Idzie zima - a ogrzewania ni ma - następna awaria mojej Tesli

cooler

Pionier e-mobilności
A to że opisujesz swoje przygody też jest ważne, by ludzie wiedzieli że kupują od firmy z historią produkcji aut 10 lat, a nie 110.
Jak Ktoś jest przysłowiowym typowym zjadaczem chleba, to nie powinien jeszcze Tesli kupować. I tyle.
Święte słowa! Ja mam zawsze z tyłu głowy że mam jeszcze 4 spalinowe jakby co, ale jeżeli ktoś kupiłby sobie Teslę jako jedyny samochód w domu do obsługi rodziny na co dzień i trafił by mu się taki egzemplarz felerny to miałby niezłą tragedię i stres. A tak dzięki Tesli moje ICE co najmniej raz na miesiąc są używane :)
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Z tego co słyszałem to kompresor jest po prostu wadliwy, więc wcześniej czy później walnie wszystkim.
Skąd ta informacja? W zasadzie poza kilkoma przypadkami na forach nie udało mi się znaleźć jakiejś głębszej analizy problemu i częstości jego występowania, jakaś akcja serwisowa albo pozew zbiorowy raczej by się pojawił w Stanach gdzie te pompy w gorącym klimacie muszą się napocić.
Wiele osób kupiło i nie udziela się na żadnym forum, ale serwis był dziś zawalony samochodami a do stolika serwisu była dość długa kolejka, choć obsługa była na 2 osoby. i nie była to kolejka po zmianę opon :)
Skąd wiadomo, że stali po coś bardziej istotnego niż regulacja drzwi? Z tego co wiem niedawno były odbiory.
Weźmy też pod uwagę że wiele osób które kupiło nie przyzna się że wtopiło, ba, znam właścicieli BMW które parę razy do roku były ściągane na lawecie bo wybuchł silnik i w życiu się nie przyznali jak z nimi rozmawiałem, ba, to dalej najlepsze samochody dla nich, problem z tym że znalem ludzi z serwisu a kiedyś też z gościem od lawety pogadałem. Jest to jakiś problem z przyznaniem się do błędu, chęć bycia lepszym od plebsu czy coś.
No tak jest jakiś jeden gość bliżej nieokreślony, który kupił auto znanej marki się do problemów nie przyznaje. Bardzo mi ciężko uwierzyć, że ktoś po wybuchu silnika kilka razy do roku (co już jest mało prawdopodobne acz możliwe) nadal chwali swój samochód. To już chyba podchodzi pod jakiś problem z głową bardziej niż z samochodami.

Ja mam to w dupie, piszę o wszystkich problemach, a nawet złapałem na tym forum niektórych za rękę bo mówili że nic im się nigdy nie zepsuło po czym w innym wątku było "ale nawet to i tamto w końcu naprawione..."
Traktuję również moje awarie jako forma uświadomienia napalonych jak szczerbaty na suchary nowych klientów. Może jak kolejka się skróci to w końcu zadbają o jakość i serwis? I nie wywalą hamulców w następnej iteracji po radarze i czujnikach, bo przecież jeżdżąc Teslą rzadko się używa...
Dobrze, że piszesz i też uważam, że to ważne żeby ludzie wiedzieli, że takie egzemplarze się zdarzają. Nadal podtrzymuję swoje zdanie, że większość problemów z samochodem nie ma. Jeśli nawet nie wchodzą na fora to przy obecnej ilości sprzedanych pojazdów i podejściu "dziennikarzy" motoryzacyjnych do Tesli to grillowanie jakości prędzej czy później by się pojawiło. Ile taki na przykład Rygas by dał żeby móc w swoich filmach o rzekomej prawdzie motoryzacyjnej powiedzieć o niekończących się kolejkach do serwisu.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ile taki na przykład Rygas by dał żeby móc w swoich filmach o rzekomej prawdzie motoryzacyjnej powiedzieć o niekończących się kolejkach do serwisu.
Problemem tych przekupnych dziennikarzy jest to, że już wiedzą że zbyt częste, wręcz nachalne oczernianie Tesli śmierdzi ludziom z daleka, zwłaszcza w PL. Jak mówią że jest do niczego i nigdzie nie dojedziesz a w dodatku się spalisz to ludzie przekornie tego spróbują, bo wiedzą jak wygląda rzetelność (jaka rzetelność!) dziennikarska w PL :) Więc dziennikarzyny ostatnio siedzą cicho, tym bardziej że sponsorzy tego hejtu sami robią elektryki więc tak za bardzo nie wypada samej idei zohydzać...
 

Michal

Moderator
Problemem tych przekupnych dziennikarzy jest to, że już wiedzą że zbyt częste, wręcz nachalne oczernianie Tesli śmierdzi ludziom z daleka, zwłaszcza w PL. Jak mówią że jest do niczego i nigdzie nie dojedziesz a w dodatku się spalisz to ludzie przekornie tego spróbują, bo wiedzą jak wygląda rzetelność (jaka rzetelność!) dziennikarska w PL :) Więc dziennikarzyny ostatnio siedzą cicho, tym bardziej że sponsorzy tego hejtu sami robią elektryki więc tak za bardzo nie wypada samej idei zohydzać...
No w to to ja nie wierzę, że oni cokolwiek przemyśleli i na tej podstawie podejmują decyzje... Po prostu musi się słabo klikać akurat, a dobrze klika się pewnie katar, fifa srifa, czarny piątunio itp. :p Oni patrzą tylko na słupki - nic więcej.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
@cooler Eee zaczynasz odwarcać kota... Teraz brak hejtu ma to samo podłoże co jego istnienie do niedawna ?? Nie sądżę . Po prostu jest tylko nudny .Juz sie przegrzał i zaczyna być widać elektryki
Ilość awarii zwieksza sie z ilością samochodów . Może w końcu bedzie mozna statystycznie to porównać . Bo np 2017 - syf bo początku . Potem do 2020r w miare OK bo sie nauczyli .
Potem zmiany optymalizacja , pompa ciepła , klapa itd itp i znów. sa usterki .
Ale to wszystko na "małej próbie"
Do tego brak regulacji rynkowej , wszystko idzie na pniu !!!

Na ogół jak ze wszystkim piszą Ci co mają tak jak Ty ...Zadowolonie są mniej chetni ,
Każdy producent po za tym ukrywa fakty .. Obiektywnie trudno jest coś stwierdzić .

Ja nie dam złego slowa powiedzieć na Leafa i Teslę a to dwa najgorzej do niedawna auta traktowane w sieci .

Będę miał teraz nastepne WADLIWE z punktu auto . O nim to już eleaboraty . Zobaczymy .
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Skąd wiadomo, że stali po coś bardziej istotnego niż regulacja drzwi? Z tego co wiem niedawno były odbiory.
2 dni temu odebralem w końcu swoją 3 i rozmawiałem z Panią Olgą, która mi opisała najazd na serwis klientów z Q3 2022 z uszkodzonymi kompresorami. Więc nie stali w kolejce po regulację drzwi :(
Są też inne wątki na tym forum gdzie klienci z września tego roku już mają padnięta sprężarkę. A czasy naprawy to na styczeń teraz bo sprzętu brak. Więc zamiast spekulować trzeba twardo spojrzeć na fakty: za chwilę będą następni. Docelowo wszyscy po fl z pompą ciepła - info of innego pracownika serwisu - jest po prostu wadliwa. Czy ta wstawiona mi jest poprawiona? Zobaczymy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
2 dni temu odebralem w końcu swoją 3 i rozmawiałem z Panią Olgą, która mi opisała najazd na serwis klientów z Q3 2022 z uszkodzonymi kompresorami. Więc nie stali w kolejce po regulację drzwi :(
Są też inne wątki na tym forum gdzie klienci z września tego roku już mają padnięta sprężarkę. A czasy naprawy to na styczeń teraz bo sprzętu brak. Więc zamiast spekulować trzeba twardo spojrzeć na fakty: za chwilę będą następni. Docelowo wszyscy po fl z pompą ciepła - info of innego pracownika serwisu - jest po prostu wadliwa. Czy ta wstawiona mi jest poprawiona? Zobaczymy.
Ja mam 62kkm i nie mam problemow z pompa… czy to znaczy ze jak minie gwarancja to moze pasc ?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
2 dni temu odebralem w końcu swoją 3 i rozmawiałem z Panią Olgą, która mi opisała najazd na serwis klientów z Q3 2022 z uszkodzonymi kompresorami. Więc nie stali w kolejce po regulację drzwi :(
Są też inne wątki na tym forum gdzie klienci z września tego roku już mają padnięta sprężarkę. A czasy naprawy to na styczeń teraz bo sprzętu brak. Więc zamiast spekulować trzeba twardo spojrzeć na fakty: za chwilę będą następni. Docelowo wszyscy po fl z pompą ciepła - info of innego pracownika serwisu - jest po prostu wadliwa. Czy ta wstawiona mi jest poprawiona? Zobaczymy.
Czyli partia pomp, która trafiła do klientów z q3 2022 jest wadliwa. Ludzie mają na forum pompy od chyba q4 2020 i przebiegi jak @krzyss i nie ma na razie info o masowym ich padaniu. Jeśli już się mamy twardo trzymać danych i nie spekulować.

Tutaj opisany fix, z lutego 2022 i co się dokładnie dzieje: https://electrek.co/2022/02/09/tesla-heat-pump-problem-causing-loss-heat-explained-nhtsa-recall/
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
No to ja trzymam kciuki, że już w Q4 2022 poprawili, bo inaczej może być klapa 😬
 

cooler

Pionier e-mobilności
Top