Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)

twizy

Zadomawiam się
Podobno nie ma normalnych, a jedynie niezdiagnozowani. Mandaty nie są za "sprawne poruszanie się", tylko za jazdę ze średnią prędkością ponad 150 km/h, bo wciąż mamy to mrugnięcie okiem na +10, na odcinku, gdzie dozwolone jest 140.
No i bardzo dobrze, powinno się to normalnie zalegalizować tak, jak w sąsiednich Niemczech. Po prostu bzdury piszesz.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
No i bardzo dobrze, powinno się to normalnie zalegalizować tak, jak w sąsiednich Niemczech. Po prostu bzdury piszesz.
A dlaczego zalegalizować tak jak u Niemców, a nie np. ograniczyć do 130 jak w większości krajów w Europie, albo do 100 jak w Norwegii? Pomijając jakość i zatłoczenie części naszych autostrad, to mamy trochę inną kulturę jazdy niż Niemcy. Chociażby w kwestii zjeżdżania na prawy pas po wyprzedaniu, czy siedzenia na tylnym zderzaku. Olewając już autostrady, to kompletnie nie rozumiem, dlaczego zamiast wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości na całej obwodnicy np. Trójmiasta stawia się na niej kolejne idiotyczne ograniczenia prędkości. Na tej drodze praktycznie codziennie jest jakieś zdarzenie, które powoduje gigantyczne korki w obie strony, bo "ktoś chciał się sprawnie poruszać", tylko mu sprawności nie wystarczyło.
 

twizy

Zadomawiam się
A dlaczego zalegalizować tak jak u Niemców, a nie np. ograniczyć do 130 jak w większości krajów w Europie, albo do 100 jak w Norwegii?
Ano dlatego, że równamy do najlepszych a nie najgorszych.
Pomijając jakość i zatłoczenie części naszych autostrad, to mamy trochę inną kulturę jazdy niż Niemcy. Chociażby w kwestii zjeżdżania na prawy pas po wyprzedaniu,
Nie zjeżdżają, jadą aż wszystkich wyprzedzą i wcale im się nie spieszy.
czy siedzenia na tylnym zderzaku. Olewając już autostrady, to kompletnie nie rozumiem, dlaczego zamiast wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości na całej obwodnicy np. Trójmiasta stawia się na niej kolejne idiotyczne ograniczenia prędkości. Na tej drodze praktycznie codziennie jest jakieś zdarzenie, które powoduje gigantyczne korki w obie strony, bo "ktoś chciał się sprawnie poruszać", tylko mu sprawności nie wystarczyło.
Bo Ty akurat wiesz z jakiego powodu są te zdarzenia.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A dlaczego zalegalizować tak jak u Niemców, a nie np. ograniczyć do 130 jak w większości krajów w Europie, albo do 100 jak w Norwegii?
A po jakiego?
Żeby kapelusze były zadowolone?
W czym Ci przeszkadza 140 na autostradzie, której to prędkości zresztą praktycznie nikt nie rozwija, bo bena droga?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ano dlatego, że równamy do najlepszych a nie najgorszych.
Na czym ta "lepszość" polega?
Nie zjeżdżają, jadą aż wszystkich wyprzedzą i wcale im się nie spieszy.
No i spróbuj tak zrobić w PL. Zrozumiesz różnicę.
Bo Ty akurat wiesz z jakiego powodu są te zdarzenia.
Tak, ty wiesz lepiej.

A po jakiego?
Żeby kapelusze były zadowolone?
W czym Ci przeszkadza 140 na autostradzie, której to prędkości zresztą praktycznie nikt nie rozwija, bo bena droga?
IMO - 140 jest jak najbardziej OK. Zdumiewa mnie jedynie święte oburzenie, że ktoś miałby to ograniczenie egzekwować.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Niecały tydzień i już pierwszy typek w Austrii stracił samochód za przekroczenie prędkości, trzeba przyznać że nie patyczkują się...
Podali tam ciekawostkę - jeśli jedziesz nie swoim samochodem (czyli nie mogą go skonfiskować) to dożywotnio tracisz prawo jazdy. Szacun...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Niecały tydzień i już pierwszy typek w Austrii stracił samochód za przekroczenie prędkości, trzeba przyznać że nie patyczkują się...
Podali tam ciekawostkę - jeśli jedziesz nie swoim samochodem (czyli nie mogą go skonfiskować) to dożywotnio tracisz prawo jazdy. Szacun...
U nas aby kompletnie wyeliminować kierowców jadących za szybko następnym krokiem powinno być dożywocie dla kierowcy.

Ta farsa prawna wobec Froga
jest tego przykładem że tylko dziury w jezdni u nas mogą być skuteczne
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
No faktycznie dzban. Tesle akurat mają spory potencjał sebixowozowy. Niezmiennie mnie zastanawia, co kieruje ludźmi, którzy w takich wypadkach zamiast nawet na tej ciągłej linii wyprzedzić i pojechać dalej urządzają sobie pogawędkę na temat tego jak i gdzie ktoś ich zdaniem powinien jechać.
 
Top