Jak to jest z tą fotowoltaiką?

Zigi Hynes

Zadomawiam się
Witam.

W temacie PV i "ładowarki"....mam falownik Huawei SUN2000-5KTL-M1 i szukam wallboxa który maksymalnie wykorzysta prąd (nadwyżkę) do naładowania auta. 5KWP na południową stronę, stare zasady. Zastanawiam się czy w tej sytuacji warto szukać takiego rozwiązania które zazwyczaj jest droższe niż "standardowy" wallbox, Wpadł mi taki : Huawei tylko nie wiem czy to dobre rozwiązanie....Na tą chwilę max jaki bym wykorzystywał to 11kw , moja Kona więcej nie pociągnie....ale gdyby myśleć przyszłościowo to miałoby to może sens.... A może polecacie inne rozwiązanie ?
To jest dobrej jakości dedykowana ładowarka Huawei. Aby poprawnie inteligentnie działalo, musi być w układzie miernik mocy np DTSU 666. Przy twojej mocy PV-5 kWp, moim zdaniem nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia aby wydać 2600+800+kable+robocizna. Wystarczy starać się ładować przy dobrej pogodzie. Jeżeli i tak masz zamiar kupić jakiegoś walboxa i cena nie przeraża to będzie dobry wybór.
 
Last edited:

cichy78

Nowy na Forum
To jest dobrej jakości dedykowana ładowarka Huawei. Aby poprawnie inteligentnie działalo, musi być w układzie miernik mocy np DTSU 666. Przy twojej mocy PV-5 kWp, moim zdaniem nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia aby wydać 2600+800+kable+robocizna. Wystarczy starać się ładować przy dobrej pogodzie. Jeżeli i tak masz zamiar kupić jakiegoś walboxa i cena nie przeraża to będzie dobry wybór.
Dzięki za odpowiedź,byłem nieprecyzyjny w swoim stwierdzeniu ... Mam 5kwp i planuję rozbudować o kolejne 5kwp (dodatkowa instalacja z dodatkowym falownikiem, oba Huawei) tak już pod ładowanie auta, obecne 5kwp w 100% pokrywa nasze domowe potrzeby przez 12m. Czy to coś zmienia ?
 

Zigi Hynes

Zadomawiam się
Dzięki za odpowiedź,byłem nieprecyzyjny w swoim stwierdzeniu ... Mam 5kwp i planuję rozbudować o kolejne 5kwp (dodatkowa instalacja z dodatkowym falownikiem, oba Huawei) tak już pod ładowanie auta, obecne 5kwp w 100% pokrywa nasze domowe potrzeby przez 12m. Czy to coś zmienia ?
Oba falownika spina się ze sobą po RS485. Jeden falowników z donglem wifi jest wtedy jako master, a dongiel zarządza produkcją, ograniczeniami oraz podaje do systemu dane z obu falowników łącznie. 10 kWp to dalej nie jest duża moc pod kątem ładowania samochodu, uzasadniająca aż taki duży wydatek tym bardziej że rozliczasz się w starym systemie netmetering. Nie mniej warto inwestować w kompatybilne urządzenia z jednej marki. Nie wiadomo co będzie w przyszłości. System Huawei można rozbudować nie tylko o magazyn ale i backupbox. Oryginalny miernik mocy kosztuje 700-800 zł ale jest lista zamienników, nie znam ich cen.
 

fazibazi

Nowy na Forum
Falowniki DEYE (nie wiem czy wszystkie, na pewno te 3fazowe) mają funkcję smart load (konfigurowalną) która daje prąd na złącze GEN gdy naładowane magazynu energii przekroczy zadany poziom np. 95% Najprościej, podłączamy tam swój wallbox lub zwykła ładowarkę 1f co kto tam ma. Wtedy unikamy sprzedaży do sieci (co tez można konfigurować ) a "zostawiamy" nadwyżki u siebie mając praktycznie pełny magazyn.
Rozbudowane opcje zarządzaniem zużycia energii w oparciu o Home Assistant lub inne smarty wymagają dodatkowego licznika lub korzystania z danych z DEYE....ale to już grubsza zabawa ewentualnie smart przełączniki (sonoff) które przy wykryciu napięcia uruchomia inne intersujące nas obwody (grzałki, grzejniki pompy itp).
Inwestowanie w smart ładowarki gdy możemy kwestie smart "załatwić" doborem odpowiedniego falownika (jak wspomniałem DEYE ze smart load) dopłacając jakąś kwotę może tu być też do rozważenia - dla osób które dopiero planują PV
Ja jestem świeżo po montażu (15,2kWp wschód zachód i DEYHE 10kW) i póki co sam się go uczę, integruję i robię stresstesty.
 
Top