Id.3/cupra Born czy Koreańczycy

mror3k

Nowy na Forum
Zastanawiam się nad kupnem elektryka jeśli chodzi o modele to przymierzam się do Cupry Born 58kWh strzelam że będzie w cenie podobnej co id.3 +5% to z małymi dodatkami cenowo będzie koło 180k zł. Jeździłem już id.3 i bardzo mi się podobała jazda jednak wykończenie dawało nie było genialne ale ponoć Cupra ma być lepsza bo w standardzie ma lepsze fotele i więcej miękkiej tkaniny w środku. Co do Koreańczyków jeździłem Kona fajny mały samochodzik ale jakoś kultura jazdy mi troszkę odbiegała od Volkswagena. ENiro wydaje się fajnym samochodem jednak boję się tego piano Black w środku. Największym problemem Koreańczyków jest finansowanie rata która dostałem od dealera wynosi 2300 zł miesięcznie natomiast w volkswagenie dla takich samych warunków wpłaty własnej i wykupu rata około 1800.

Charakterystyka użytkowania samochodu.
Codzienny dojazd do pracy 70km(autostrada) w jedną stronę
Wypady weekendowe 150 + w jedną stronę chciałbym mieć taki bufor żeby nie musieć się ładować codziennie w okresie kiedy nie ma mrozu.

Jak myślicie iść w tego Borna albo id.3 czy jednak coś pokombinować z Koreańczykami a może wziąć id.4 albo enyaqa z baterią 52 ewentualnie czy macie jakieś inne pomysły.

I jeszcze jedno pytanie jak myślicie ile % ceny straci takie auto po 3 latach i z przebiegiem koło 150 000 km
 

nabrU

Moderator
Jeździłem ID.4 i zdecydowanie nie było tak jak w ePedal. Musiałem zatrzymać się hamulcem i wtedy dopiero trzymał mnie autohold. Nie mówiąc nawet o tym, że nawet w trybie B hamował za słabo, żeby można było jeździć bez uzycia hamulca.

Dziwne, mój ID.3 w trybie B zatrzymuje się bez problemu. Ale sprawdzę ponownie, bo w B raczej mało jeżdżę.

Leaf MA grzaną baterię. Ba - ma pompę ciepła i akurat zimą zasięg spada mu mniej niż w wielu innych autach.

Sorki pomyliłem z Leaf Gen 1
Na szczęście adaptacyjny tempomat w leafie nie polega na tym co odczyta kamera od znaków - we wspomnianym ID.4 którym jeździłem było to ultra irytujące. Może w innych krajach jest lepiej, ale tam gdzie ja jeździłem notorycznie zdarzało mu się przeczytać jakieś ograniczenie które mnie nie obowiązywało, albo w ogóle traktował ograniczenie tonażu jako ograniczenie prędkości. Nawet nie wspominam o tym, że nie zauważał skrzyżowań, które odwoływały ograniczenie prędkości.

W UK działa mi to wyśmienicie. Niestey jak byłem w PL to musiałem przewidywanie prędkości ACC wyłączyć z wiadomych względów. O ile się orientuję priorytet ma kamera a jak ta nie kuma to prędkość brana jest z danych mapy VW, a te zapewne jakościowo są różne dla różnych krajów i aktualizowane chyba 2 razy do roku.

Przy takiej różnicy w cenie też bym pewnie wziął ID.3, ale nie zakłamujmy rzeczywistości i nie piszmy bzdur.

Mnie np Leaf się po prostu nie podoba (na zewnątrz i w środku) i np wole wnętrze ID.3 nawet jeśli jest plastikowe. Ale to gusta a nie bzdury...
I na tym w sumie moglibyśmy zakończyć rozmowę...

Jeśli tylko spojrzymy na te dwa samochodowy jako EV (bez gadżetów typu pompa ciepła, ACC itp): to zasięg, prędkość ładowania DC i perspektywiczne złącze CCS powinny powiedzieć, kto tu wygrywa. Ale to Galux20 wybiera...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Sorki pomyliłem z Leaf Gen 1
Leaf I też ma grzaną baterię.

Mnie np Leaf się po prostu nie podoba (na zewnątrz i w środku) i np wole wnętrze ID.3 nawet jeśli jest plastikowe. Ale to gusta a nie bzdury...
Jasne, gust każdy może mieć jaki chce i wybierze na jego podstawie. Ale pisanie że jakiś model nie ma grzania baterii gdy ma i wypisywanie że spada w nim mocno zasięg zimą podczas gdy to w ID.3 najbardziej spada zasięg zimą to już są bzdury: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/info/elektroauto-reichweite-winter/

Jeśli tylko spojrzymy na te dwa samochodowy jako EV: to zasięg, prędkość ładowania DC i perspektywiczne złącze CCS powinny powiedzieć, kto tu wygrywa.
W 100% zgoda i te cechy ID.3 przeważają na korzyść ID.3. Jest jeszcze jedna cecha, która moim zdaniem jest bardzo ważna: napęd na tył. Zdecydowanie wolę RWD z ID.3 niż leafowe FWD.
 

nabrU

Moderator
Nowe ID.3
Leaf I też ma grzaną baterię.

Nie znam się tak dobrze na tym co Leaf Gen 1 ma / miał ale znalazłem takie coś:

What surprised us was the inclusion of what Nissan called a “battery heater” on a car whose battery pack is not otherwise thermally managed. Most battery-electric cars — current and future — use liquid or forced-air battery heating and/or cooling.

We were then surprised to learn that the battery warmer comes into play only at temperatures below minus 10 degrees Celsius (14 degrees Fahrenheit) … when the car is not plugged into a charger. This is a very different kind of heater — in essence, a battery-powered battery warmer.

Jasne, gust każdy może mieć jaki chce i wybierze na jego podstawie. Ale pisanie że jakiś model nie ma grzania baterii gdy ma i wypisywanie że spada w nim mocno zasięg zimą podczas gdy to w ID.3 najbardziej spada zasięg zimą to już są bzdury: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/info/elektroauto-reichweite-winter/

Nowe ID.3 (a o takim chyba tu mowa) mają ten problem rozwiązany bo wychodzą z softem 3.0. Poprzedni soft to załatwił (szczegóły poniżej):. Czyli co bzdury?

With the ID. Software 2.4 and the optimized thermal management it includes, energy consumption can be reduced in cold outside temperatures, thus increasing the range. How? The switch-on threshold for the battery heater is lowered from 8°C to 0°C and, at the same time, gradual heating is introduced. In this way, the battery heater consumes significantly less energy on short journeys.
 

vwir

Pionier e-mobilności
We were then surprised to learn that the battery warmer comes into play only at temperatures below minus 10 degrees Celsius (14 degrees Fahrenheit) … when the car is not plugged into a charger. This is a very different kind of heater — in essence, a battery-powered battery warmer.
No to ma grzanie czy nie?

Nowe ID.3 (a o takim chyba tu mowa) mają ten problem rozwiązany bo wychodzą z softem 3.0. Poprzedni soft to załatwił (szczegóły poniżej):. Czyli co bzdury?
Masz już ten nowy soft? Faktycznie masz mniejsze zużycie? Bo jak na razie widziałem tylko takie testy jak te z ADAC i ID.3 wychodził najgorzej ze wszystkich elektryków. Jeśli coś poprawili to super, ale czy jest lepiej niż w leafie to chyba nadal nikt nie wie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No tylko z punktu widzenia mieszkańca UK w leafie nie ma z tym żadnego problemu. W sensie w leafie nie masz baterii chłodzonej cieczą, więc masz mniejsza pojemność cieplną układu. W efekcie baterie bardzo szybko się rozgrzewają (czy to podczas jazdy czy podczas ładowania) i nie istnieje na przykład pojęcie coldgate (które pojawiają się w innych autach). Ale rapidgate pojawia się momentalnie - wystarczy 2-3 szybkie ładowania pod rząd i prędkość ładowania leci mocno w dół.
 

nabrU

Moderator
No to ma grzanie czy nie?

Wygląda że jakieś ma ale nie takie jak ID.3 ;)

Masz już ten nowy soft? Faktycznie masz mniejsze zużycie? Bo jak na razie widziałem tylko takie testy jak te z ADAC i ID.3 wychodził najgorzej ze wszystkich elektryków. Jeśli coś poprawili to super, ale czy jest lepiej niż w leafie to chyba nadal nikt nie wie.
Samochody z softem 3.0 zaczeły być sprzedawane jakiś miesiąc temu. Używane mają być wzywane do dealerów na wgranie 2.4 a 3.0 będzie potem OTA. Dopiero pewnie zima pokaże co ten soft jest wart. Ale sądzę, że gorzej nie będzie 😜
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wygląda że jakieś ma ale nie takie jak ID.3
No - na szczęście :p

Samochody z softem 3.0 zaczeły być sprzedawane jakiś miesiąc temu. Używane mają być wzywane do dealerów na wgranie 2.4 a 3.0 będzie potem OTA. Dopiero pewnie zima pokaże co ten soft jest wart. Ale sądzę, że gorzej nie będzie 😜
Oby. Pożyjemy zobaczymy. Na dzień dzisiejszy jednak nie wypominałbym leafowi dużego spadku zasięgu zimą. Szczególnie z punktu widzenia posiadacza ID.3...
 
Top