Juniper - czy warto czekać?

cwireq

Posiadacz elektryka
Przerobiłem sporo samochodów w różnych segmentach od C do E. Zawsze mieliśmy dwa auta jeden z segmentu C i jeden z D lub E.
Teraz trzeba zadecydować czy 3HL i coś ICE coś jak BMW 5 lub Mercedes E
Albo nowy Y i jakieś inne jeździdło. W trasy 300-400 km w stronę jeździmy dwa trzy razy w roku.
Co do rozmiaru to tak jak wcześniej powiedziałem z za
Małym autem da się żyć ale co to za życie. Myślę że jedna wizyta w salonie tesli wszystko wyjaśni.
Uważaj, bo po jeździe modelem Y to się będzie wydatek szykował. Mało kto się oparł jego urokowi. Chyba tylko @Grzesiek :). Na pierwszy rzut oka nie przekonuje, ale po kilku chwilach i jednej jeździe człowiek zna już swoje następne auto :)
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
No to musiałeś się nie spieszyć na tej autostradzie :)

Jadę na tyle, ile warunki pozwalają. Jest ruch, roboty, ograniczenia - to się jedzie wolniej. Jak nie ma, to jadę do sugerowanych przez ADAC 130 km/h. I tyle wychodzi...

Dziwnym trafem jak wjeżdżam do Polski, to nagle staję się zawalidrogą. Nie wiem, z czego to wynika... "Jak już jadę autostradą, to gnam?!" A najgorzej to na płatnych odcinkach jest: "Jak płacę, to zapierdalam!".

W Niemczech zasięg TMY LR nie jest dla mnie wielką niedogodnością. Infrastruktura lepsza, a przy tym jeździ się spokojniej.

Tutaj miesięcznie rejestruje się 3-5k Tesli - w porównaniu do całkowitej floty w Polsce na poziomie tysiąca z hakiem. Nie dziwi mnie zatem, że potrzeby użytkownika z Polski nie są brane jakoś na poważnie...
 

Eljal

Fachowiec
wybaczcie
Przerobiłem sporo samochodów w różnych segmentach od C do E. Zawsze mieliśmy dwa auta jeden z segmentu C i jeden z D lub E.
Teraz trzeba zadecydować czy 3HL i coś ICE coś jak BMW 5 lub Mercedes E
Albo nowy Y i jakieś inne jeździdło. W trasy 300-400 km w stronę jeździmy dwa trzy razy w roku.
Co do rozmiaru to tak jak wcześniej powiedziałem z za
Małym autem da się żyć ale co to za życie. Myślę że jedna wizyta w salonie tesli wszystko wyjaśni.
Mam od 6 mcy 3 SR i jeżdże ponad 300 km 2-3x w roku, Tesla to pierwszy samochód w domu (2 Yaris żony). 2 dzieci 7 i 4 lata. Pojemność bagażnika nie jest problemem. Przejechane 12 tyś, raczej do ICE nie wrócę.
PS Polecam torby do samochodów projektowane do konkretnego modelu. Polska firma, przetestowane. Warto.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Przerobiłem sporo samochodów w różnych segmentach od C do E. Zawsze mieliśmy dwa auta jeden z segmentu C i jeden z D lub E.
Teraz trzeba zadecydować czy 3HL i coś ICE coś jak BMW 5 lub Mercedes E
Albo nowy Y i jakieś inne jeździdło. W trasy 300-400 km w stronę jeździmy dwa trzy razy w roku.
Co do rozmiaru to tak jak wcześniej powiedziałem z za
Małym autem da się żyć ale co to za życie. Myślę że jedna wizyta w salonie tesli wszystko wyjaśni.
Jak jeździsz tylko kilka razy w roku w trasę i to takie krótkie to ice Ci zupełnie nie potrzebne... EV jest problemem jak robisz trasy często i po Polsce.
 

nabrU

Moderator
Uważaj, bo po jeździe modelem Y to się będzie wydatek szykował. Mało kto się oparł jego urokowi. Chyba tylko @Grzesiek :). Na pierwszy rzut oka nie przekonuje, ale po kilku chwilach i jednej jeździe człowiek zna już swoje następne auto :)

Ja się oparłem, mimo, że miałem TMY LR AWD na cały weekend.

IMG_20230430_092320.jpg
 

kilex

Zadomawiam się
wybaczcie

Mam od 6 mcy 3 SR i jeżdże ponad 300 km 2-3x w roku, Tesla to pierwszy samochód w domu (2 Yaris żony). 2 dzieci 7 i 4 lata. Pojemność bagażnika nie jest problemem. Przejechane 12 tyś, raczej do ICE nie wrócę.
PS Polecam torby do samochodów projektowane do konkretnego modelu. Polska firma, przetestowane. Warto.
Osobiście wolę niższe auta o zacięciu sportowym typu sedan taki typ samochodu bardziej wybacza większe prędkości. Niestety czas nie stoi w miejscu łatwiej jest wsiadać do Y no i już nie jeżdżę tak szybko jak wcześniej.
 

nabrU

Moderator
Twardziel z Ciebie :)

Ee tam twardziel. Bardziej realista: dzieci mają swoje samochody, więc dla nas dwojga to byłby przerost formy nad treścią. Nawet TM3 jest. Zawsze pisałem, że gdyby Tesla zrobiła taki Model 2 (coś ala ID.3 / Born) to biere... Nawet bez baterii 100 kWh :ROFLMAO:
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Jadę na tyle, ile warunki pozwalają. Jest ruch, roboty, ograniczenia - to się jedzie wolniej. Jak nie ma, to jadę do sugerowanych przez ADAC 130 km/h. I tyle wychodzi...

Dziwnym trafem jak wjeżdżam do Polski, to nagle staję się zawalidrogą. Nie wiem, z czego to wynika... "Jak już jadę autostradą, to gnam?!" A najgorzej to na płatnych odcinkach jest: "Jak płacę, to zapierdalam!".
Chodzi o to ze w PL dopiero sie uczymy jezdzic autostradami. Duzo ludzi jedzie prawym pasem 90-100km/h, a lewym wszyscy jada 140+, wiec nie mozesz sobie jechac na tempomacie 120-130, bo co chwile trafi sie ktos jadacy te 100 kogo musisz wyprzedzic, a wiec przyspieszyc dynamicznie do tych 140, albo wiecej, a i tak to nie gwarantuje, ze ktos Ci nie mignie swiatlami, ze jedziesz za powoli. Po kilku takich manewrach sie odechciewa i mozesz dolaczyc albo do tych jadacych 100km/h, albo do tych 150km/h.
 
Top