Jednorazowe doładowywanie auta raz na 2-3-6 m-cy, gdzie ładować?

grregg

Fachowiec
Np. ci, którzy pod Lidlami koczują w autach oglądając/pracując/whatever nie zahaczając wcale o sklep.
Ale te ładowarki z lidla ustawione sa na 17kW i na czas 1godz. Przy cenie domowego 1kw około 0,9zl to bez sensu ekonomicznego jest podjeżdżanie pod darmową ładowarkę, tracenie około 1,5h dla 17kWh wartego 15zł. To jest poniżej stawki minimalnej za roboczogodzinę ;)

Sam korzystam z lidlowej ładowarki przy każdych piątkowych zakupach. Użycie jest wygodne jak w ładowarkach tesli. Sa jeszcza ładowarki w bricomanie - płatne ale tanie, wygodne i co najważniejsze zaiszczędzają czas.
 

daniel

Señor Meme Officer
Nie tylko, ale jak mi się zdarzyło kilkukrotnie widzieć, to akurat tak (zawsze była to biała TM3 ;-)
Nie licząc krakowskich taksówkarzy-leafiarzy (ale to w ogóle patologia).
Moim zdaniem widać to co się sprzedaje. Inne marki sprzedają homeopatyczne ilości, więc jest mniejsza szansa na zobaczenie ich.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem widać to co się sprzedaje. Inne marki sprzedają homeopatyczne ilości, więc jest mniejsza szansa na zobaczenie ich.
"Ale masz jakieś wsparcie"? Bo biorąc pod uwagę statystyki sprzedaży aut w Polsce za 2022 - Tesla 1126 aut, łącznie "top10" to 7876 aut. O homeopatii możnaby wspominać, gdyby proporcje były odwrotne.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ale te ładowarki z lidla ustawione sa na 17kW i na czas 1godz. Przy cenie domowego 1kw około 0,9zl to bez sensu ekonomicznego jest podjeżdżanie pod darmową ładowarkę, tracenie około 1,5h dla 17kWh wartego 15zł. To jest poniżej stawki minimalnej za roboczogodzinę ;)
No i co z tego, za darmo to i ocet słodki. Rekord który widziałem pod Lidem to dwie Tesle podłączone (AC i DC) i CZTERY czekające w kolejce. Ładowanie z prędkością 3-4kWh na DC by dobić do 100% też nie jeden raz widziałem. No i co najciekawsze co opisywałem już kiedyś - w zeszłym roku udział Tesli w naszym rynku EV to było ok 15%, teraz trochę wzrosło - powiedzmy że 20% zarejestrowanych BEV to Tesle. Pod Lidem który mijam kilka razy dziennie ciężko spotkać coś innego niż Tesle - na oko to około 80% ładujących tam samochodów.
 

grregg

Fachowiec
No i co najciekawsze co opisywałem już kiedyś - w zeszłym roku udział Tesli w naszym rynku EV to było ok 15%, teraz trochę wzrosło - powiedzmy że 20% zarejestrowanych BEV to Tesle. Pod Lidem który mijam kilka razy dziennie ciężko spotkać coś innego niż Tesle - na oko to około 80% ładujących tam samochodów.
Na mojej podmiejskich wiosce jest 6 Elektryków w tym 3 tesla: dwa Y i jedna S, mini, mercedes i jeden Leaf. Także tesla u mnie ma 50% rynku ;)
 

KrzysztofFly

Moderator
Na mojej podmiejskich wiosce jest 6 Elektryków w tym 3 tesla: dwa Y i jedna S, mini, mercedes i jeden Leaf. Także tesla u mnie ma 50% rynku ;)
U mnie na wsi są dwa (oba moje) i także Tesla ma 50% ;).
 
Top