jakie baterie w wersjach LR

pluto

Pionier e-mobilności
To może ja zapytam w taki sposób 😁
Jak sprawdzić jaki rodzaj baterii siedzi w moim Y 🤓
Np. w swojej homologacji ;)

Homologacja IV.jpg
 

Jan2

Zadomawiam się
Nie chodzi o to, żebym ja miał zablokowane 10 osób, które robią tutaj na forum 30% wpisów z jękami, tylko, żeby te osoby może jednak przestały jęczeć. {insert_sherif_gif}
Michu-kupa śmichu, ty także jęczysz cały czas…. Nie marudź, blokuj i już !!!
 

Bobtech777

Nowy na Forum
Tesla model Y SR z Chin wariant Y6LR czyli taki, który u nas obecnie się odbiera z Ząbek (mam taką od miesiąca) ma baterię pryzmatyczną LFP chińskiej firmy CATL. To znaczy, że nie ma w środku ani "paluszków" 2170 a tym bardziej 4680
Parametry baterii:
CATL LFP60
60kwh 106 celli
użyteczna pojemność 57,5kWh
konfiguracja 106s1p (czyli 106 modułów połączonych szeregowo, cztery rzędy, w środku dwa rzędy po 30 i po bokach dwa po 23 moduły)
Napięcie 340V

 

Attachments

  • Screenshot_20230723_211327_YouTube.jpg
    Screenshot_20230723_211327_YouTube.jpg
    702,6 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • Screenshot_20230723_211350_YouTube.jpg
    Screenshot_20230723_211350_YouTube.jpg
    761,4 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • Zrzut ekranu 2023-07-28 o 11.49.30.png
    Zrzut ekranu 2023-07-28 o 11.49.30.png
    180,6 KB · Liczba wyświetleń: 13
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
No to ja dodam jeszcze, że w 2022 roku 97% TMY miało w CEPiK wariant Y5LD, który oznacza podobno Model Y LR / P - LG Chem 82kWh NCMA.
Była jedna sztuka w marcu Y5CD - Model Y LR / LG Chem 75kWh NMC.
Sześć sztuk Y6LR - Model Y SR+ / CATL 60kWh LFP
Cztery sztuki bez wariantu, więc nie wiemy.
[źródło do rozkodowania]
TMY SR+ ma baterię 60kwh brutto/57,5 netto
LR/Permomance 82kwh 75kwh netto
Szanując baterie po 100tys km powinno być realnej pojemności przy degradacji jakieś 4%
Podstawowa jakieś 55,2kwh
LR/perf 72,1kwh
realnej pojemności
Ładując do 80% i starając się nie zejść poniżej 10%(sporadycznie, ale jak wyskoczy jakiś dalszy nieplanowany dzienny wyjazd) mam do dyspozycji 70% baterii i troch rezerwy do zera
Podstawowa 55kwh x 70%= 38,6kwh prądu
LR/perf 72,1kwh x 70%= 50,5kwh prądu
podejrzewam, że SR+ ma mniejsze zużycie niż LR
I teraz pytanie
Ile może zużyć na 100km SR+ latem a ile zimą np przy -5C lub około zera i opadach/wietrze przy prędkości 110-120kmh
a ile LR
Czy zimą przejadę jednym i II 80km w jedną i 80km w drugą Autostradą przy 110- 120km/h + 40km po mieście/drogach lokalnych=200km?
Czy jest sens dopłacać do LR, który po osiągnięciu przebiegu 20-25tys km(dotacja) oddam komuś kto jeździ tylko lokalnie, a sobie kupię następne auto. Podejrzewam, że LR więcej zużywa energi(waga, moc- 2 silniki i opory pewnie jakieś z tym związane)
Według wltp jakie Tesla podaje w konfiguratorze SR 455km zasięgu, LR 533km zasięgu, różnica jakieś 17%
Po 100 tys km(nowym jeździ się przez chwile, więc trzeba przyjąć wartość taką jak będzie realnie auto eksploatowane podejrzewam, że jak wszystko do 200-250tys km) jak moje obliczenia są prawidłowe, różnica w pojemności baterii realnie używanych 70% jest pojemności.
Jak nowe
SR 57,5/LR75 to jest ponad 30%, więc wychodzi z tego SR jest oszczędniejsze
po 100km, jadąc zimą 110-120 podejrzewam, że LR weźmie 20KWh według tableta + realnie 10%=22kwh/100km
LR + 17%, to realnie 25,7kwwh

Według tych założeń zimą po 100km uwzględniając degradację i mając do dyspozycji 70% baterii oraz warunki i prędkość podane wyżej przejedziemy
SR + 38,6kwh dzielone 22kwh/100km= 175km
LR 50,5kwh dzielone 25,7kwh/100km= 196kmkm
LR o jakieś 12% więcej zużywa energii
Jeżeli moje wyniki są prawidłowe tyle realnie mają zasięgi TMY
Latem +50%
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Po pierwsze to nie ma w TMY czegoś takiego jak SR+. Są następujące wersje:

1691342345318.png

Co do danych i realnych zasięgów / zużycia zerknij poniżej (choć tam dane autostradowe są dla 110km/h)


 

Attachments

  • Screenshot 2023-08-06 181547.png
    Screenshot 2023-08-06 181547.png
    14,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
Top