.. i nowe zbiorniki wodoru dla lotnictwa i kosmonautyki..

p0li

Pionier e-mobilności
tlumaczenie automagiczne:

HyPoint, pionier w dziedzinie ogniw paliwowych, połączył siły z producentem zbiorników wodoru Gloyer-Taylor Laboratories, aby opracować nową generację zbiorników wodoru dla lotnictwa – z sukcesem:
Dzięki opracowanemu przez obie firmy zbiornikowi z włókna grafitowego samoloty powinny być w stanie latać do czterech razy dalej niż w przypadku nafty.

Oczekuje się, że "BHL Cryotanks" umożliwią zmniejszenie masy o około 75 procent w porównaniu z istniejącymi, nowoczesnymi zbiornikami kriogenicznymi dla przemysłu lotniczego, które są w większości wykonane z metalu lub materiałów kompozytowych. W rezultacie samoloty H2 mogą podróżować na dłuższych dystansach bez tankowania, obiecują obie firmy

Zbiornik przy wadze wlasnej 65kg moze pomiescic 150kg wodoru

wiecej tu:

 

ELuk

Pionier e-mobilności
tlumaczenie automagiczne:

HyPoint, pionier w dziedzinie ogniw paliwowych, połączył siły z producentem zbiorników wodoru Gloyer-Taylor Laboratories, aby opracować nową generację zbiorników wodoru dla lotnictwa – z sukcesem:
Dzięki opracowanemu przez obie firmy zbiornikowi z włókna grafitowego samoloty powinny być w stanie latać do czterech razy dalej niż w przypadku nafty.

Oczekuje się, że "BHL Cryotanks" umożliwią zmniejszenie masy o około 75 procent w porównaniu z istniejącymi, nowoczesnymi zbiornikami kriogenicznymi dla przemysłu lotniczego, które są w większości wykonane z metalu lub materiałów kompozytowych. W rezultacie samoloty H2 mogą podróżować na dłuższych dystansach bez tankowania, obiecują obie firmy

Zbiornik przy wadze wlasnej 65kg moze pomiescic 150kg wodoru

wiecej tu:
Zbiorniki zbiornikami, ale jaki napęd z użyciem wodoru te samoloty mają mieć?
 

zibizz1

Posiadacz elektryka
@danielm ale do samolotów będą inne zbiorniki niż do Toyoty. Było takie jedno BMW na ciekły wodór. Jak wodór parował I zwiększało się ciśnienie to zawór uwalniał wodór a zbiornik to taki termos którego zadanie jest aby jak najmniej ciepła trafiło do wodoru żeby nie odparowywał. Do auta trochę słabe bo jak się z tydzień nie jeździ to cały wodór ulatuje ale do samolotu idealne bo zbiorniki tankuje się tuż przed odlotem. Zbiornik na wodór gazowy taki jak w Toyocie to 300-700 barów a zbiornik na ciekły wodór to 3-5 barów.

A Rolls-Royce już podobno kończy silniki na wodór który będzie po prostu spalany. Zarówno silnik turbośmigłowy jak i odrzutowy. Jedynym ograniczeniem technologicznym były właśnie lekkie zbiorniki typu termos zdolne utrzymać -253 stopni C o dość dowolnym kształcie
 
Last edited:
Top