Juniper - sprawdź czy masz już nową baterię LG

eimi

Pionier e-mobilności
Ptaszki ćwierkają że nowa produkcja Y Berlin dostaje już nowe pakiety LG (+10kWh netto) ale są one ograniczone programowo do wartości homologacyjnej. Nie wiem od kiedy dokładnie, mogła być produkcja mieszana jak to w tesli, czyli niektóre dostawały jeszcze starą, a niektóre już nową.

Jak sprawdzić jaką mam baterie? Będzie potrzebny odczyt napięcia na celi, np. przez s3xy commander.

Mierzymy napięcie na celach na 0% SoC.
Mierzymy napięcie na celach na 100% SoC.

Ważne aby napięcie mierzyć na postoju z odłączoną ładowarką, co najmniej 30 minut po jeździe / po ładowaniu

I wklejamy w wątku. Będzie od razu widać kto ma starą, a kto ma nową.
 

pompon

Posiadacz elektryka
To tak można? Wypuścić nowy hardware bez homologacji i tylko softem go zamaskować tak żeby udawał ten z homologacją? To na co jest ta homologacja, na ilość kWh?
 

eimi

Pionier e-mobilności
To tak można? Wypuścić nowy hardware bez homologacji i tylko softem go zamaskować tak żeby udawał ten z homologacją? To na co jest ta homologacja, na ilość kWh?
Kolega chyba nowy i nie pamięta już:
* Baterie lr w miejsce sr ograniczone softem (USA), po czym użytkownicy dostali możliwość odblokowania kWh do wersji LR (oczywiście za $$)
* Baterie BYD/CATL które miały zupełnie różne krzywe ładowania i nie wiesz co dostaniesz
* hw3/hw4 - nie wiesz co zamawiasz, nie wiesz co kupujesz aż do dnia odbioru
* wycofanie czujników parkowania - o tym chociaż informowali zamawiających...
Było tego wiecej...
 

pompon

Posiadacz elektryka
To prawda, nowy ;) i nie podważam tego co mówisz, jestem po prostu zaskoczony.

To że dużo mieszali to wiedziałem, nie wiedziałem że można zmieniony hardware wypuścić bez homologacji i tylko przykryć to softem. Bo skoro homologują to znaczy że jest to wymagane, ale najwyraźniej nie weryfikowane na poziomie części, tylko zachowania (?). Ciekawe :)
 
Top