Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Jaki Wallbox
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="dsc, post: 55826, member: 856"] Niedługo, to w zasadzie kwestia tygodni, będę posiadaczem modelu Kia NiroEV i w tym momencie rozważam różne opcje ogarnięcia ładowania w garażu. Mam zainstalowany dodatkowy, dedykowany w tym celu licznik od dostawcy energii, moc przyłączeniowa 17kW i skrzynkę z zaciskami w pomieszczeniu garażowym. Do tego muszę coś podłączyć i tutaj mam ofertę od KIA Charge (tam stacja ładowania kosztuje 3,8k PLN ze zintegrowanym kablem lub 3,2k bez kabla, z gniazdkiem), ale znalazłem też na necie GreenCell za 2,1k bez kabla (2,8k z kablem), zaś sam kabel luzem to ok. 1k, zależnie od długości. Tutaj pytanie do zorientowanych - czy ładowarka od Kii jest w czymś wyraźnie lepsza, że kosztuje odczuwalnie więcej? Czy GreenCell jest wystarczająco dobry? Planuję ładować auto głównie nocą, w zakresie 20-80%. Zapewne będą to 1-2 ładowania na tydzień przy moich przebiegach, czyli przede wszystkim jazda miejska i okazjonalne, raczej niezbyt dalekie wypady. Czy możecie wskazać inne, godne zainteresowania i zweryfikowane przez Was stacje nadające się do użytku domowego? Druga rzecz - czy przyszłościowo posiadanie odpinanego kabla Type 2 <-> Type 2 jest lepsze niż zintegrowanego ze stacją? Z tego co czytam (nie miałem EV do tej pory, więc temat znam bardziej ze słyszenia) przydaje się na różnych stacjach i słupkach, gdzie trzeba mieć własny kabel. I w takim układzie kabel byłby większość czasu w garażu podłączony do stacji, a w razie konieczności zabierałbym go ze sobą na jakieś wyjazdy celem ładowania na napotkanych stacjach AC. Prosiłbym tutaj o doradę, czy "dobrze kombinuję" i czy właśnie tak to działa, no i co się Wam bardziej sprawdza? Dzięki z góry. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Jaki Wallbox
Top