Juniper - czy warto czekać?

Szynkus

Zadomawiam się
W kwestii Y to mogę powiedzieć, że jeździliśmy tydzień 2021 i kilka godzin 2024 i zdecydowanie głośniej jest w starszej i podskakuje jak piłka przy „nowym” modelu. Z tego co widziałem HW4 też robi różnicę, nowa zatrzymywała się sama na czerwonym świetle, starsza nie, wersja/rodzaj autopilota była z tego co wiem ta sama.
 

rowerek0000

Zadomawiam się
MY zawsze będzie miał inny dźwięk w środku, bo to inne auto. Większa bryła, inne kąty, inaczej opływa powietrze, inne nadkola, jest nieco wyżej zawieszony, większe koła. No takich różnic jest sporo. Niemniej, MY np. z 2024 r. posiada wiele rozwiązań które znalazły się w M3HL - zawieszenie, HW4, klejone szyby, matrycowe lampy itp., co czyni to auto mianem dopracowanego (na swój sposób :)).
Już pisałem wyżej, jeśli ktoś się zastanawia, to warto brać obecną wersję. To wciąż dobre auto (ze świetnym finasowaniem. Pamiętajmy o kolejnej górce inflacji + złotówka trochę słabnie), nawet jeśli Juniper będzie miał kolejne ulepszenia. Jeśli ktoś się zastanawia, to piszcie do mnie na PW :)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Niemniej, MY np. z 2024 r. posiada wiele rozwiązań które znalazły się w M3HL - zawieszenie, HW4, klejone szyby, matrycowe lampy itp
Zawieszenie raczej nie, bo w HL jest jakieś rozwiązanie koni ze zmiennym tłumieniem a w Y 2024 jest KYB

Matrycowe lampy były już w trójce przed liftem
 

KrzysztofFly

Moderator
Ano, widać jak na dłoni (źródło), że nikt już nie kupuje TMY :)

View attachment 21714
Porównując tylko jeden miesiąc da się wiele rzeczy udowodnić (chociażby to, że w Norwegii nikt już nie kupuje elektryków). Poniżej zamieszczam skan z tygodnika Motor nr 42/2024, w którym to porównanie jest trochę szersze i obejmuje osiem miesięcy tego i zeszłego roku.
Zrzut ekranu 2024-11-12 200206.png
 

Michal

Moderator
Pewnie nowa wersja TM3 zjadła trochę popytu na TMY. Ogólnie podobno Tesla w Europie rok do roku -10%:
Screenshot_20241112-201456.png
 

KrzysztofFly

Moderator
W kwestii Y to mogę powiedzieć, że jeździliśmy tydzień 2021 i kilka godzin 2024 i zdecydowanie głośniej jest w starszej i podskakuje jak piłka przy „nowym” modelu. Z tego co widziałem HW4 też robi różnicę, nowa zatrzymywała się sama na czerwonym świetle, starsza nie, wersja/rodzaj autopilota była z tego co wiem ta sama.
Samo oprogramowanie mogło być takie samo, jednak różnica polega na tym jaki jest Auto Pilot na pokładzie, jeśli ten drugi którym jeździłeś to była demówka z Tesli, to ona po prostu miała na pokładzie "najbogatszą" wersję AP FSD i stąd różnica.
Zrzut ekranu 2024-11-12 202318.png
 

Jusand

Posiadacz elektryka
wow to 1,9% to tez bardzo dobre a przy jakich parametrach ?
45 % opłata wstępna, 10% wykup, 3 lata. Tak więc rata leasingowa wynisi 3016 zł brutto.
 

Szynkus

Zadomawiam się
Samo oprogramowanie mogło być takie samo, jednak różnica polega na tym jaki jest Auto Pilot na pokładzie, jeśli ten drugi którym jeździłeś to była demówka z Tesli, to ona po prostu miała na pokładzie "najbogatszą" wersję AP FSD i stąd różnica.
View attachment 21744
Zakładałem taką opcje, ale jednocześnie nie zmieniała pasów i zachowywała się tak jak podstawowy. No nic, wszystko jasne w tej materii. Reszta obserwacji czysto fizyczna ;).
Jeździliśmy też po Y trójką HL i powiem tylko, że poza oczywistymi różnicami w zawieszeniu czy miejsca w kabinie to nie wydawało nam się, że było odczuwalnie ciszej. SUVy jednak inaczej działają na trasie, echo w kabinie też występuje, wiadomo.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Porównując tylko jeden miesiąc da się wiele rzeczy udowodnić (chociażby to, że w Norwegii nikt już nie kupuje elektryków). Poniżej zamieszczam skan z tygodnika Motor nr 42/2024, w którym to porównanie jest trochę szersze i obejmuje osiem miesięcy tego i zeszłego roku.
View attachment 21742
No i ten skan pokazuje, że TMY jest nadal kupowana na potęgę, mimo tego, że nadchodzi Juniper.
 

KrzysztofFly

Moderator
No i ten skan pokazuje, że TMY jest nadal kupowana na potęgę, mimo tego, że nadchodzi Juniper.
Sądzę, że wielu konkurentów marzy o takiej sprzedaży swoich modeli w Europie jaką ma obecnie Tesla, jednak mimo wszystko jest to realny spadek sprzedaży o 26,1% rok do roku.
Myślę także, że jeśli sprzedaż modelu Y Juniper wystartuje od początku roku, to za rok w podobnej statystyce model Y wróci na pozycję lidera.
 
Top