zbiorowe? Czy Elon będzie szedł w zaparte albo po prostu da łaskawie wszystkim z HW3 możliwość transferu oprogramowania.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W przypadku HW2.x to stało sie jasne że o FSD nie ma mowy. Natomiast w przypadku HW3 jasne jest że FSD na pewno będzie działać bo juz działa, kwestia tylko jak dobrze i czy będzie lepsze niż człowiek. Porzucenie FSD to narazie zbyt łatwy ruch i zbyt kosztowny. Zarówno HW4 jak i nowe AI5 ma rozwiązania ktore pewnie rozwiązują jakieś wąskie gardła w poprzednich architekturach ale może nie sa konieczne. Jakość modeli wynika z przemnożenia mocy obliczeniowej, algorytmów i danych. Więc zawsze w każdej chwili można sobie moc obliczniową podkręcić albo zwiększyć model korzystając z HW4 a i tak trzeba skupić się na algorytmach i danych. A co do danych to może być tak że HW4 zostało głównie wprowadzone do pozyskiwania lepszych danych wyższej jakości i rozdzielczości i a wyższa moc obliczniowa wykorzystywana jest do ich wstępnej obróbki albo kwalifikacji.

Obecnie wydaje się że pracują na HW4 a potem robią coś żeby chodziło na HW3. Nad tym procesem też opłaca się pracować ponieważ można w przyszłości zrobić jeszcze większy model który będzie można upchnąć na HW4 bez dużej szkody dla niego.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
HW3 obsługuje praktycznie 100% FSD w obecnej formie.

Generalnie HW4 emuluje działanie HW3, więc nie na odpowiednika FSD wyłącznie na HW4.

Mało tego, wydaje mi się że obecnie FSD lepiej działa natywnie na HW3...


Oczywiście wszystko zmienia się bardzo szybko, więc można się pomylić w niektórych kwestiach
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Musk napisał w czerwcu że FSD 12.5 bedzie mial 5x wiecej parametrów i będzie go ciężko upchnąć bez zmiany komputera. Pod koniec lipca HW4 zaczął dostawać update do 12.5. HW3 w sierpniu dopiero miesiąc później specjalną wersję, a we wrześniu zrobiono merge i teraz znów działają na wspólnej wersji.
w 2019 FSD miało ~250M parametrów
w 2022 ~1T parametrów
Wychodzi na to że teraz jest to ~5T czyli sam model ma ~10GB w FP16 a HW3 ma 8GB pamięci. HW4 16GB.
Wszystkie znaki na niebie wskazują ze HW3 się kończy. Albo w ciagu max 2 lat stanie się unsupervised albo papa. Prędzej czy później AI4(HW4) stanie sie główną platformą rozwojowa i zmiana nastąpi nie później niz rozpoczęcie produkcji AI5.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Musk napisał w czerwcu że FSD 12.5 bedzie mial 5x wiecej parametrów i będzie go ciężko upchnąć bez zmiany komputera. Pod koniec lipca HW4 zaczął dostawać update do 12.5. HW3 w sierpniu dopiero miesiąc później specjalną wersję, a we wrześniu zrobiono merge i teraz znów działają na wspólnej wersji.
w 2019 FSD miało ~250M parametrów
w 2022 ~1T parametrów
Wychodzi na to że teraz jest to ~5T czyli sam model ma ~10GB w FP16 a HW3 ma 8GB pamięci. HW4 16GB.
Wszystkie znaki na niebie wskazują ze HW3 się kończy. Albo w ciagu max 2 lat stanie się unsupervised albo papa. Prędzej czy później AI4(HW4) stanie sie główną platformą rozwojowa i zmiana nastąpi nie później niz rozpoczęcie produkcji AI5.
Ale to dobrze rozumiem, że zakładasz brak możliwości optymalizacji wcześniej powstałego kodu?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Obawiam się , że dla nas to nie ma znaczenia przez kilka lat . Zacznie się myślenie o tym dopiero z chwilą pojawienia się kamery przedniej. Do tego musi przyjść zmiana przepisów , poprawa oznakowania , map itp .
W tej chwili nawet gdyby wszystko miało działać jak w niektórych Stanach USA i u testerów FSD, to w dalszym ciągu nie widzę poprawy w zwykłym czytaniu znaków , wcześniejszym zwalnianiu przed znakiem, terenem zabudowanym, tak aby nie wpaść na radar no. w środku wioski itp .
 
Last edited:
Top