Jakie opony całoroczne?

slack

Fachowiec
Moje doświadczenie z ContiAllSeason gen. 1 w Leafie (wyczulony na problemy z trakcją, bo duży moment, przedni napęd i opony szer. 205 mm): jak jest gorąco padaka, na śniegu wyraźna różnica w trakcji na - w por. zimowymi a po 2 sezonach gdzie zostało jeszcze 6 mm bieżnika to już padaka. W lecie te opony szybko się zużywają i w zimie już nie robią (może to kwestia bardziej zaokrąglenia poprzecznych nacięć niż głębokości bieżnika). Po tym krótkim eksperymencie nigdy więcej wielosezonowych, od 2 lat w Tesli przekładam koła.
 

Dyzio

Zadomawiam się
Moje doświadczenie z ContiAllSeason gen. 1 w Leafie (wyczulony na problemy z trakcją, bo duży moment, przedni napęd i opony szer. 205 mm): jak jest gorąco padaka, na śniegu wyraźna różnica w trakcji na - w por. zimowymi a po 2 sezonach gdzie zostało jeszcze 6 mm bieżnika to już padaka. W lecie te opony szybko się zużywają i w zimie już nie robią (może to kwestia bardziej zaokrąglenia poprzecznych nacięć niż głębokości bieżnika). Po tym krótkim eksperymencie nigdy więcej wielosezonowych, od 2 lat w Tesli przekładam koła.

Hmm ciekawa Twoja opinia. Szybko zużywają ? Po ilu km musiałeś je wymienić ? Ja mam właśnie odwrotne doświadczenie, 60tys i może na zime być za mało bieżnika, ale w lato zrobił bym jeszcze z 10-15tys km. A średnia żywotność opon to między 50 a 80 tysięcy. Moje wymienie więc przy około 65-70 tysiącach.

A problemy z trakcją to na jakiej nawierzchni ?

W teorii to wielosezony są lepiej dostosowane do mokrych i suchych asfaltów ( a tylko takie mamy zimą ) od zimówek. Przegrywają natomiast w kopnym i ubitym śniegu stąd ciekawi mnie czy wszędzie jeździło Ci się gorzej czy np. na drodze gruntowej zimą.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Panowie musimy coś tu ustalić, bo termin zakupu się zbliża 😉

IMG_1734.jpeg
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Odnośnie Michelin CC, kupiłem ojcu bo mało jeździ (około 10k km rocznie) i praktycznie w koło komina, czasami gdzieś dalej. Głównie chodziło aby nie zmieniać opon sezonowo. Niestety po 4 latach nadają się na śmietnik, choć bieżnik jest jeszcze ok. Samochód parkowany pod chmurką, guma strasznie popękała.
48571EF4-03D8-4972-BEC8-18850A6EC5B8-822-000005C1118F3205.jpeg
D7254043-898C-4FA2-8D7A-331BEA927A1E-822-000005C1120F82E1.jpeg
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Cztery lata to jednak kawałek czasu …
 

slack

Fachowiec
Hmm ciekawa Twoja opinia. Szybko zużywają ? Po ilu km musiałeś je wymienić ? Ja mam właśnie odwrotne doświadczenie, 60tys i może na zime być za mało bieżnika, ale w lato zrobił bym jeszcze z 10-15tys km. A średnia żywotność opon to między 50 a 80 tysięcy. Moje wymienie więc przy około 65-70 tysiącach.

A problemy z trakcją to na jakiej nawierzchni ?

W teorii to wielosezony są lepiej dostosowane do mokrych i suchych asfaltów ( a tylko takie mamy zimą ) od zimówek. Przegrywają natomiast w kopnym i ubitym śniegu stąd ciekawi mnie czy wszędzie jeździło Ci się gorzej czy np. na drodze gruntowej zimą.
Zimą słabo na suchym asfalcie na większym mrozie i na każdym rodzaju śniegu, na mokrym jak zimówki. Dobra, może nie padaka, ale różnica zauważalna. Najbardziej zaskoczyło mnie to jak szybko tracą parametry na śniegu z czasem. Bardzo mało jeździłem, może z 15 tys. Ale Leaf szybo zjada przednie opony - 320 Nm momentu przy gumie 205 mm i po jednym lecie zużycie na przodzie widoczne gołym okiem, w Tesli tak tego zużycia nie widać, może starczą na dłużej. Wielosezonówki w większości przypadków dadzą radę, ale nie oszukujemy się, nie jest to najlepsze rozwiązanie, taki kompromis.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
ale nie oszukujemy się, nie jest to najlepsze rozwiązanie, taki kompromis.
Tego jestem absolutnie świadomy, ale biorąc pod uwagę, to że tam gdzie mieszkam - śnieg to anomalia trwająca może 3 dni w roku, jestem w stanie ten kompromis przyjąć :)
Na narty w góry nie jeżdżę, bo preferuje sporty i urlopy w klimatach letnich :)
Pytanie właśnie tylko który z tych „kompromisów” dostępnych na rynku wybrać … Michelin czy Conti
 

Dyzio

Zadomawiam się
Tego jestem absolutnie świadomy, ale biorąc pod uwagę, to że tam gdzie mieszkam - śnieg to anomalia trwająca może 3 dni w roku, jestem w stanie ten kompromis przyjąć :)
Na narty w góry nie jeżdżę, bo preferuje sporty i urlopy w klimatach letnich :)
Pytanie właśnie tylko który z tych „kompromisów” dostępnych na rynku wybrać … Michelin czy Conti

Tu masz na filmie porównanie ich i jeszcze innych, może pomoże w jakich warunkach sprawdzano jakie opony i pomoże podjąć decyzję

Jedna uwaga , jest tu
CONTINENTAL GEN 1 ( w tym roku weszła gen 2 )
GOODYEAR 3 GEN
MICHELIN 2GEN


Tutaj możemy wybrać które warunki bardziej odpowiadają naszym ,

To co powinno interesować elektryki to opory toczenia tutaj wygrywają Bridgestone i Pirelli :) ale jak weźmiemy pod uwagę najlepsze opony w teście to kolejność jest

MICHELIN 7,9 , CONTINENTAL 8,1 , GOODYEAR 8,2..HANKOOK 8,5

Jeżeli nastawiamy się na mokro i sucho - GOODYEAR/CONTINENTAL
Jeżeli na ŚNIEG - MICHELIN GOODYEAR

tak na oko z testu

--------------------

Każda z tych 3 opon wydaje się dobra i bezpieczna . Oczywiście jak z każda oponą trzeba się jej nauczyć. Tak jak jeździmy na 6 letniej zimówce która ma 30% parametrów wzgl. nowej też się uczymy jej kiedy traci przyczepność itd.

Można z powodzeniem na wielosezonowych bezpiecznie jeździć cały rok i wszędzie tylko trzeba wiedzieć w jakich warunkach możemy jeździć VMAX a w których musimy zwolnić, jaki trzymać dystans do samochodu przed nami itd. Nie ma problemu z wielosezonowymi jeździć na narty czy do Włoch :)
Co sezon jeżdżę tam od wielu lat na wielosezonach :D I wszędzie jeźdżę prędkością dopuszczalną lub nieznacznie wyżej ;)
 
Last edited:

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Widziałem te filmiki i wg nich Micheliny są spoko, ale jak widać po tym wątku w praktyce mają gorsze opinie 😉
 

Dyzio

Zadomawiam się
Widziałem te filmiki i wg nich Micheliny są spoko, ale jak widać po tym wątku w praktyce mają gorsze opinie 😉

No tylko opinie są subiektywne a test to twarde dane :) jak to inaczej porównać
Tu film porównujący jeszcze zimówkę i letnią hankooka do wielosezonów ( w tym hankooka )



Z wielosezonami to trochę jak z elektrykami. Jednym przypasują do warunków i będą super zadowoleni innym nie a większość w ogóle nie widzi żadnej różnicy :)
 

Najnowsze dyskusje

Top