Ile realnie przejedzie TMY SR/LR na autostradzie przy 120, w normalnej podmiejskiej eksploatacji

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Testował ktoś już TM Y SR?
Jeżeli tak to proszę podać przybliżoną temperaturę na zewnątrz i czy auto było w zamkniętym garażu, którego temp była np 5C wyższa niż pod chmurką.
Jazda miejska przejechane tyle i tyle, początek pomiaru bateria np100% koniec np 20%, lub ile kto miał, bo często ludzie laduja do 70-80%, ale to tez pożyteczna informacja ile w cyklu podmiejskim, a nawet eksprewą drogą auto przejedzie w zakresie 20-80%, lub 30-70%.
Tak samo z autostradą/ekspresówką, w tym przypadku warto podać w jakim kierunku jedzie się, na południe i zachód zawsze spalanie jest ze 20% wyższe niż w II stronę, oczywiście prędkość jaka jest ustawiona na tempomacie, podawanie średniej prędkości ma sens wtedy kiedy jazda jest ciągła, np zwalniaamy tylko na 1min kiedy tir wyprzedza tira i z powrotem jedziemy 120km/h. Podejrzewam, że nikt nie będzie pamiętał czy wiało tego dnia ponad przeciętnie.
Można też podać jakie zużycie auto pokazuje
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Y perf, brzydka pogoda, mocny deszcz ze sniegiem
130-140 eksresówka, 45% czasu na koniec takiej jazdy było 290Wh/km
potem 90-100, 30% czasu
I na koniec miasto 40-70, 25% czasu
1680612693246.png
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Marzec 2023 Y Performance. Jak sie jedzie ~50km/h po odpieciu od ładowarki w temperaturze 15 stopni to wychodzi 140 po płaskim. Jadac z górki 100 pod górke 180 (25m na 6km)
1680613821979.png
 
Last edited:

Michal

Moderator
Tesla Bjorn na YouTube ma arkusz z najdokładniejszymi danymi o możliwych zasięgach. Poszukaj sobie tam. Są różne temperatury, felgi, opady... Co tylko chcesz.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem tabelke
Jak dojechałeś zostało 24% baterii, startowałeś mając 57%, zużyłeś 33%

Przejechałeś dystans 69,26km, rozumiem że na starcie miałeś stan licznika 6435,80km na finiszu 6505,06km,
113,68km to jest dystans przejechany od odpięcia ładowaki?
ogólnie szału nie ma, na 70km zużyłeś 1/3 baterii, więc na baterii naładowanej do 80% w takich warunkach ciężko będzie 200km pokonać,
a użytkując w przedziale 20-80%, to mamy 60% baterii i wystarczy jej na jakieś 120km.

na dystansie 70km zużyłeś 16,5kwhdaje to 239wh/km, a co oznacza 60,9%?
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Y perf, brzydka pogoda, mocny deszcz ze sniegiem
130-140 eksresówka, 45% czasu na koniec takiej jazdy było 290Wh/km
potem 90-100, 30% czasu
I na koniec miasto 40-70, 25% czasu
View attachment 9907
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem tabelke
Jak dojechałeś zostało 24% baterii, startowałeś mając 57%, zużyłeś 33%

Przejechałeś dystans 69,26km, rozumiem że na starcie miałeś stan licznika 6435,80km na finiszu 6505,06km,
113,68km to jest dystans przejechany od odpięcia ładowaki?
ogólnie szału nie ma, na 70km zużyłeś 1/3 baterii, więc na baterii naładowanej do 80% w takich warunkach ciężko będzie 200km pokonać,
a użytkując w przedziale 20-80%, to mamy 60% baterii i wystarczy jej na jakieś 120km.

na dystansie 70km zużyłeś 16,5kwhdaje to 239wh/km, a co oznacza 60,9%?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tak, ale to dość ekstremalne warunki. Wody było tyle że na zakręcie na ekspresówce uciekł raz tył. Wycieraczki dawały rade ale na 4 poziomie. Trasa powrotna, auto przed trasa stało niecałą godzinę
113,68 km to zasięg ten który reklamuje Tesla (ten amerykanski EPA 303 mile=>487km) pomnozony przez zużycie baterii ~24% (z 57% spadło do 33%)
60,9% to efektywność czyli przejechane km podzielone przez te wirtualne 113. Efektywnosć 100% jest wtedy gdy przejade 487km z 100% do 0%(czyli 154Wh/km)

Tutaj jazda w tamtą strone troszke inny punkt startowy, bez deszczu
1680619071104.png
 

Frunek

Fachowiec

Koma

Zadomawiam się
Trasa: odcinek 1 - 78 km - 140km/h + odcinek 2 - 50 km - 120km/h + odcinek 3 - 58 km - droga powiatowa do 90 km/h = 186km - 21kWh/100km
 

Michal

Moderator
Akurat TMY RWD Bjorn testował tylko w Tajlandii.
Trochę to nie ma znaczenia - miał 20C, więc mógł to robić gdziekolwiek :p
 
Top