Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
Jak tam Wasze wnioski?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="polaris, post: 183439, member: 3983"] Wnioskuję, że zakup był u Ciebie za gotówkę. Jak to nie tajemnica to wniosek składałeś na działalność czy osobę prywatną? Patrząc na Twoją datologię: [LIST] [*]grubo ponad miesiąc zajęło walidowanie wniosku (28 czerwiec - 12 sierpień) [*]później 10 dni na zweryfikowanie poprawek (12 - 22 sierpień) tu przyznam że poszło dość szybko [*]2 tygodnie po tym poleciało im w zasadzie nie wiadomo na co... zakładam że był tam jakiś obieg informacji (22 sierpień - 5 wrzesień) poza tym to końcówka sezonu urlopowego [*]ech te telefony... czasem się zastanawiam czy tak już zostanie w tej naszej lokalnej cyfryzacji że bez głosowego udziału dwóch stron przez słuchawki nic szybciej nie pójdzie... no ale miło że to coś dało [*]i kolejne 5 dni na kolejny obieg papierów i pieczątek... [/LIST] Wynik: 105 dni. Chyba można napisać WOW ;). W kontekście pierwszych doświadczeń z początku 2022 r. to tempo znacznie przyspieszyło. Na marginesie to wynik z grupy rekordowych. Ale... jak na chłodno popatrzę np. na wymóg skanowania dokumentów to od 2018 r. [U]wszystkie[/U] firmy muszą składać JPK. Byłoby i szybciej i prościej gdyby zamiast tych skanów podać NIP sprzedawcy oraz numer/-y faktur zakupu samochodu i ostateczną kwotę netto która idzie do dotacji. W przypadku firm wszystkie potrzebne dane do wniosku są w GUS i KRS - np. REGON plus jest od razu np. info czy firma aktywna. Do tego jest biała lista VAT i kolejna walidacja do odsiania błędów - odliczenia VAT. Dalej jest CEPIK i następny możliwy automat: homologacja, VAT-1, napęd i inne dane auta... Ubezpieczenia - jest UFG z którego da się wyciągnąć dane o polisach, czy opłacone itd. I tak odpadłyby kolejne skany, czas na ich wysłanie, miejsce do ich składowania. Plus to że system bazowałby na danych które są w innych miejscach a dotyczą tego samego auta przez co byłby mniej podatny na błędy czy próby fraudu. Po zapisaniu wniosek trafiałby do przemielenia i w przypadku błędów dostalibyśmy mailami że jest źle i gdzie jest źle mając te standardowe 7 dni na poprawki. Poprawne wnioski wpadałyby do finalnej obróbki przez ludzi w NFOSiGW a ich białkowa obsługa zostałaby tylko do akceptacji/odmowy dotacji oraz na wnioski problematyczne. I tu mogłyby być nawet i te skany jako potwierdzenie stanu faktycznego. Ciekawe ile wtedy trwałaby cała procedura? Obstawię, że z poprawkami maksymalnie 30 dni. Wiem wiem... wszystko musi trwać i potrzebne są - jak zwykle - krew pot i łzy - tylko szkoda że ich przewaga jest wciąż po naszej (petentów) stronie. Tak sobie z poniedziałkowego rana ponarzekałem :p oczywiście mogłoby być osobiście, papierowo w różnych kolorach i bez systemu rezerwacji kolejki jak w minionych czasach rejestracji samochodów. Albo jak w nieśmiertelnej bajcie o zaświadczeniu A38 [MEDIA=youtube]qD49g3HNtdU[/MEDIA] tyle że bez szczęśliwej dla dwóch wojów końcówki ;) Pozdrawiam, P. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
Jak tam Wasze wnioski?
Top