Jak sprzedać używanego elektryka?

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Na wuja miał bym tu ściemniać? Podaję wg. wskazań z aplikacji od słupka/vs przebieg, wierzyć nie musisz, może znaczenie ma że 90% tras zaczyna się i kończy w garażu gdzie nawet przy mrozach temperatura jest zawsze dodatnia i zimą zazwyczaj rozgrzewam kabinę przed wyruszeniem bo logiczne że w garażu pompa ciepła ma większy COP niż w trakcie jazdy po mrozie. Jak to mówią, your mileage may vary.
Moje średnie zużycie brutto (suma odczytów ze słupków + podlicznik w domu) to 15.75 kWh/100 km (po przejechaniu około 25k km). Też mam garażowany (więc w 90% przypadków trasy zaczynam na ciepło) i mam lekką nogę.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Mam BMW 5, nie mieszcze sie w 7L ;)
Aj, zapomniałem o służbowej 520d, tam nie liczyłem spalania bo nie ja płaciłem, jazda bez szaleństw i spalanko w zakresie 9-10l.
Mam wrażenie że kolega STMS żyje w równoległej rzeczywistości i to forum jest dla niego łącznikiem z naszym światem(u niego ON po 4,80). Pozdrawiamy Was tam!
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dokładnie, na otomoto wiszą całymi miesiącami te same samochody, w PL problem jest taki że nikt tego nie chce.
I nie tylko w PL.
Wątek zaczął się od podobnej sytuacji w DE.

Ja już szukam nawet (w rodzinie) kogoś, kto by to chciał za pół darmo.
Niestety, za dużo elektryków nakupowaliśmy ostatnio, więc nie ma już komu wepchnąć.
A czekanie aż wnuki urosną do Prawa Jazdy, jakoś mi nie pasuje...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Kuźwa.... Jak widzę tą cenę to aż żałuję że Springa kupiłem ;-)
Ja też.
Gdybym przewidział sytuację to po prostu dałbym Soula dzieciakom, zamiast Springi im kupować w podobnej cenie.

Ale takiej tragedii sprzedażowej to się nie spodziewałem.
No nic - trzeba będzie MOOOOOOOOCNO przemyśleć czy w ogóle następnym autem powinien być też elektryk.
Tak, żeby być mądrym chociaż po szkodzie.

Każdemu chętnemu na nowego bev polecam to samo.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja też.
Gdybym przewidział sytuację to po prostu dałbym Soula dzieciakom, zamiast Springi im kupować w podobnej cenie.

Ale takiej tragedii sprzedażowej to się nie spodziewałem.
No nic - trzeba będzie MOOOOOOOOCNO przemyśleć czy w ogóle następnym autem powinien być też elektryk.
Tak, żeby być mądrym chociaż po szkodzie.

Każdemu chętnemu na nowego bev polecam to samo.
Jak tylko wszedł szał po-covidwego wzrostu cen 2022-2023 a moja Tesla co chwila lądowała w serwisie z następna awarią (made in Fremont) to już prawie ja sprzedałem, ale dałem jej ostatnia szansę i teraz żałuję jak cholera. Wtedy były firmy które skupowały z pocałowaniem w rękę Tesle na handel i dostałbym więcej niż zapłaciłem...

Ten samochód to moja największa wtopa finansowa w życiu.

Teraz psuj zostaje w rodzinie, bo za grosze go nie oddam, gwarancja się kończy, jedyna nadzieja że dokupię sobie 2-3 latka z chin też za grosze :), bo dzieciakom na dojazd do szkół by się przydał BEV
 

Ynek

Zadomawiam się
Ja też.
Gdybym przewidział sytuację to po prostu dałbym Soula dzieciakom, zamiast Springi im kupować w podobnej cenie.

Ale takiej tragedii sprzedażowej to się nie spodziewałem.
No nic - trzeba będzie MOOOOOOOOCNO przemyśleć czy w ogóle następnym autem powinien być też elektryk.
Tak, żeby być mądrym chociaż po szkodzie.

Każdemu chętnemu na nowego bev polecam to samo.
Cześć, jako nowy, zadowolony właściciel Soula wtrące 2 słowa. Przed kupnem auta obserwowałem oferty zarówno używanych ICE jak i BEV i wniosek nasuwa się jeden. Jeśli decydujesz się na ICE, szczególnie tak nietuzinkowe jak Soul, to najlepiej robić to ze świadomością, że utraci bardzo dużo na wartości lub po prostu kupić go z zamiarem używania przez długie lata.

Z punktu widzenia osoby, która rozpatrywała kupno używanego BEV mogę dodać, że ludzie boją się używanych BEV ze względu na baterie - mniejszy zasięg w porównaniu z nowymi autami oferowanymi na rynku, ryzyko związane z jej kondycją, a także z innymi usterkami, których ryzyko rośnie z czasem, a gwarancja producenta się kończy lub skończyła, a także obawa, że w najbliższych latach pojawią się auta ze znacznie lepszymi bateriami i/lub w znacznie niższych cenach. Zapowiadane dotacje też nie ułatwiają takiej decyzji.

Jeśli chcesz zmieniać samochody co 2-3 lata, to niestety lepiej pomyśleć o innej opcji typu (do bólu nudna) hybryda od Toyoty.
 
Top