Id.3/cupra Born czy Koreańczycy

mror3k

Nowy na Forum
Zastanawiam się nad kupnem elektryka jeśli chodzi o modele to przymierzam się do Cupry Born 58kWh strzelam że będzie w cenie podobnej co id.3 +5% to z małymi dodatkami cenowo będzie koło 180k zł. Jeździłem już id.3 i bardzo mi się podobała jazda jednak wykończenie dawało nie było genialne ale ponoć Cupra ma być lepsza bo w standardzie ma lepsze fotele i więcej miękkiej tkaniny w środku. Co do Koreańczyków jeździłem Kona fajny mały samochodzik ale jakoś kultura jazdy mi troszkę odbiegała od Volkswagena. ENiro wydaje się fajnym samochodem jednak boję się tego piano Black w środku. Największym problemem Koreańczyków jest finansowanie rata która dostałem od dealera wynosi 2300 zł miesięcznie natomiast w volkswagenie dla takich samych warunków wpłaty własnej i wykupu rata około 1800.

Charakterystyka użytkowania samochodu.
Codzienny dojazd do pracy 70km(autostrada) w jedną stronę
Wypady weekendowe 150 + w jedną stronę chciałbym mieć taki bufor żeby nie musieć się ładować codziennie w okresie kiedy nie ma mrozu.

Jak myślicie iść w tego Borna albo id.3 czy jednak coś pokombinować z Koreańczykami a może wziąć id.4 albo enyaqa z baterią 52 ewentualnie czy macie jakieś inne pomysły.

I jeszcze jedno pytanie jak myślicie ile % ceny straci takie auto po 3 latach i z przebiegiem koło 150 000 km
 

solik

Pionier e-mobilności
a Tesla 3 SR+ rozwazales? ID3 / Born bedzie mial lepsza dynamike niz eNiro bo maja naped na tyl.

jeszcze jeszcze Kia EV6, w podstawie okolice cenowe wszystkich wymienionych.
 

mror3k

Nowy na Forum
a Tesla 3 SR+ rozwazales? ID3 / Born bedzie mial lepsza dynamike niz eNiro bo maja naped na tyl.

jeszcze jeszcze Kia EV6, w podstawie okolice cenowe wszystkich wymienionych.
Ciągle ta Tesla mi gdzieś krąży po głowie ale jednak zaczyna się od 199k zł a dostępne od ręki to już 220k a to już duża różnica przy ev6 wygląda to podobnie
 

abes99

Posiadacz elektryka
W tym budżecie dorzuciłbym do Tesli, choćby białej w podstawie (cennikowo 210k, ale teraz w dostawie na listopad / grudzień były nawet ciut niższe ceny). W Tesli masz prawie wszystko co potrzeba w podstawie, u innych z reguły trzeba dobierać opcje. Cupra obawiam się, że będzie kosztować więcej niż 180k, skoro średnio doposażony ID.3 Pro Performance kosztuje mniej więcej tyle. Jeszcze jej nie ma oficjalnie na polskim rynku, więc spodziewałbym się dostąpności na 1/2 kwartał przyszłego roku. Rozważ EV6 - przeglądając cenniki wersja RWD z większą baterią w podstawowej wersji i z pakietem Outdoor (czy jakoś tak) za 205-210k (i może coś utargujesz) wygląda zachęcająco. Ale nie widziałem auta na żywo, a raczej warto się zaznajomić przed zakupem...
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Ja bym osobiscie nie zaufal producentowi ktory ponad rok od premiery nadal walczy z bolaczkami w swoim sofcie, Id3 kiedys bylo tanie bo mialo wersje 45kw a teraz najslabsza to bodajze 58kw, wnetrze jakosciowo jest rowniez kiepskie jak za taka cene..
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Aaaa Kona, pomijając kulturę jazdy - 64kWh? W full wypasie da się ją dorwać za ok. 180kPLN nowa, a za ok. 140kPLN demo z końca 2020. Naprawdę auto godne aby pochylić się nad nią jeszcze raz.
 

solik

Pionier e-mobilności
Tylko w Konie tej wyprzedazowej brak pompy ciepla i pokladowa 7.4


niedawno pytalem w salonie o Kone wlasnie z 2020 i koles mowil, ze juz nie ma..
 
Top