Ja pier....

skyactivwalker

Pionier e-mobilności

Trapp

Zadomawiam się
Obiektywnie , to artykuł nie mija się znacząco z prawdą - ostatni pkt serwis - Renault czekał najpierw 5 dni czy samochód się nie zapali i ustawili go na zewnętrznym parkingu :) , później było tak - mierzymy miernikiem, wysyłamy dane do centrum we Francji, czekamy 2 dni , przyszła odpowiedź , robimy kolejny krok... znowu czekamy 2 dni...
Po 3 tygodniach diagnoza i koszt naprawy 40 % wartości samochodu... ale uczciwie trzeba przyznać że chcieli pokryć połowę z tego.
Na moje pytanie dlaczego tak to długo trwa - "nam nie wolno inaczej, wszystko idzie przez centralę..."
PS. samochód 3 letni... i autoryzowany serwis elektryków Renault
 

Michal

Moderator
Na tę 12 "problemów" 10 dotyczy sieci ładowania, więc czy to naprawdę że jest problem EV?
Ja doświadczyłem chyba tylko blokowania kasy na koncie przez Orlen i po prostu przestałem z nich korzystać.
Zebrali wszystkie możliwe problemy i opisali tak jakby to był standard, a po pierwsze dotyczą tylko dalekich podróży, a po drugie zdarzają się niezwykle rzadko.
 

Michal

Moderator
Bardziej chodzi o to że budują słaby obraz BEV, po co kumulować te wszystkie problemy w jednym clickbaitowym artykule?
Przecież można by było skumulować problemy z ICE:
1. Problemy z DPF
2. Problemy z SCR (adBlue)
3. Koła dwumasowe
4. Sprzęgła
5. EGRy
6. Wtryskiwacze
7. Łańcuchy rozrządu
8. Turbosprężarki
9. Masa czujników i osprzętu w układzie sterowania silnikiem
10. Na stacjach paliw może być chrzczone paliwo a zdarzało się w ostatnim czasie że niedostępne było adBlue
11. Można się pomylić przy tankowaniu benzyna/diesel
12. W zimie w dieslach może zamarznąć paliwo (albo wytrącić się parafina)
13. Na stacji benzynowej trzeba czekać aż poprzedni klient zdecyduje czy sos do hot-doga ma być duński czy czosnkowy.

dojechałem do 13 żeby było więcej ale to nie wyczerpuje tematu :)
Żeby było podobnie musiałbyś napisać 10 problemów ze stacjami paliw i tylko dwa z samymi autami, a mamy Twoje 10 z autami ICE i 12 ze stacjami::
1. Paliwo chrzczone.
2. Brudno.
3. Śmierdzi wszędzie i śmierdzą ręce po tankowaniu albo trzeba używać rękawiczek i śmiecić.
4. Śmierdzące kible.
5. Czekanie aż ktoś wybierze sosiwo do doga albo dogada się ze sprzedawcą czy są czesterfildy mentolowe...
6. Nie da się wyjechać, nawet jak sam już wszystko załatwiłeś, bo ktoś wjechał tyłem przed Ciebie i tankuje.
7. Paliwo droższe 10-20% na autostradach i S-kach.
8. Można się pomylić dizel vs benzyna.
9. Pistolem może się zablokować i będzie lał paliwem po wyciągnięciu stwarzając ryzyko pożaru.
10. Stacja może spłonąć wraz z autem i nami.
11. Kolejki na Autostradach i S-kach latem w weekendy na 30-60 minut.
12. Śmierdzące kible - moim zdaniem ten punkt zasługuje na dwa miejsca, bo to jest zwykle tragedia jakaś.
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Żeby było podobnie musiałbyś napisać 10 problemów ze stacjami paliw i tylko dwa z samymi autami, a mamy Twoje 10 z autami ICE i 12 ze stacjami::
1. Paliwo chrzczone.
2. Brudno.
3. Śmierdzi wszędzie i śmierdzą ręce po tankowaniu albo trzeba używać rękawiczek i śmiecić.
4. Śmierdzące kible.
5. Czekanie aż ktoś wybierze sosiwo do doga albo dogada się ze sprzedawcą czy są czesterfildy mentolowe...
6. Nie da się wyjechać, nawet jak sam już wszystko załatwiłeś, bo ktoś wjechał tyłem przed Ciebie i tankuje.
7. Paliwo droższe 10-20% na autostradach i S-kach.
8. Można się pomylić dizel vs benzyna.
9. Pistolem może się zablokować i będzie lał paliwem po wyciągnięciu stwarzając ryzyko pożaru.
10. Stacja może spłonąć wraz z autem i nami.
11. Kolejki na Autostradach i S-kach latem w weekendy na 30-60 minut.
12. Śmierdzące kible - moim zdaniem ten punkt zasługuje na dwa miejsca, bo to jest zwykle tragedia jakaś.
Muszę Ci powiedzieć @Michal że w Polsce to już i tak mamy Amerykę. Jeżdżę często do Niemiec, i tam kible przy autostradzie to masakra. Płatne są jeszcze OK ale te na MOPach to rzeźnia. Cała operacja na jednym wdechu...
 

Michal

Moderator
Bo to jest uniwersalna lista, a nie dotycząca tylko PL :p W różnych krajach będzie inaczej ale lista jest taka sama ;)
Natomiast lista Onetu jest tylko dla PL i na wschód i większość opisywanych przez nich problemów może i występowała 2 lata temu jak odebrałem auto, ale już teraz praktycznie się nie zdarza.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Muszę Ci powiedzieć @Michal że w Polsce to już i tak mamy Amerykę. Jeżdżę często do Niemiec, i tam kible przy autostradzie to masakra. Płatne są jeszcze OK ale te na MOPach to rzeźnia. Cała operacja na jednym wdechu...
Ale nawet platne kible w DE potrafia niemilo zaskoczyc…. Tu sie zgodze.
No i nie polecam kibli w Albanii ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Bo to jest uniwersalna lista, a nie dotycząca tylko PL :p W różnych krajach będzie inaczej ale lista jest taka sama ;)
Natomiast lista Onetu jest tylko dla PL i na wschód i większość opisywanych przez nich problemów może i występowała 2 lata temu jak odebrałem auto, ale już teraz praktycznie się nie zdarza.
To co zrobic zeby rozwiazac problem ze stacjami ladowania ?
No problemy sa caly czas raczej… dopiero co tydzien nie dzialala stacja Ionity pod Poznaniem…
 

sd tosia

Posiadacz elektryka
Bardziej chodzi o to że budują słaby obraz BEV, po co kumulować te wszystkie problemy w jednym clickbaitowym artykule?
Przecież można by było skumulować problemy z ICE:
1. Problemy z DPF
2. Problemy z SCR (adBlue)
3. Koła dwumasowe
4. Sprzęgła
5. EGRy
6. Wtryskiwacze
7. Łańcuchy rozrządu
8. Turbosprężarki
9. Masa czujników i osprzętu w układzie sterowania silnikiem
10. Na stacjach paliw może być chrzczone paliwo a zdarzało się w ostatnim czasie że niedostępne było adBlue
11. Można się pomylić przy tankowaniu benzyna/diesel
12. W zimie w dieslach może zamarznąć paliwo (albo wytrącić się parafina)
13. Na stacji benzynowej trzeba czekać aż poprzedni klient zdecyduje czy sos do hot-doga ma być duński czy czosnkowy.

dojechałem do 13 żeby było więcej ale to nie wyczerpuje tematu :)
Chyba zacznę żreć hotdogi na stacjach. I będę wybierać dłuuuuugo.
 

Michal

Moderator
To co zrobic zeby rozwiazac problem ze stacjami ladowania ?
No problemy sa caly czas raczej… dopiero co tydzien nie dzialala stacja Ionity pod Poznaniem…
W NO takich problemów raczej nie ma. Ja nigdy nie miałem żadnych problemów z GreenWay. Tesla takich problemów nie ma z SuC. To chyba kwestia konkurencji i firmy.
Akurat Ionity, to największy badziew wszędzie, nie tylko w PL, tak jak Electrify America w USA (przypadek, że obie stawiane przez VW?) - widziałem/czytałem wiele przykładów problemów z tymi operatorami. Jak ktoś ma cel zniechęcić ludzi do EV, to najlepiej to może zrobić ładowarkami, a EU jeszcze za te ładowarki płaci :/
Przy czym nie wiem, bo nigdy tam nie ładowałem i nie zamierzam, bo nie będę wspierał trucicieli z grupy VW :p
 
Top