Jaki "zasilacz" EVSE do Smart ForFour ED?

Dimas

Nowy na Forum
Cześć wszystkim, czy któs może podpowiedzieć jaka ładowarka będzie pasować do Smarta. Mam obecnie pokładową przenośną SCP1T3 - DM01713B25 (8A) , ale wygląda na to, że umiera - wyłącza się sama po jakimś czasie i już nie ładuje do pełna, poza tym tryb 8A nie zawsze wskakuję, więc rozglądam się nad zamianą tej ładowarki. Przeznaczenie - ładowanie w domu z dostępem do 3 faz.
Dzięki za odpowiedzi ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
pokładową przenośną
Pięknie namieszałeś ;)
Może po kolei. To co chcesz wymienić to nie jest ładowarka. To jest EVSE, czyli taki inteligentny bezpiecznik. Sama w sobie ładowarka pokładowa jest wbudowana w auto i wierz mi, nie chcesz jej wymieniać. To właśnie ładowarka pokładowa decyduje o tym, czy auto w ogóle może się ładować z trzech faz czy z jednej i z jaką maksymalną mocą. Poszukaj na przykład produktów KHONS. Dosłownie kilka minut temu pojawiły się na ten temat wpisy w tym temacie: https://forum.elektrowoz.pl/threads/nissan-leaf-ii-40-kwh-czy-ma-sens.1848/post-53027

Wiesz w ogóle, z jaką maksymalną mocą i na ilu fazach potrafi się ładować ten smart?
 

Dimas

Nowy na Forum
Pięknie namieszałeś ;)
Może po kolei. To co chcesz wymienić to nie jest ładowarka. To jest EVSE, czyli taki inteligentny bezpiecznik. Sama w sobie ładowarka pokładowa jest wbudowana w auto i wierz mi, nie chcesz jej wymieniać. To właśnie ładowarka pokładowa decyduje o tym, czy auto w ogóle może się ładować z trzech faz czy z jednej i z jaką maksymalną mocą. Poszukaj na przykład produktów KHONS. Dosłownie kilka minut temu pojawiły się na ten temat wpisy w tym temacie: https://forum.elektrowoz.pl/threads/nissan-leaf-ii-40-kwh-czy-ma-sens.1848/post-53027

Wiesz w ogóle, z jaką maksymalną mocą i na ilu fazach potrafi się ładować ten smart?
he-he :) dopiero zaczynam przygodę z elektrykami. Dzięki za wyjaśnienie, tak oczywiście miałem na myśli EVSE. Właśnie nie wiem gdzie i jak sprawdzić te paramatry maskymalne co do ładowania. Z tego co też wyczytałem w internecie, baterie chyba mają ok. 18kWh i ponoć 20kWh maks moc ładowania, ale nawet jeszcze nie sprawdzałem czy w moim egzemplarzu to zadziała...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Na początek podeślij zdjęcie gniazda ładowania w swoim aucie. Przynajmniej będziemy wiedzieli czy masz jedno czy trójfazowe ładowanie.
 

Dimas

Nowy na Forum
Czy brak 2 bolców by oznaczał, że maks jednofazowe ładowanie wchodzi w grę?
 

Attachments

  • 1661515451270.jpg
    1661515451270.jpg
    1,5 MB · Liczba wyświetleń: 12
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Czy brak 2 bolców by oznaczał, że maks jednofazowe ładowanie wchodzi w grę?
Tak. Przy czym smarty mają jednofazowe ładowarki pokładowe wykastrowane do 4,6kW lub pełne 7kW. Ale może najpierw inaczej: jakie masz zabezpieczenia w budynku? W sensie jaki przydział mocy i jakie zabezpieczenie przedlicznikowe.
 

Dimas

Nowy na Forum
W domu mam Moc 14kW zabezpieczenie C25.
Właśnie wróciłem z krótkich testów i wygląda na to, że mój egzemplarz ma "kastracje" do ~4.3kW (chyba że ta stacja dodatkowo coś ogranicza...). Trochę zaskoczony jestem tak marnym wynikiem...
 

Attachments

  • 1661522591934.jpg
    1661522591934.jpg
    2,6 MB · Liczba wyświetleń: 8
  • 1661522591920.jpg
    1661522591920.jpg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 6
  • 1661522591899.jpg
    1661522591899.jpg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 6

vwir

Pionier e-mobilności
No to żeby w pełni wykorzystać auto to kup evse 7kW lub 22kW. Nie kupuj 3,6kW ani 11kW, bo wtedy nie wykorzystasz możliwości auta i będzie się ładowało z mocą 3,6kW.

Evse 7kW jest jednofazowe i w zupełności by wystarczyło. Wtedy pójdzie Ci 20A, czyli 4,6kW. Będziesz miał jeszcze 5A zapasu na bezpiecznikach, więc w miarę ok. Evse 22kW jest trójfazowe i byłoby po prostu bardziej przyszłościowym rozwiązaniem, gdybyś kiedyś kupił auto z trójfazową ładowarką. Ale to ma sens tylko jeśli różnica w cenie 22kW i 7kW będzie niewielka. Przy dużej różnicy w cenie szkoda przepłacać.
 
Top