Jak sprawdzić typ akumulatora ma tesla y

Luki_luk

Nowy na Forum
Y RWD jak na razie ma tylko LFP ale widzę że to już wiesz, pytanie czy dostałeś CATL czy BYD BLADE(sporo lepsza krzywa ładowania), nie jestem pewien czy takie informacje da się chociażby w katalogu części odczytać? Jeśli często jeździsz do rodziców to ja bym kupił po wallbox'ie w obydwu miejscach, są jeszcze dostępne dość tanio Schneidery z wtykiem T2. Jak masz przyłącze conajmniej 22kw czyli 32A na fazę to można polecieć po budżecie i kupić adapter na "gniazdo kempingowe" 32A do EVSE które dostałeś z autem i będziesz mógł się ładować 7kw z jednej fazy.
Z tego co się naczytałem w ostatnich dniach w Giga Berlin montują BYD, ale jak to bez wątpliwości potwierdzić w samochodzie nie wiem. Z drugiej strony gdzieś widziałem tekst ze LFP z CATL „dogoniły” krzywą ładowania LFP z BYD. Jeszcze auta nie ładowałem superchargerem więc nie mam zdania czy może to być odczuwalne/zauważalne w szybkości. Gdzieś jakiś test na 1000 km Nylanda oglądałem gdzie mu wyszło na odwrót… w trasie. Chyba warunki pogodowe utrafił inne, ale dla mnie 20 minut straty na trasie 1000 km to nic. Co do ładowarki to zamówiłem tę Feyree za 747 zł i do tego przejściówkę z dużego na małe gniazdo siłowe. Czekam, aż to przyjdzie i na zielone blachy abym mógł wreszcie rozładować akumulator podczas jazdy, a nie oglądając netflixa w garażu 😉. Mój zakład energetyczny wydziela moc dla przyłączy jak komuniści talony na paliwo. Wnioskowałem o 25 kW dostałem 14 kW na cały dom. 6 lat temu machnąłem ręką i odpuscilem. Teraz byłoby jak znalazł. Także w domu mogę wyciągnąć max 11 kW, a i tak się boję czy przelicznikowe zabezpieczenia 25a to wytrzymają, gdy się będzie kaczka na obiad piekła. Swoją drogą ktoś wie jak to jest bo nie jestem elektrykiem: jak pV produkuje lokalnie 7 kW to z PGE mogę jeszcze pociągnąć kolejne 14 kW i nic się nie dzieje? Innymi słowy czy pV podnosi mi realna moc, którą mogę odebrać w domu?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Z tego co się naczytałem w ostatnich dniach w Giga Berlin montują BYD, ale jak to bez wątpliwości potwierdzić w samochodzie nie wiem. Z drugiej strony gdzieś widziałem tekst ze LFP z CATL „dogoniły” krzywą ładowania LFP z BYD. Jeszcze auta nie ładowałem superchargerem więc nie mam zdania czy może to być odczuwalne/zauważalne w szybkości. Gdzieś jakiś test na 1000 km Nylanda oglądałem gdzie mu wyszło na odwrót… w trasie. Chyba warunki pogodowe utrafił inne, ale dla mnie 20 minut straty na trasie 1000 km to nic. Co do ładowarki to zamówiłem tę Feyree za 747 zł i do tego przejściówkę z dużego na małe gniazdo siłowe. Czekam, aż to przyjdzie i na zielone blachy abym mógł wreszcie rozładować akumulator podczas jazdy, a nie oglądając netflixa w garażu 😉. Mój zakład energetyczny wydziela moc dla przyłączy jak komuniści talony na paliwo. Wnioskowałem o 25 kW dostałem 14 kW na cały dom. 6 lat temu machnąłem ręką i odpuscilem. Teraz byłoby jak znalazł. Także w domu mogę wyciągnąć max 11 kW, a i tak się boję czy przelicznikowe zabezpieczenia 25a to wytrzymają, gdy się będzie kaczka na obiad piekła. Swoją drogą ktoś wie jak to jest bo nie jestem elektrykiem: jak pV produkuje lokalnie 7 kW to z PGE mogę jeszcze pociągnąć kolejne 14 kW i nic się nie dzieje? Innymi słowy czy pV podnosi mi realna moc, którą mogę odebrać w domu?
Na bieżąco nie jestem bo jak kupiłem to jakoś mniej mnie temat interesuje :). Z wynalazkowymi evse czy wallboxami ja bym uważał. To przepuszcza niemałą moc i pozostaje podłączone bez nadzoru na długi czas. Jak masz 14 i 7 produkcji to możesz pociągnąć 21 w danym momencie. Jaki masz falownik? Do schneidera jest opcja peak controller, ustawiasz sobie amperaż i jak odpalisz coś w domu to obniży moc ładowania żeby nie przekroczyć limitu.
 

Mariusz26

Zadomawiam się
Wnioskowałem o 25 kW dostałem 14 kW na cały dom. 6 lat temu machnąłem ręką i odpuscilem. Teraz byłoby jak znalazł. Także w domu mogę wyciągnąć max 11 kW, a i tak się boję czy przelicznikowe zabezpieczenia 25a to wytrzymają, gdy się będzie kaczka na obiad piekła. Swoją drogą ktoś wie jak to jest bo nie jestem elektrykiem: jak pV produkuje lokalnie 7 kW to z PGE mogę jeszcze pociągnąć kolejne 14 kW i nic się nie dzieje? Innymi słowy czy pV podnosi mi realna moc, którą mogę odebrać w domu?
Nie martw się na wyrost. Generalnie i tak auto najczęściej ładuje się nocą. Poza tym, mimo możliwości ładowania z mocą 11 kW możesz ładować wolniej (np. 7 kW).
Ja mam chałupę zasilaną tylko prądem a moc przyłącza była 10 kW (zabezpieczenie 20 A) i spokojnie daje się to ogrzać PC i naładować auto. Fakt jest to już na granicy wytrzymałości bezpiecznika :) .
W przypadku PV auto elektryczne jest zbawienne. Przy pięknym słońcu obniży troszkę napięcie w sieci a z drugiej strony wyższe napięcie wpływa na wyższą moc ładowania.
Co do "ładowarki" to mogę polecić GC Habu. Poręczna, mała i otwiera port ładowania tesli. Widze ze i cena z dnia na dzień staje się coraz rozsądniejsza.
A teraz kwestia baterii w TMY LFP (Berlin). Nie mam pojęcia. Na forum napisano że 7 znak VINu "F" to BYD (bo tylko Berlin) a "E" to CALT (tylko Chiny), w innym miejscu netu - odwrotnie. Szukałem specjalnych podkładek do podnośnika, żeby pasowały do TMY z Berlina (bo BYD) i zonk. Miały pasować o średnicy 18mm a mam otwory 24 mm.
 
Last edited:

figarek

Nowy na Forum
Może warto wziąć pod uwagę, że czekam na drugą wymianę gwarancyjną TWC już 3 miesiące. Pierwsza zajęła też około trzech miesięcy. :/

Nie ma znaczenia. https://forum.elektrowoz.pl/threads/jak-ladujecie-swojego-highlanda.5313/post-145536
Okazuje się, że nawet ładowanie wysoką mocą nie ma znaczenia. https://forum.elektrowoz.pl/threads/jak-ladujecie-swojego-highlanda.5313/post-147997
Cześć, jestem nowy na forum i od niedawna dopiero uczę się elektromobilności...
Mam Model Y od 7 miesięcy i 30kkm za sobą. Podobnie jak kolega mam już drugą awarię WC3 - pierwsza wymiana na gwarancji ledwie po 2 miesiącach od uruchomienia potrwała ponad miesiąc. Nowa podziałała 2 miesiące i teraz już 2 miesiąc czekam na rozwiązanie problemu. Możesz mi powiedzieć jakiego rodzaju usterkę miałeś? U mnie WC3 przestało się komunikować z autem - błąd i czerwona leda na panelu. Po odłączeniu i ponownej próbie już tylko próbuje się skomunikować ale bezskutecznie. To samo było w poprzedniej. Może u Ciebie było podobnie i okazałoby się, że to jakaś wada fabryczna?
 

Hermes

Posiadacz elektryka
A od czego jest to WC3? Ja mam 2024.02 Y LR.
Swoją drogą - ktoś ma kluczyk i może powiedzieć, jak często wymienia baterię? Pytam, bo tę pierwszą musiałem wymienić po 1,5 m-ca, więc nie wiem, czy dostałem jakąś starą czy tak to żre prąd...?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Nowa podziałała 2 miesiące i teraz już 2 miesiąc czekam na rozwiązanie problemu.
Moja podziałała 4 miesiące i czekam już 4 na rozwiązanie problemu. Można powiedzieć, że jesteśmy w takiej samej sytuacji :D
Możesz mi powiedzieć jakiego rodzaju usterkę miałeś? U mnie WC3 przestało się komunikować z autem - błąd i czerwona leda na panelu.
U mnie jest niebieska na TWC3, biała na aucie i błąd CC_a027 na ekranie.
 

Luki_luk

Nowy na Forum
Krótkie pytanie. Czy ta ładowarka jednofazowa dołączana do tesli y może ładować z maksymalną mocą 3kw to jest 13A? Właśnie przejechałem pierwsze 300 km i stan baterii spadł do 5% a ładowarka 3 fazowa jeszcze nie przyszła stąd pozostało mi lądowanie tą malutką. Auto zakomunikowało, że będzie się ładowało 20h z parametrami 235V 13A. I do tego suwak maksymalny prąd w tej lokalizacji kończy się na 13A nie mogę zmienić na 16A mimo, że moja instalacja spokojnie to może wytrzymać. Jest jakiś sposób żeby z 3kW zrobić 3,7kW?
 
Top